• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przetarg na portową działkę i Pirs Rudowy

Robert Kiewlicz
8 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Ogłoszono nowy przetarg na dzierżawę 26 hektarów w gdańskim porcie, w tym części Pirsu Rudowego. Działka przeznaczona jest na budowę i eksploatację terminalu przeładunkowo-składowego. To już trzecie podejście do sprzedaży tej nieruchomości przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Wcześniej oferty dotyczące działki składały: terminal DCT oraz spółka OT Logistics. Jednak obydwa przetargi zostały unieważnione. OT Logistics nie porozumiał się z zarządem gdańskiego portu, natomiast oferta DCT nie wyczerpywała merytorycznych założeń przetargu.



Przedmiotem przetargu jest grunt płaski, zabudowany, częściowo uzbrojony i nieogrodzony o łącznej powierzchni około 260,5 tys. m kw zobacz na mapie Gdańska. Na działce znajduje się, m.in: południowa część Pirsu Rudowego zobacz na mapie Gdańska o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Działka, choć atrakcyjna, nie ma szczęścia do inwestorów. W 2012 roku spółka OT Logistics zadeklarowała wybudowanie na tym terenie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Chodziło o przygotowanie tego obszaru zarówno do importu jak i eksportu. Terminal miał specjalizować się w przeładunku zboża, śruty, pasz i biomasy. W 2012 roku firma złożyła ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września. Jednak termin został przedłużony do 12 października.
Nieruchomość przeznaczona jest na budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, w tym przeładunku towarów pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem ropy naftowej i produktów ropopochodnych.
Nieruchomość przeznaczona jest na budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, w tym przeładunku towarów pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem ropy naftowej i produktów ropopochodnych.

W maju 2013 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym, co zostało potwierdzone również akceptacją Rady Nadzorczej ZMPG. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało od zarządu ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego, złożenie przez Spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.

W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Spółka nie ujawniła jednak, jakie ma plany w stosunku do nieruchomości. DCT prowadziło negocjacje z Krajową Federacją Producentów Zbóż, która planowała utworzenie w tym miejscu terminalu zbożowego. Federacja zainteresowana była wydzierżawieniem tylko magazynów i baterii silosów w Porcie Północnym. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.

Kto zgłosi się do trzeciego przetargu na nieruchomość w gdańskim porcie? Wiadomo, że szykuje się do niego Krajowa Federacja Producentów Zbóż, która wraz z partnerami chce zainwestować w budowę infrastruktury i remont części Pirsu Rudowego.

Miejsca

Opinie (1)

  • Rudowy

    Nie ma szczęścia ten teren do inwestorów. A może to co innego?

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane