- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (75 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (170 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (27 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (45 opinii)
- 5 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Nowy żuraw spółki Port Gdański Eksploatacja
Spółka Port Gdański Eksploatacja wzbogaciła się o nowy żuraw. Zakup Liebherr LHM 550 został sfinansowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Urządzenie już niebawem pojawi się na nabrzeżach Basenu Górniczego Portu Gdańsk. Nowe urządzenie wzmocni możliwości przeładunkowe spółki, która właśnie szuka inwestora.
Nowoczesny żuraw zakupiony przez Port Gdański Eksploatację jest przystosowany do obsługi zarówno kontenerów, jak i ładunków masowych. Nowa maszyna ma maksimum udźwigu do 125 ton i maksymalny wysięg 48 m. Rozstaw podpór wynosi 13,5 m. PGE obsługuje przeładunki głównie: węgla i koksu, drobnicy i drewna, wyrobów stalowych, złomu, konstrukcji, maszyn, pojazdów i samochodów oraz nawozów. W 2019 r. spółka obsłużyła 559 statków i przeładowała łącznie 3,2 mln ton ładunków. W 2020 r. zanotowała 20-procentowy wzrost przeładunków r/r, przeładowując łącznie 3,75 mln ton. Plany na rok bieżący ma równie ambitne.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kolejnym krokiem do budowy konkurencyjności PGE są inwestycje w suprastrukturę. Spółka ostatnio zakupiła m.in. dwie ładowarki Volvo L260H, koparkę długoramieniową placową Liebherr LH40m, Loco-traktor 9C 160 Orion do poprawy bezpieczeństwa w zakresie manewrów i szybkiego przemieszczania się pomiędzy nabrzeżami. Spółka zmodernizowała też kolejne place przeładunkowe w ramach terenu obejmującego cały Basen Górniczy. I tam właśnie trafi żuraw Liebherr LHM550. Urządzenie będzie pracować na nabrzeżu Rudowym oraz nabrzeżu Dworzec Drzewny. Dzięki temu zwiększą się możliwości przeładunkowe. Wzrost rat przeładunkowych pozwoli zwolnić nabrzeże na kilkanaście dni w miesiącu, a co za tym idzie, będzie możliwe zakontraktowanie dodatkowych jednostek.
- Działania te stanowią odpowiedz na potrzeby klientów w zakresie jakości i szybkości obsługi jednostek na nabrzeżach, co z kolei wpływa na wyższą zdolność operacyjną. Ważne jest, aby obecny trend inwestycyjny i operacyjny wykorzystać do realizacji zadań, które stoją przed nami w najbliższym okresie, co zamierzamy uczynić - zapewnia Radosław Stojek, prezes PGE.
PGE jest spółką Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. Spółka prowadzi działalność na ponad 89 ha, realizuje przeładunki na nabrzeżach zlokalizowanych wzdłuż Martwej Wisły, po obu jej stronach - nabrzeżu Wiślanym (12,1 ha), nabrzeżu Szczecińskim (8,2 ha), nabrzeżach Basenu Górniczego (68,9 ha). Poza tym w ramach działalności operatorskiej spółka funkcjonuje także na nabrzeżach WOC I i WOC II (14,2 ha) oraz nabrzeżu Oliwskim (5,9 ha).
W marcu tego roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk rozpoczął poszukiwania inwestora dla spółki PGE. Procedura ruszyła z chwilą ogłoszenia zaproszenia do negocjacji w sprawie zbycia pełnego pakietu akcji przedsiębiorstwa. Potencjalni inwestorzy zainteresowani udziałem w negocjacjach na złożenie odpowiedzi mają czas do 4 maja 2021 r.
Opinie wybrane
-
2021-04-22 23:23
Piękny i nowoczesny żuraw, naprawdę.... (1)
Tylko kto będzie pracował na nim....? Chyba że uprawnienia zrobią te gbury dyrektorki bez pojęcia....dobrzy operatorzy już dawno w Gdyni , no może paru jeszcze zostało, ale oni już prawie na emeryturze.....
Trza będzie brać fachowców z nestvestów i innych rezerw.....a nie wielu się nadaje....
Miłego wieczoru i pozdrowienia dla wspaniałej załogi PGE .- 28 5
-
2021-04-23 12:30
Dzwignicowi
Szlachta PGE będzie pracować na nim, rybaczki śpiący na szatniach i filozofii bez osiągnięć...
- 6 4
-
2021-04-23 09:19
Ile to już lat (2)
Zarząd portu i prezesi, dyrektorzy się już zastanawiali czy ten żuraw kupić czy nie? A co z resztą sprzętu? Takie żurawie powinny być kupione co najmniej dwa, brakuje ładowarek, koparek, układarek, łopat, mioteł, zakup częśći trwa miesiącami a w międzyczasie wynajmuje się sprzęt z obcych firm. Jak to jest, że do konkurencyjnej firmy serwis
Zarząd portu i prezesi, dyrektorzy się już zastanawiali czy ten żuraw kupić czy nie? A co z resztą sprzętu? Takie żurawie powinny być kupione co najmniej dwa, brakuje ładowarek, koparek, układarek, łopat, mioteł, zakup częśći trwa miesiącami a w międzyczasie wynajmuje się sprzęt z obcych firm. Jak to jest, że do konkurencyjnej firmy serwis przyjeżdza i naprawia sprzęt "od ręki", czy konkurencja wynajmuje sprzęt od Eksploatacji? Czemu robi to Eksploatacja? Ale za to jest 1.000 kamer na 300 pracowników ...
- 30 4
-
2021-04-23 12:41
(1)
Jaki dział techniczny taki sprzęt. Może gdy się pozbędzie zlodzieji i "przodowników pracy". Nawet lampy w maszyn kradną, podług w naczepach niema, ogrzewanie to czysta teoria, hamulce ręczne w valmetach to kraniki ogrodowe, według brygadzisty opony nadają się do pracy - puki nie wybuchną, a sam śpi w biurze po 2 zmianach w Lebalu.
- 9 9
-
2021-04-25 21:13
Kamery
Zainstalować kamery w warsztatach i magazynach, szybko znajdą się odpowiedzi "kto i co robi".
Śpioszek jest na końcówce przed emeryturą i jest nietykalny.- 2 1
-
2021-04-22 23:49
Zwolnienia (1)
No tak trzeba kupić nowy bo za pół roku będzie jedynym żurawiem w eksploatacji jak się zwalnia osobe z bardzo duża wiedzą ktora dbała o to żeby żurawie były w jak najlepszej kondycji. Teraz to dopiero wszystkie będą się sypać No chyba że taki jest plan żeby zatrudniać matołów pociotków a specjalistów usuwać
- 51 9
-
2021-04-23 07:20
Specjalisci
Skoro tacy pracowici specjaliści to od ręki znajdą robotę
- 5 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.