• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej

VIK
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Połowy z trawlera Polonus trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych. Połowy z trawlera Polonus trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Polski armator rybacki, firma Arctic Navigations, kupiła nowy statek rybacki. Portem macierzystym jednostki jest Gdynia. Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku.



Jednostka o długości 80,35 m i szerokości 12,60 m wybudowana została w 1992 roku. Ostatnio pływała pod niemiecka banderą. Armator statku Polonus, bo taką nazwę będzie nosił, planuje połowy nowo nabytym statkiem przez najbliższe 10-15 lat. Jednak taki plan możliwy jest tylko dzięki efektywnej strategii ochrony zasobów i skutecznym negocjacjom prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach organizacji międzynarodowych, decydujących o wielkościach kwot połowowych.

Czytaj też: Dalekomorski Port Rybacki rozpoczął działalność w Gdańsku

Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku, w ilości około 6 tys. ton rocznie. Wartość rocznego połowu to około 10-12 mln euro. Całość połowów statku jest certyfikowana przez agencję Marine Stewardship Council, odzwierciedlając zrównoważony i ekologiczny charakter połowów. Połowy z zakupionego trawlera przetwórni trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Poprzednik nowego Polonusa, po jedenastoletniej służbie pod polską banderą został w tym roku sprzedany na Łotwę, do spółki kapitałowo powiązanej z polskim armatorem. Pod łotewską banderą statek również będzie prowadził połowy na północnym Atlantyku.

Arctic Navigations jest jednym z członków Północnoatlantyckiej Organizacji Producentów. PAOP to polska organizacja producentów z sektora rybołówstwa. Została utworzona w 2003 r. przez armatorów dalekomorskich (Arctic Navigations oraz Atlantex) prowadzących działalność połowową na wodach północnego Atlantyku, Afryki Zachodniej oraz południowego Pacyfiku. Armatorzy zrzeszeni w PAOP poławiają na wyżej wymienionych obszarach łącznie około 60 tys. ton ryb rocznie.
VIK

Miejsca

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Prywatyzacja Dalmoru (1)

    Grabiez w białych rękawiczkach.Powinno się tym zająć CBA.Olbrzymi majątek roztrwoniony i to przez kilku cwaniakow. Myślę że doczekamy tej chwili. Żart z akcjami po kilkaset złotych za kilkanaście lat pracy!

    • 14 1

    • Czy chodzi m.in. o Krzycha?

      • 2 0

  • Bumerang

    W latach 90 kupili bumerang Pźb za 40 milionów po paru latach sprzedali za 18 Szwedzi ręce zabierali u nas kra przeszkadzała w geteborgu już nie

    • 6 0

  • (1)

    A co z Dalmorem ( przedsiębiorstwo połowów dalekomorskich ). To jest dopiero przekręt. Przedsiębiorstwo, które nie posiada ani jednego traulera a podobno łowi, ale co.

    • 6 1

    • Dalmor i nie tylko

      Wszystkie polskie floty dalekomorskie zostały zlikwidowane,przez takich drani jak reprezentujący Unię Wolności pseudo-ekonomiści,niszczący polską gospodarkę wprowadzając wysokie podatki od działalności , w pierwszej kolejności przedsiębiorstwa połowowe.Przez wiele lat mogły istnieć , w tak zwanym okresie przejsciowym

      • 0 0

  • Polska Flota Dalekomorska?

    Czyżby wracał Dalmor, Odra i Gryf ??? Dobra zmiana, bravo

    • 4 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane