• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy statek na linii Gdynia-Karlskrona

erka
29 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Pierwsze wypłynięcie jednostki m/v "Gute" w kolorach Stena Line odbyło się 28 sierpnia 2017.
  • Pierwsze wypłynięcie jednostki m/v "Gute" w kolorach Stena Line odbyło się 28 sierpnia 2017.

Z końcem sierpnia na trasie Gdynia-Karlskrona zaczął pływać czwarty statek należący do Stena Line. To odpowiedź armatora na duży popyt na przewozy frachtowe na Morzu Bałtyckim. Czwarty statek o nazwie "Gute" uzupełni flotę składającą się ze statków: "Stena Vision", "Stena Spirit" oraz "Stena Baltica" .



M/v "Gute" to jednostka wyczarterowana od Gotlandsbolaget. Statek będzie wykonywał osiem rejsów w tygodniu, dzięki czemu Stena Line będzie mogła zaoferować ogółem 44 wypłynięcia tygodniowo pomiędzy Polską a Szwecją.

- Zauważamy niezmiennie wysoki popyt na przewozy. Jednak dla naszych klientów ważne jest nie tylko, ile miejsc oferujemy, ale też jaką proponujemy częstotliwość rejsów i w jaki sposób dopasowujemy się do ich potrzeb. Dzięki wprowadzeniu m/v "Gute" rozwiniemy pojemność frachtową linii i będziemy mogli w większym stopniu dostosować się do potrzeb naszych klientów przy zachowaniu wysokiej jakości usług, a to jest zgodne z przyjętą przez Stena Line strategią rozwoju. Chcemy w ten sposób utrzymać silną pozycję rynkową. Pomoże nam w tym nie tylko nowa jednostka, ale też odpowiednie wykorzystanie możliwości terminalu multimodalnego Baltic Port w Karlskronie, jak i przyszłego, nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia, jako ważnych hubów transportowych zarówno dla pasażerów jak i frachtu - twierdzi Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
Promy Stena Line łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza około 500 tys. pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków: "Stena Vision" i "Stena Spirit". Dwa pozostałe statki na linii, "Stena Baltica" oraz m/v "Gute", są przeznaczone głównie do przewozu ładunków.
erka

Miejsca

Opinie (39)

  • A kiedy wybudują prawdziwy Terminal ? (2)

    pewnie Port Gdynia czeka aż Stena Line ucieknie do Świnoujścia ??

    • 32 12

    • Już niedługo w Gdańsku.

      • 17 11

    • Port Gdynia czeka, aż Stena raczy się określić że będą kursować z Gdyni przez kolejne 10 lat.

      Jakoś ciężko Stenie to idzie, a budowanie nowej przystani dla nikogo nie ma sensu. Dodatkowo potrzebna jest Nowa Węglowa a ta zacznie powstawać w momencie rozpoczęcia faktycznych pracy na Międzytorzu

      • 8 1

  • w przyszłym roku rusza budowa nowoczesnego terminala w Gdańsku, za dwa lata Stena ucieknie z Gdyni. (7)

    • 48 16

    • gdynianin (5)

      I dobrze, w końcu ciężarówki przestaną rozjeżdżać nasze piękne miasto.

      • 10 16

      • (4)

        Piękne miasto? Przecież u was nawet autobusy jeżdżą na kablu

        • 17 13

        • (1)

          A u was kierowcy autobusów nie umieją prosto jeździć że aż szyny trzeba było dla nich kłaść

          • 13 7

          • Nie bardzo rozumiem w Sopocie jedyne tory to te od PKP a tam raczej kierowcy autobusów nie pracują

            • 2 2

        • (1)

          Zazdrośnik czy wielbiciel smogu z diesli?

          • 8 2

          • ale oni się lubią dowartośiować tymi opowieściami o Gdańsku gdzie ulice sa dziurawe jak ser szwajcarski

            • 3 1

    • Nie prawda

      Po pierwsze - nie rusza żadna budowa terminala w Gdańsku. To w Gdyni ma byc nowy.

      • 11 9

  • stena spirit (5)

    płynąłem w lipcu z Karlskrony do Gdyni Stena Spirit, nic ciekawego, widać że to prom nie pierwszej młodości, przydałby się nowszy, obsługa tez słaba bo na wejście do kabiny czekaliśmy około 20 min bo nie zdążyli posprzątać, mało rozrywek na promie

    • 13 36

    • A mi się podobało :) (3)

      Zupełnie się nie zgadzam. Kilka razy płynęłam (Stena Spirit), to obsługa była bardzo miła i pomocna, śniadanie pierwsza klasa (szwedzki stół), rozrywek dla dzieci i dorosłych bardzo dużo, a wschód i zachód słońca na morzu - petarda. :) Bardzo przyjemna forma transportu (szczególnie z dziećmi). Karlskrona i okolice też warte odwiedzenia.

      • 19 3

      • Bardzo podobny styl pisania.

        Tak jak wyżej, styl pisania jak na waszych profilach w social media ;)

        • 9 4

      • Też czekałem długo na wydanie kabiny, więc widać , że to norma.
        Obsługa faktycznie miła, rozrywki..no cóż..zależy co kto lubi.
        Ja w każdym razie nawet za darmo już nie popłynę jak nas wywieźli na środek Bałtyku przy sztormie 8 ..
        Bogu dziękuję , że wróciłem cały. Wszystko tak trzeszczy jakby miało się zaraz rozpaść...

        • 3 6

      • zapomniałas napisac ze sniadanie po kilkadziesiat zł na os.

        • 3 1

    • to kolego plyn promem pon oceanie spokojnym tam masz duzo rozrywek

      • 7 1

  • (11)

    Mogli by wypływać trochę później ze Szwecji (ok. 22-23j czy nawet później), zwiększyło by to atrakcyjność 2-dniowego wyjazdu. Szczególnie w weekendy!

    Ogólnie polecam i będę chciał tam pływać co jakiś czas. W Blekinge jest wiele miejsc do odkrycia.

    • 16 3

    • ale ty jako turysta raczej z tego promu nie skorzystasz (10)

      • 4 4

      • A niby skąd ty to możesz wiedzieć, wesoły trollu? (9)

        Mocny w necie...

        • 3 3

        • zapewne dlatego ,ze nie jestes kierowca TIRa ,a to jest prom glownie dla frachtu. (2)

          zapewne dlatego ,ze nie jestes kierowca TIRa !
          to jest prom glownie dla frachtu.
          widze, "Turysta" ,ze od razu sie napinasz i obrazasz innych.wyluzuj troche.

          • 9 0

          • (1)

            Ok, zrozumiałem to trochę w innym sensie - wybacz. Pisałem ogólnie o rejsach Steny.

            • 1 2

            • za to ja jestem kierowca, i uwierzcie mi ze taniej jechac 400km i plynac ze swinoujscia...

              • 1 1

        • nie dość że analfabeta, to do tego ślepy cham (5)

          analfabeta bo nie czytasz - To odpowiedź armatora na duży popyt na przewozy frachtowe

          ale ślepy, bo nie widzisz co jest na zdjęciu

          a cham, bo rzucasz się bez powodu - napisałem wyraźnie raczej - czyli nie jestem na 100% pewien ale zwykle na promach towarowych nie ma miejsca na samochody osobowe

          • 1 5

          • (3)

            Niepodpisany, netowy "mocarzu":

            "
            Promy Stena Line łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza około 500 tys. pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków: "Stena Vision" i "Stena Spirit".
            "
            Czyli artykuł nawiązuje też do ruchu turystycznego.
            Epitety dodaj sobie sam. Ograniczenie widać nie boli.

            • 2 2

            • za to ty sie podpisałeś baranie (2)

              jak już cytujesz to bez manipulacji:

              Z końcem sierpnia na trasie Gdynia-Karlskrona zaczął pływać czwarty statek należący do Stena Line. To odpowiedź armatora na duży popyt na przewozy frachtowe na Morzu Bałtyckim. Czwarty statek o nazwie "Gute" uzupełni flotę składającą się ze statków: "Stena Vision", "Stena Spirit" oraz "Stena Baltica" .

              Dla każdego przeciętnie inteligentnego człowieka wynika z tego tekstu, że:

              1) jest to prom frachtowy czyli towarowy (jak nie rozumiesz słowa to sprawdź w słowniku zanim zaczniesz szczekać)

              2) Statek ten uzupełni FLOTĘ czyli zbiór statków na tej trasie, Jak nie rozumiesz słowa flota, to sprawdź w słowniku.

              Teraz uwaga gimbazo - jak ktoś ma 2 autobusy i samochód ciężarowy, to tylko autobusami przewozi pasażerów, nawet jeśli jego 'flota' (czy park maszynowy) został poszerzony o ciężarówkę.

              Kompromituj się dalej podpisany 'turysto'

              • 0 1

              • Koniecznie zjedz Snickersa, a jak dalej ciśnie - spróbuj lewatywy. Na mózg już nie pomoże, ale może uwolni od napięcia :)

                • 2 0

              • Pomijając niepotrzebne obrażanie (i styl jakże typowy dla paru osób na tym portalu), to na tej "towarowej" Stenie (tj. Baltica) można również podróżować czysto turystycznie - tyle, że teoretycznych atrakcji (restauracje, bary, itp.) na pokładzie jest mniej a ceny za podróż bywają wyższe.

                Tak więc turyści zapewne skorzystają na nowym promie. I zanim zaczniesz kogoś obrażać, wypada nieco się w temacie zorientować, "przeciętnie inteligentny człowieku"... ;)

                • 0 0

          • Jestem Kierowcą cieżarówki, na promach towarowych pływa bardzo dużo osobówek, proponuje przeprawe jakimkolwiek promem z samochodem i zobaczyć jak to wygląda

            • 3 0

  • drogo

    może ttroche ceny spadną bo wasze 200zł ma sie nijak do mojego auta za który płae 1550 zł w jedną strone jak już o frachtach piszą...

    • 12 2

  • Ystad? (2)

    Pamietam jak okolo 12-13 lat temu plywaly promy na trasie Gdansk-Ystad-Kopenhaga i to bylo fajne. W Malmo i okolicach tez jest duzo polakow i polskich firm (w Kopenhadze tez) i to by bylo spore ulatwienie...

    • 5 2

    • Gda Yst-Kopenhaga????!!!!! gdzie chyba do Ystad i numer na darmowy most? bo do Kopenhagi nic nie pływa

      • 0 2

    • pływał w 2002 DFDS Gdańsk- Trelleborg - Kopenhaga

      • 3 0

  • Karskona - taka wiocha a promy stare. (1)

    Tak prawdę mówiąc to ta Karlskona to właściwie taki sobie miasteczko. Byłem tam raz, nic ciekawego. Natomiast Szwedzi do Trójmiasta jadą jak do oazy szczęścia - tanio i wódę mogą kupować bez rejestracji (u siebie muszą zarejestrować ile wódy kupują). Czyli sumując - popiją, pojedzą po.....lą i to wszystko za małe pieniądze. Pamiętam jak przy mnie Szwedowi spadła siatka i rozbiły się butelki z alkoholem. Tam tego było chyba z 20 litrów :)))))

    • 11 10

    • Wzruszyła mnie Twoja historia

      Polska to taka oaza w której jedynie alkohol jest tańszy a Szwedzi wracają do siebie z ulgą widząc ten chaos w Trójmieście.

      Meksyk w Europie

      • 1 1

  • raz nie ma prawdziwego terminalu dwa nowy operator to byłaby zmiana na lepsze...

    • 1 0

  • Lepiej płynąć z Ystad Baltivią

    z panem Jarkiem w recepcji

    • 3 3

  • Stary złom z 1979 roku

    Stary złom z 1979 roku powinien już pójść na żyletki, ale Polacy go wyremontują podczas pływania.

    • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane