- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (145 opinii)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (251 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (61 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (251 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (180 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (49 opinii)
Nowy przetarg na portową działkę i Pirs Rudowy
Ogłoszono nowy przetarg na dzierżawę 26 hektarów w gdańskim porcie, w tym części Pirsu Rudowego. Działka przeznaczona jest na budowę i eksploatację terminalu przeładunkowo-składowego. To już trzecie podejście do sprzedaży tej nieruchomości przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Wcześniej oferty dotyczące działki składały: terminal DCT oraz spółka OT Logistics. Jednak obydwa przetargi zostały unieważnione. OT Logistics nie porozumiał się z zarządem gdańskiego portu, natomiast oferta DCT nie wyczerpywała merytorycznych założeń przetargu.
Przedmiotem przetargu jest grunt płaski, zabudowany, częściowo uzbrojony i nieogrodzony o łącznej powierzchni około 260,5 tys. m kw . Na działce znajduje się, m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.
Działka, choć atrakcyjna, nie ma szczęścia do inwestorów. W 2012 roku spółka OT Logistics zadeklarowała wybudowanie na tym terenie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Chodziło o przygotowanie tego obszaru zarówno do importu jak i eksportu. Terminal miał specjalizować się w przeładunku zboża, śruty, pasz i biomasy. W 2012 roku firma złożyła ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września. Jednak termin został przedłużony do 12 października.
W maju 2013 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym, co zostało potwierdzone również akceptacją Rady Nadzorczej ZMPG. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało od zarządu ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego, złożenie przez Spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.
W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Spółka nie ujawniła jednak, jakie ma plany w stosunku do nieruchomości. DCT prowadziło negocjacje z Krajową Federacją Producentów Zbóż, która planowała utworzenie w tym miejscu terminalu zbożowego. Federacja zainteresowana była wydzierżawieniem tylko magazynów i baterii silosów w Porcie Północnym. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.
Kto zgłosi się do trzeciego przetargu na nieruchomość w gdańskim porcie? Wiadomo, że szykuje się do niego Krajowa Federacja Producentów Zbóż, która wraz z partnerami chce zainwestować w budowę infrastruktury i remont części Pirsu Rudowego.
Miejsca
Opinie (1)
-
2015-04-08 20:56
Rudowy
Nie ma szczęścia ten teren do inwestorów. A może to co innego?
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.