• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy zarząd Polskiego Rejestru Statków

erka
2 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków
Polski Rejestr Statków to jedna z najstarszych firm w Trójmieście. Datuje swoje powstanie na rok 1936. Polski Rejestr Statków to jedna z najstarszych firm w Trójmieście. Datuje swoje powstanie na rok 1936.

Ustąpił zarząd Polskiego Rejestru Statków. Po 16 latach pełnienia obowiązków w kierownictwie PRS, ze stanowisk ustąpili: Jan Jankowski - ze stanowiska prezesa zarządu oraz Jerzy Wyrzykowski - ze stanowiska członka zarządu. Nowym prezesem spółki wybrany został Dariusz Rudziński, a członkiem zarządu - Grzegorz Pettke.



Jan Jankowski swoją karierę zawodową rozpoczął od pracy w stoczni jako monter kadłubów. Po ukończeniu studiów w dziedzinie budowy okrętów na Politechnice Gdańskiej, w 1976 r., rozpoczął pracę w Polskim Rejestrze Statków na stanowisku inspektora terenowego. W 1997 r. objął stanowisko dyrektora naczelnego, a po zmianie statusu prawnego PRS - stanowisko prezesa zarządu PRS SA.

Jerzy Wyrzykowski do zespołu PRS dołączył w 1983 r. Przez krótki okres pracował jako inspektor terenowy w stoczniach w Gdańsku, a następnie przeszedł do Inspektoratu Kadłubowego w Centrali PRS. Od lipca 2001 r. pełnił funkcję członka zarządu PRS.

Po ustąpieniu ze stanowiska prezesa spółki Jankowski będzie kontynuować pracę naukową w PRS. Będzie koncentrować się na opracowaniu kryteriów bezpieczeństwa dla małych statków morskich i dużych masowców. Jerzy Wyrzykowski nadal będzie prowadzić sprawy związane z członkostwem PRS w IACS.

Nowy prezes PRS, Dariusz Rudziński, to absolwent Akademii Morskiej w Gdyni. Zanim przyszedł do PRS w 1996 r., służył na statkach jako II oficer, następnie był oficerem portu w Kapitanacie Portu w Gdańsku. W PRS początkowo pracował jako inspektor terenowy, wkrótce awansował na stanowisko kierownika placówek PRS w Gdańsku i w Pireusie, a następnie objął stanowisko dyrektora handlowego PRS. Nowy członek zarządu spółki, Grzegorz Pettke, pracuje w PRS od 16 lat. Jako absolwent Akademii Morskiej w Gdyni podjął pracę w Morskiej Służbie Poszukiwania i Ratownictwa i zdobywał doświadczenie zawodowe elektryka na statkach morskich pływających pod różnymi banderami. W PRS był inspektorem Centrali, a następnie objął stanowisko kierownika Inspektoratu Elektrycznego.

- Trzeba uważnie słuchać armatorów i zapewniać rozwiązania problemów, zanim się pojawią - mówi Dariusz Rudziński, prezes PRS. - Mając dobre przygotowanie PRS do rozwoju, jeśli chodzi o jakość i uznanie w sektorze gospodarki morskiej, zarząd PRS skoncentruje się na rozwijaniu bliższych relacji z armatorami, by lepiej sprostać ich potrzebom i ułatwić bezpieczną eksploatację jednostek.

Nowy zarząd PRS chce postawić na rozwój techniki, natychmiastowy przepływ informacji między statkiem, operatorem a wsparciem technicznym klasyfikatora i wyższą jakości usług - Inspektorzy PRS, mający wysokie kompetencje techniczne, zdają sobie sprawę z ciężaru odpowiedzialności za swoje decyzje - twierdzi Grzegorz Pettke. - Koncentracja na formalnej zgodności z przepisami zamiast na intencji stanowiącej ich podstawę jest może mniej stresująca dla inspektora, ale traci znaczenie dla armatora.

Polski Rejestr Statków datuje swoje powstanie na rok 1936, kiedy to utworzono Polski Rejestr Żeglugi Śródlądowej. Po zakończeniu II wojny światowej działalność instytucji została wznowiona w 1946 r., kiedy to powołano Polski Rejestr Statków SA z siedzibą w Gdańsku. Pierwszymi jednostkami nadzorowanymi przez PRS były kutry rybackie budowane w polskich stoczniach. Została także zapoczątkowana współpraca z wieloma towarzystwami klasyfikacyjnymi i instytucjami międzynarodowymi, takimi jak: Instytucje Nadzoru Technicznego i Klasyfikacji (INTK), International Association of Classification Societies (IACS), Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO). PRS uzyskał upoważnienia do przeprowadzania nadzorów i wydawania odpowiednich certyfikatów w imieniu administracji morskich wielu państw. W roku 2001 PRS zostało przekształcone zgodnie z ustawą sejmową z 26.10.2000 r. w spółkę akcyjną o charakterze wyższej użyteczności.
erka

Miejsca

Opinie (17)

  • Co robi ta instytucja? (11)

    Co jest w tym rejestrze?
    Przecież Polska ma pięć statków i wszystkie zarejestrowane gdzieś na Bahamach.
    No chyba że rejestrowi podlegają też tramwaje wodne i inne cuda żeglugi śródlądowej.
    Wtedy zrozumiałe jest istnienie takiej instytucji.

    • 12 25

    • Polsteam (5)

      Tu Cię zaskoczę. Sam PŻM ma ponad 70 statków przez co jest jednym z większych armatorów w europie. Nadzoruje je PRS

      • 10 0

      • Nie tylko PRS (4)

        Większość ma tzw. dual-class.

        • 5 0

        • PRS (3)

          Kolego z PRS ujawnij się

          • 3 0

          • Pomyłka:) (2)

            Pracuję w Stoczni, która ma ciągły kontakt z PRS i klasyfikowanymi przez nich statkami. Fakt, że teraz już dawno nic do nas nie przyszło pod ich nadzorem, ostatnio był jakiś holownik czy dźwig pływający:)

            • 4 1

            • strasne mądrale (1)

              straśne mądrale na tym portalu... a jak sie wszyscy na shippingu znają...no no...pozazdrościć... lepiej jeden z drugim buzkę w pojemnik na odpadki schowaj, jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia. To jedyna firma w gdansku mająca szanse powodzenia. obok remontówki.

              • 1 4

              • Ohra czy raczej obora

                Nie bądź chamski, mądralo. A co ty (z małej litery z racji na brak szacunku) masz mądrego do powiedzenia o PRS czy generalnie w temacie artykułu poza obrażaniem innych?

                • 3 0

    • Jak to co? zajmuja sie wydawaniem certyfikatów zarządzania jakością ISO ;) zapłacisz i masz ;)

      • 5 0

    • Polska ma całkiem sporo okrętów, ponad setkę. (1)

      Ale fakt, większość pod Cypryjską banderą.

      • 2 1

      • "Okręt" to w marynarce wojennej.

        W "handlówce" używa się określenia "statek".

        • 4 0

    • PRS 2mln GT

      Rejestr to prowadzą Izby Morskie, PRS klasyfikuje statki. Po wejściu do IACS na podstawie takich samych przepisów jak LR DNV-Gl NKK i inni w Iacs. Jak coś Polakom wyjdzie to trzeba to ośmieszyć i wyszydzić, bo inni mają większą siłę przebicia. Tacy sami ludzie pracują w LR i u innych. Jeśli nie znam się na robocie to się do niej nie zabieram i nie krytykuję wykonujących ją.

      • 2 0

    • Należy się douczyć i odróżnić rejestr okrętowy od rejestru klasy

      • 0 0

  • Zmiany po wejściu do IACS

    A mnie bardziej interesuje zmienił powrót PRS do IACS? Czy nastąpił jakiś znaczący wzrost przyjęć statków do klasy (jasne, że nie będzie to lawinowe, ale czy jednak można mówić o takim trendzie)? Czy nastąpiła poprawa warunków finansowych pracowników PRS? Zmiany w Zarządzie faktycznie bardzo duże, rzekłbym pokoleniowe, i to przede wszystkim jeśli chodzi o myślenie rynkowe.

    • 15 1

  • rozwiązać ten kolejny urząd skarbowy!

    • 9 13

  • A ileż tych statków nam pozostało po tych "rządach" pomatołów???!!! (1)

    Rozłożyli WSZYSTKO dokładnie, więc ten "rejestr" też zbędny!!!

    • 6 6

    • była z plo, skoro byłaś blisko, gdy rozkradali plo, dlaczego nic nie zrobiłaś? Dostałaś małą premię od szefa i trzeba było siedzieć cicho co?

      Oczywiście, że powinni się zabrać za większość prywatyzowanych w tamtych latach zakładach, gdzie ci kierownicy co byliu najbliżej brali co chcieli, bo nikt nie wiedział do końca o co chodzi.

      • 0 0

  • mlodziezowka po

    ostatnie podrygi kolesi z PO trzeba sie jeszcze zahaczyc

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane