• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal w gdańskim porcie. Anwil pracuje nad koncepcją

Robert Kiewlicz
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk. Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk.

Należąca do Grupy Orlen włocławska spółka Anwil ponownie szuka wykonawcy koncepcji terminalu morskiego w Porcie Gdańskim. Terminal ma być przystosowany do przeładunku nawozów. Oferty można składać do 20 marca 2020 roku.



Na nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania.

Anwil zbuduje terminal morski w Gdańsku



To już kolejne postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy koncepcji terminalu. Pierwszy raz spółka opublikowała ogłoszenia w tej sprawie w lipcu 2019 roku. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można było składać do 22 lipca 2019 roku.

Na nabrzeżu Bytomskim, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Na nabrzeżu Bytomskim, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen.

Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.

Terminal morski ma być przystosowany m.in. do rozładunku nawozów luzem oraz w big bagach z transportu kolejowego i samochodowego do magazynów, a z magazynu na statki. Wydajność rozładunku nawozów luzem z transportu kolejowego na magazyn powinna wynosić minimum 2 tys. ton na osiem godzin.

Czołowy producent nawozów w kraju



Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje własnością PKN Orlen.

Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i 13. w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu, a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w. instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie.

Miejsca

Opinie (34) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • W Gdańsku przynajmniej coś się dzieje. (7)

    A w Gdyni prezes zarządu portu wciąż opowiada o swoich kolejnych pomysłach. No tak to my drugiej Japonii w Gdyni nie zbudujemy!

    • 26 11

    • (2)

      W Gdyni w porcie taki terminal do przeładunku nawozów sypkich i płynnych już jest od ponad 20 lat. Jak chcesz coś napisać,to najpierw się zorientuj.

      • 8 8

      • No i co z tego wynika? (1)

        • 2 3

        • To, ze Port Gdynia mial kilkudziesiecio milionowy zysk w tamtym roku. W tym bedzie jeszcze wiecej bo rok do roku tendencja jest wzrostowa.

          • 1 0

    • w gdyni rusza projekt portu zewnętrznego (3)

      • 2 6

      • Rusza jak stary diesel na mrozie.

        • 5 2

      • (1)

        rusza tak samo Port Centralny w Gdańsku, a nie w Gdańsku to już się coś dzieje bo kolej modernizują i stawiają nowe parkingi w porcie

        • 3 4

        • akurat z tego bym sie nie cieszyl. Kolejna chemia w porcie. W gdansku jeden z najwyzszych wspolczynnikow zachorowan na raka.

          • 0 1

  • Ale ten Gdańsk się piękne rozwija. Wielkie brawa!

    • 29 6

  • port gdańsk (1)

    Fakt jest taki że wystarczy przepłynąć się białą flotą na odcinku Gdańsk- Westerplatte i widać jeden wielki plac budowy . Praktycznie wszystkie nabrzeża są w remoncie. Mam nadzieję że to wszystko jest dobrze pomyślane i będzie z tego kasa i miejsca pracy.

    • 37 7

    • I kolejny truciciel. Już wystarczy.

      • 1 1

  • Brawo (6)

    Nareszcie mamy władze , ktora rozumie i potrafi wykorzystać potencjał Polskich portów .

    Tak trzymać !!!

    Hasło " mamy przecież port w Hamburgu " to przeszłość , lepiej do tego nie wracajmy

    • 29 40

    • Brawo (1)

      Haslo " mamy przeciez port w Hamburgu " juz nie obowiazuje .

      Dbajmy o to aby tak pozostalo

      • 21 16

      • Co za brednie. Nigdy takiego hasła nie było a większość obecnie realizowanych remontów i budow przygotował jeszcze poprzedni zarząd za czasów PO. Obecny rząd zamiast wesprzeć porty w Gdańsku i Gdyni woli jednak wydawać miliardy na przekop mierzei dla statków o zanurzeniu 4 metry

        • 3 3

    • tak trzymać

      • 7 3

    • (2)

      O jakiej władzy mówisz? Mam nadzieję, że o naszej gdańskiej władzy, bo jeżeli chodzi o PIS -owską to im jeszcze nic nie wyszło. Rozdali to co wypracowali poprzednicy i teraz tylko pozostało im podnoszenie podatków i generowanie inflacji. Jak dotkną się do portu, to okaże się w krótkim czasie, że prezesem został bibliotekarka z Włoszczowej, a do portu dopłacamy.

      • 7 6

      • Zrob sobie test

        Na inteligencje , wyjdzie marnie

        • 3 5

      • w przypadku portów nie decydują samorządy tylko rząd, oczywiście za normalnego rządu byłoby 2x szybciej i 5x taniej ale jednak coś robią

        • 3 3

  • Nawozy luzem? To chyba niezbyt zdrowe (2)

    • 22 7

    • Zdrowe, zdrowe. Nie pękaj.

      • 2 4

    • kiedyś siarka luzem Wam nie przeszkadzała :D

      • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Napisze cała prawdę jako wieloletni pracownik portu
    Rzeczywiście za tego zarządu portu prace remontowe ruszyły pełna parą
    To naprawdę widać i to jest duży plus natomiast minus to nagminne pozbywanie się spółek portowych gdzie udział ma zmpg
    Zostały tylko dwie rezerwa oraz eksploatacja
    Obecny zarząd preferuję wynajem nabrzeży portowych spółkom nie związanym z zmpg (łatwe i wygodne )

    • 21 6

    • no to w koncu tak jak powinno być (1)

      Pożniej ZMPG i spółki eksploatacyjne to jedno i takie przelewanie z pustego w próżne. teraz zmpg inwestuje i kosztami obciąża spółki a te zarabiają więcej bo są wydajne a pozatym mają lepszą infrastrukturę i są wolne od polityków. PGE eksploatacja swego czasu statek robiła 3x dłużej niż konkurencja. Prywatni robią 3x tyle statków co PGE i dlatego mogą nawet 2x więcej zapłacic za nabrzeże i wraz wyjdą na swoje.

      • 4 2

      • Tylko kasa się liczy A co z ludźmi którzy pracowali po 20 ÷30 lat w porcie i odchodzą bo maja dość

        • 2 1

  • super

    tyle tylko, że obok za kasę podatników zrobiono nowe nabrzeża, które zamiast wykorzystywać, będą stały odłogiem, bo kumpel deweloper stawia mieszkaniówkę....to co wszyscy zrzuta aby jednemu albo drugiemu cwaniakowi lepiej schodziły mieszkania po 20 tys za metr ? Do tego zaraz zaczyna się płacze i skowyt waszaffki, że tu się pyli, ze jest głośno, że statki przeszkadzają.....

    • 15 4

  • Brawo.....

    Robota w porcie wre....i tak było od zawsze i tak niech zostanie

    • 10 3

  • Opinia wyróżniona

    niech Anwil sobie te nawozy rozładowuje (2)

    we Włocławku, Płocku albo Warszawie ewentualnie w Pcimiu, co z tego będzie miał Gdańsk? Podatek od gruntu, nieruchomości i kilkanaście góra kilkadziesiąt miejsc pracy i część z podatku PIT, pod warunkiem, że pracownicy będą te podatki opłacać w Gdańsku, dla portu opłaty z dzierżawy itp Słaby biznes dla Gdańska, chcemy jak najwięcej firm z branży nowoczesnych technologii, sektora IT, nawet BPO czy back office to lepszy biznes od śmierdzieli, idżcie z tym biznesem do Warszawy, tam centrala wszystkiego,niech maja też nawozy.

    • 13 24

    • Port tu jest od wieków.

      Wyprowadź się jak Ci się nie podoba.

      • 8 1

    • gdyby nie port Gdańsk byłby taką pipidówą jak Pcim lub Płock, nie pasi Ci? to zapraszam wyp...ć

      • 6 1

  • trują nas na potęgę!

    kolejne źródło nowotworów na Pomorzu!

    • 11 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane