• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ORP Kościuszko i ORP Arctowski przejdą remont w PGZ Stoczni Wojennej

VIK
27 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
ORP Kościuszko przejdzie remont w PGZ Stoczni Wojennej. ORP Kościuszko przejdzie remont w PGZ Stoczni Wojennej.

Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej i PGZ Stoczni Wojennej zawarło z Komendą Portu Wojennego w Gdyni umowy na naprawę główną i dokową fregaty rakietowej ORP Generał Tadeusz Kościuszko oraz okrętu hydrograficznego ORP Arctowski.



Umowy zakładają przeprowadzenie prac naprawczych, remontowych, konserwacyjnych oraz modernizacyjnych. Całościowa wartość podpisanych umów wynosi 99 mln złotych brutto, odpowiednio 49 mln złotych dla ORP Kościuszko i 50 mln złotych za realizację prac na ORP Arctowski. Kiedy i na jak długo okręty trafią do remontu, nie podano.

 - Zlecenie naszej Grupie prac remontowo-modernizacyjnych na ORP Kościuszko i ORP Arctowski traktujemy jako potwierdzenie naszych referencji i kompetencji w zakresie w diagnostyki, serwisowania oraz utrzymywania gotowości operacyjnej okrętów wojennych. Kompetencje pozyskiwane przez naszych pracowników z pewnością przydadzą się w realizacji kolejnych zamówień i projektów dla Marynarki Wojennej RP - powiedział Sebastian Chwałek, wiceprezes PGZ.

Bilans 20 lat polskiej floty w NATO



ORP Generał Tadeusz Kościuszko to jednostka klasy fregata typu Oliver Hazard Perry. Na podstawie umowy między rządami Stanów Zjednoczonych oraz Rzeczypospolitej Polskiej od 28 czerwca 2002 roku znajduje się we flocie okrętów Marynarki Wojennej RP. Do zadań okrętu należy m.in.: poszukiwanie i zwalczanie okrętów, osłona własnych okrętów i statków oraz ich zespołów, patrolowanie i osłona strategicznych szlaków komunikacyjnych i prowadzenia operacji reagowania kryzysowego i przeciwdziałania atakom terrorystycznym.

ORP Arctowski to polski okręt hydrograficzny projektu 874. Okręt ten został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Północnej w Gdańsku. Jednostka przeznaczona jest do realizacji działań z zakresu zabezpieczenia nawigacyjno-hydrograficznego operacji Polskiej Marynarki Wojennej oraz na rzecz gospodarki morskiej i bezpieczeństwa żeglugi.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pisać wszyscy

    a robić nie ma komu barany jedne.
    Jak wam się nie podoba to won do innej roboty stękacze.
    Cała Stocznia Wojenna 8 godzin pracy a 2 pracują..
    i jeszcze narzekają

    • 1 0

  • dwa trupy

    Zapewne jak zwykle mondra decyzja..
    Nowy statek hydrograficzny może kosztować....od 80 mln w klasie podobnej..
    lub około 130 mln z klasą znacznie przewyżsającą w/w.
    Można jeszcze głupsze rzeczy robic..wygląda na to że ..wyłącznie..

    • 0 0

  • Leminga nie przekonasz. Woli być "ciemnym ludem" i dalej głosować na zdrajców.

    • 0 0

  • (2)

    A jak tam ORP Piast, dalej remontowany...?

    • 42 2

    • A ORP Orzeł pływa już czy dalej w naprawie?

      • 0 0

    • KONTR-WD MW

      Jak wyżej.

      • 3 2

  • Mnie od lat niezmiennie śmieszy w marynarce "wojennej" m. in. numeracja flotylli ;)

    Są tylko dwie - ale nie 1 i 2, lecz 3 i 8.

    Wróg się nie połapie :D

    • 1 0

  • Ciekawe co na to wojewódzki konserwator zabytków?

    • 2 0

  • przed II WŚ Polska miała jeden port i kilkanaście oktetów teraz odwrotnie (2)

    czyja siła decyduje o tym aby pozostawić bezbronne morze ?

    • 6 0

    • Nie wiem ile mamy okrętów, za to flotylle (cokolwiek to jest) mamy dwie. Trzecią i ósmą - dla zmylenia wroga :D

      • 0 0

    • watykan?

      • 0 0

  • Czeskie stocznie zrobiłby to lepiej i taniej

    • 4 1

  • Czyli remont będzie w stoczni wojennej oraz naucie? Czy raczej w stoczni wojennej z pomocą ludzi z nauty...

    • 2 2

  • referencje ?

    .....Zlecenie naszej Grupie prac remontowo-modernizacyjnych ..... traktujemy jako potwierdzenie naszych referencji i kompetencji.....
    Prawdziwe kompetencje stoczni wojennej i PGZ to korweta/patrolowiec ślązak.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane