• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej

VIK
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Połowy z trawlera Polonus trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych. Połowy z trawlera Polonus trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Polski armator rybacki, firma Arctic Navigations, kupiła nowy statek rybacki. Portem macierzystym jednostki jest Gdynia. Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku.



Jednostka o długości 80,35 m i szerokości 12,60 m wybudowana została w 1992 roku. Ostatnio pływała pod niemiecka banderą. Armator statku Polonus, bo taką nazwę będzie nosił, planuje połowy nowo nabytym statkiem przez najbliższe 10-15 lat. Jednak taki plan możliwy jest tylko dzięki efektywnej strategii ochrony zasobów i skutecznym negocjacjom prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach organizacji międzynarodowych, decydujących o wielkościach kwot połowowych.

Czytaj też: Dalekomorski Port Rybacki rozpoczął działalność w Gdańsku

Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku, w ilości około 6 tys. ton rocznie. Wartość rocznego połowu to około 10-12 mln euro. Całość połowów statku jest certyfikowana przez agencję Marine Stewardship Council, odzwierciedlając zrównoważony i ekologiczny charakter połowów. Połowy z zakupionego trawlera przetwórni trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Poprzednik nowego Polonusa, po jedenastoletniej służbie pod polską banderą został w tym roku sprzedany na Łotwę, do spółki kapitałowo powiązanej z polskim armatorem. Pod łotewską banderą statek również będzie prowadził połowy na północnym Atlantyku.

Arctic Navigations jest jednym z członków Północnoatlantyckiej Organizacji Producentów. PAOP to polska organizacja producentów z sektora rybołówstwa. Została utworzona w 2003 r. przez armatorów dalekomorskich (Arctic Navigations oraz Atlantex) prowadzących działalność połowową na wodach północnego Atlantyku, Afryki Zachodniej oraz południowego Pacyfiku. Armatorzy zrzeszeni w PAOP poławiają na wyżej wymienionych obszarach łącznie około 60 tys. ton ryb rocznie.
VIK

Miejsca

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Nowy ? (5)

    15 letni.....

    • 32 4

    • Nowy?

      Matematyka się kłania....

      • 5 0

    • 15 lat minelo ha ha

      25 osiolku a my mamy 50 letnie w wojennej

      • 3 0

    • (1)

      jak kupisz wieśwagena z 1999 a miałeś z1979 to ten drugi jaki jest dla Ciebie? Nowy a poprzedni stary .Logika zreformowanej podstawówki.

      • 5 2

      • Obojętnie co, ten stary i tak będzie więcej wart, mniej się psuł, a to co się zepsuje naprawisz

        w garażu z wykorzystaniem jednego kompletu kluczy.

        • 2 1

    • Nowy, tzn. nie był na stanie tej firmy. A że ma xx lat, to inna bajka.

      • 3 0

  • nowy 1992 ?? (1)

    idac tym tokiem rozumowania, to mamy same nowe auta na ulicach :)

    • 38 3

    • dla Ciebie tak .to takie niespodzianki j. polskiego , gdzie jeden wyraz może mieć różne znaczenie

      • 5 0

  • "nowy"

    Nowy, bo chyba pierwszy, który się pojawił pod polską banderą od czasu wielkiego złomowania w latach 90. Bo sie nie opłacało...
    A teraz się opłaca? Komu? ;)

    • 33 0

  • hehe (2)

    W Norwegii jeden stateczek z kilkuosobową załogą w 1-2 dni łowi 2 tyś ton na okrężnicę.

    • 18 2

    • (1)

      Omg... Czyją okrężnicę? Kapitana?

      • 2 3

      • Na jego spiralę ;)

        • 0 0

  • nowy trawler (1)

    w latach 90 odstawialem 7 i 9 letnie trawlery Dalmoru na zyletki a tu się mówi o nowym kpina

    • 33 0

    • ale wtedy byli zachodnio europejscy patrioci typu germek, michnik, balcer, mazowiecki przy wladzy....

      • 13 6

  • Dobra dobra.... Ale kupili i jest i bedzie plywal!!!! (2)

    Zycze sukcesow i kolejnych trawlerow!!!

    • 25 1

    • No i brawo. (1)

      A teraz do przodu i sie rozwijac. Kiedys flote mielismy calkiem spora... Poczatki sa zawsze trufne ale bedzie tylko lepiej

      • 5 1

      • Lepiej - hmm ... - nie mówić (tak będzie).

        • 0 0

  • czas eksploatacji statku to max 20-25lat, ten właśnie osiąga wiek graniczny

    • 8 5

  • Niech dziennikarze zainteresują się Vistalem. PiS chciał tam wcisnąć swych ludzi! Upadek to zemsta! (2)

    • 9 10

    • Upadek to twój (1)

      Umysłowy. Vistal zawdzięcza upadek zarządzaniu geszefciarzy z Partii Okupacyjnej. Jak upaść to na cztery łapy !! Szkoda mi tylko całej rzeszy wydymanych pracowników na śmieciówkach i samozatrudnieniu. Nikt tak nie zgnoił pracowników jak komuniśc( Miller) i "liberałowie" (Herrszt Pinokio). Prezesi z odprawami na Kajmany, a robole bez wypłat od lipca - na bruk !!

      • 9 8

      • Musisz natychmiast udać się tego lekarza od głowy. Natychmiast!

        • 5 8

  • A Gdynia miasto z" morza i marzeń" (7)

    wzorem Gdanska oddaje się we władanie deweloperom. Znana jest przyszłość Dalmoru!! I przeszłość też.Nie opłacało się i trzeba było zrujnować POtężne przedsiębiorstwo . Kilkuletnie , nowoczesne statki szły za bezcen . !! To samo dotyczy celowego zrujnowania PLO. Paroletnie RO-Rowce kupione od wyprzedających Polskie mienie za psie pieniądze , zasilały floty innych państw przynosząc im zyski przez wiele następnych lat. KRYMINAŁ!! Oto "prywatyzacja" w wydaniu pieszczochów Brukseli.!!!

    • 28 2

    • Za darmo lukratywnych POsadek

      w Brukseli się nie otrzymuje.

      • 5 1

    • Panie kolego (4)

      Tylko że Dalmor nie prowadzi połowów od ponad pięciu lat. Patrząc pod względem ekonomicznym to rybołówstwo dalekomorskie jest kompletnie nieopłacone (kilogram dalmorowskiej ryby kosztował by ponad 200 pln). Tereny dalmorowskie aktualnie wykorzystywane są w kilkudziesięciu procentach możliwości z których głównie są to cumowania bezrobotnych statków oraz w niewielkim stopniu magazyny. czy nie lepiej zabudować ją nowoczesnymi ładnym budownictwem niż patrzeć na niszczejące budynki zeszłej epoki??

      • 4 6

      • Nowoczesne, ładne budownictwo? To co teraz budują deweloperzy to jest po prostu koszmar!

        • 3 1

      • Nie prowadzi, bo je zlikwidowano, a statki POszły (2)

        się bujać u obcych armatorów którym to się opłacało. U nas opłacało się wyprzedać wszystko ,, a na majątku narodowym się uwłaszczyć. Ciekawe , że Dania, Szwecja, i inne kraje POtrafiły walczyć o limity dla swoich rybaków którzy łowią do dziś , a w POlsce się nie opłacało. Był okres , że polskie kutry zdawały rybę w duńskich POrtach , bo w POlskich sie nie opłacało Jeśli bardziej się opłaca utłuc wszystko , utworzyć spółkę i siedzieć na niej nic nie robiąc w oczekiwaniu na POmyślne wiatry deweloperskie , to o czym my mówimy. Dla mnie to jest dywersja. Panie Kolego.

        • 3 3

        • (1)

          Limity są ale w Europie. Nigdzie w świecie na oceanach które należą do wód międzynarodowych nie ma limitów połowowych ale też nie opłaca się łowić za zbyt przeorane łowiska oraz zbyt drogie koszty ich połowów. Boże ekonomia wygrywa teraz. Żaden kraj nie buduje już dużych trawlerów przetwórni. A jedyne kraje co je mają czyli Rosja i Japonia wycofują je ze względu na wiek. Te trawlery które się teraz buduje to są małe przybrzeżne łajby gdzie załoga to dziesięć osób. No gadać z debilami którzy nie rozumieją ekonomi....

          • 3 4

          • Kazdy ma swoją ekonomię

            Jednemu opłaca się pracować i coś robić aby kraj się rozwijał , a drugiemu kraść i wyprzedawać . Z tym , że ci drudzy którzy uważają iż mają monopol na wiedzę POwoli trafiają za kratki.I tam będą mogli się mądrzyć ile zechcą.

            • 0 1

    • Dalmor powinien zostać!!!

      Gdynia jest polską stolicą śledzi.Dalmor powinien roznąć w siłę, i zostać głównym gdyńskim pracodawcą.Dalmor arka Gdynia, to jest to

      • 0 0

  • Jak można nazwać 25 letni pół-wrak nowym statkiem?

    jw.?

    • 15 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane