- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (2 opinie)
- 2 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (222 opinie)
- 3 Terminal chemiczny obok Naftoportu (29 opinii)
- 4 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (43 opinie)
- 6 Ile na elektrownię jądrową? Potrzeba 150 mld zł (14 opinii)
Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej
Polski armator rybacki, firma Arctic Navigations, kupiła nowy statek rybacki. Portem macierzystym jednostki jest Gdynia. Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku.
Jednostka o długości 80,35 m i szerokości 12,60 m wybudowana została w 1992 roku. Ostatnio pływała pod niemiecka banderą. Armator statku Polonus, bo taką nazwę będzie nosił, planuje połowy nowo nabytym statkiem przez najbliższe 10-15 lat. Jednak taki plan możliwy jest tylko dzięki efektywnej strategii ochrony zasobów i skutecznym negocjacjom prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach organizacji międzynarodowych, decydujących o wielkościach kwot połowowych.
Czytaj też: Dalekomorski Port Rybacki rozpoczął działalność w Gdańsku
Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku, w ilości około 6 tys. ton rocznie. Wartość rocznego połowu to około 10-12 mln euro. Całość połowów statku jest certyfikowana przez agencję Marine Stewardship Council, odzwierciedlając zrównoważony i ekologiczny charakter połowów. Połowy z zakupionego trawlera przetwórni trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.
Poprzednik nowego Polonusa, po jedenastoletniej służbie pod polską banderą został w tym roku sprzedany na Łotwę, do spółki kapitałowo powiązanej z polskim armatorem. Pod łotewską banderą statek również będzie prowadził połowy na północnym Atlantyku.
Arctic Navigations jest jednym z członków Północnoatlantyckiej Organizacji Producentów. PAOP to polska organizacja producentów z sektora rybołówstwa. Została utworzona w 2003 r. przez armatorów dalekomorskich (Arctic Navigations oraz Atlantex) prowadzących działalność połowową na wodach północnego Atlantyku, Afryki Zachodniej oraz południowego Pacyfiku. Armatorzy zrzeszeni w PAOP poławiają na wyżej wymienionych obszarach łącznie około 60 tys. ton ryb rocznie.
Miejsca
Opinie (36) 2 zablokowane
-
2017-10-04 13:43
Prywatyzacja Dalmoru (1)
Grabiez w białych rękawiczkach.Powinno się tym zająć CBA.Olbrzymi majątek roztrwoniony i to przez kilku cwaniakow. Myślę że doczekamy tej chwili. Żart z akcjami po kilkaset złotych za kilkanaście lat pracy!
- 14 1
-
2017-10-04 16:30
Czy chodzi m.in. o Krzycha?
- 2 0
-
2017-10-04 13:55
Bumerang
W latach 90 kupili bumerang Pźb za 40 milionów po paru latach sprzedali za 18 Szwedzi ręce zabierali u nas kra przeszkadzała w geteborgu już nie
- 6 0
-
2017-10-04 14:57
(1)
A co z Dalmorem ( przedsiębiorstwo połowów dalekomorskich ). To jest dopiero przekręt. Przedsiębiorstwo, które nie posiada ani jednego traulera a podobno łowi, ale co.
- 6 1
-
2018-12-01 20:32
Dalmor i nie tylko
Wszystkie polskie floty dalekomorskie zostały zlikwidowane,przez takich drani jak reprezentujący Unię Wolności pseudo-ekonomiści,niszczący polską gospodarkę wprowadzając wysokie podatki od działalności , w pierwszej kolejności przedsiębiorstwa połowowe.Przez wiele lat mogły istnieć , w tak zwanym okresie przejsciowym
- 0 0
-
2017-10-04 16:28
Polska Flota Dalekomorska?
Czyżby wracał Dalmor, Odra i Gryf ??? Dobra zmiana, bravo
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.