- 1 Rekordzista z Pomorza ma prawie 76 mln zł długu (53 opinie)
- 2 Zobacz jak powstaje potężna hala (77 opinii)
- 3 Mercor pracuje dla Tesla Gigafactory (108 opinii)
- 4 Zamrożone ceny energii dla firm (39 opinii)
- 5 Konserwator opóźnia sprzedaż pustostanu (156 opinii)
- 6 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (331 opinii)
Okręt ORP Iskra gotowy do sezonu
ORP Iskra przeszedł serwis przed sezonem.
Okręt szkoleniowy ORP Iskra przeszedł prace serwisowe i jest już gotowy do sezonu. Zadanie to wykonano w Stoczni Wojennej, a żaglowiec holowała m.in. najnowsza jednostka należąca do Marynarki Wojennej, czyli Leszko.
Kilka dni temu do PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni zaholowano jednostkę ORP Iska. Jest to okręt szkolny polskiej Marynarki Wojennej.
- Okręt przebywa w PGZ Stocznia Wojenna. Podczas pobytu w stoczni realizowane są czynności serwisowe celem przygotowania jednostki do realizacji zadań na morzu. 16 kwietnia okręt wraca do macierzystego portu, jakim jest Port Wojenny Gdynia - poinformowała nas kpt. mar. Anna Sech wz. Rzecznika Prasowego 3. Flotylli Okrętów.
ORP Iskra jest okrętem szkolnym Marynarki Wojennej RP. Przeznaczeniem okrętu jest szkolenie żeglarskie i morskie podchorążych Akademii Marynarki Wojennej podczas długich rejsów nawigacyjno-szkoleniowych. Jest to trzymasztowa barkentyna (nazwa od typu ożaglowania). Fokmaszt (pierwszy maszt od strony dziobu) Iskry posiada ożaglowanie rejowe, grotmaszt (środkowy) - gaflowe, a bezanmaszt (tylny) - bermudzkie. Jest siostrzaną jednostką żaglowca Pogoria. Jej konstruktorem jest mgr inż. Zygmunt Choreń. Żaglowiec został zbudowany w Stoczni Gdańsk. Stępka okrętu została położona w listopadzie 1981 r., a już w sierpniu 1982 r. jednostka trafiła do służby.
Leszko popłynął do Portu Wojennego w Gdyni
Okręt szkoleniowy do Stoczni Wojennej odprowadzały dwa holowniki. Jednym z nich był nowy, przekazany Marynarce Wojennej zaledwie pod koniec lutego tego roku holownik Leszko (H-3).
Przypomnijmy, że Leszko jest jednym z sześciu jednostek typu B860, jakie powstały ostatnio w Remontowa Shipbuilding. Pierwszych pięć holowników z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko (styczeń), H-1 Gniewko (marzec), H-2 Mieszko (lipiec), Semko H-12 (listopad) i H-3 Leszko (luty 2021) - już przekazano zamawiającemu. Ostatni - H-13 Przemko - został zwodowany w grudniu ub. roku.
Holowniki typu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-04-16 15:01
No progres (2)
Wydaje mi się że gdzieś ludzie ćwiczą na symulatorach a u nas ..... Na żaglowce :/
- 7 19
-
2021-04-17 11:27
Wszędzie ćwiczą również na żaglowcach - bo to uczy ciężkiej pracy na morzu, dowodzenia ludźmi i charakteru w konfrontacji z żywiołem - żeglowanie wyrabia cechy które pozwolą być w przyszłości oficerem - tego nie nauczy symulator.
- 9 0
-
2021-04-19 19:52
"Znaczy kapitan "
się kłania .Do samego dna .
- 1 0
-
2021-04-16 19:36
Nareszcie ktoś mi wyjaśnił
w jakim celu budujemy tyle holowników: "do działań związanych z ewakuacją". Teraz będę głosować za kolejną flotyllą holowników bo będą bardzo potrzebne w razie W.
- 8 1
-
2021-04-16 19:33
Przynajmniej holowniki się przydają. (2)
A gdyby tak pod pokładem umieścić kilka dział to by było coś ;-)
- 6 1
-
2021-04-17 08:40
Dziury w burtach na wiosła...
I lądowisko na helikoptery macierewicza
- 1 2
-
2021-04-17 09:16
A jakby uszczelnili dobrze okna to byłby też okrętem podwodnym
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.