- 1 Zobacz, jak wygląda świat widziany z suwnicy bramowej (15 opinii)
- 2 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (21 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (77 opinii)
- 4 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (185 opinii)
- 5 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (279 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (249 opinii)
ORP Ślązak znów na... lądzie
W Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni przeprowadzono operację wydokowania okrętu patrolowego ORP Ślązak. A wszystko z powodu konieczności wykonania prac w podwodnej części kadłuba.
Budowa patrolowca wkracza w kolejną fazę. Na tym etapie trzeba było okręt wydokować na stanowisko lądowe, aby móc wykonać prace w podwodnych rejonach kadłuba. Chodzi m.in. o montaż elementów systemów łączności, sonaru oraz konserwację kadłuba. Przewidziane są także prace związane z elementami linii wałów oraz układu sterowego. Prace te mają potrwać ok. 3 tygodni. Potem jednostka znów trafi na wodę i będą kontynuowane prace wykończeniowe.
Okręt ORP Ślązak został zwodowany na początku lipca tego roku. Jego budowa rozpoczęła się 14 lat temu, wówczas jednak budowano nie patrolowiec, a korwetę Gawron. Budowa okrętu postępowała bardzo powoli, a główną przyczyną był brak pieniędzy. Dlatego w lutym 2012 roku projekt został oficjalnie zarzucony. Zdecydowano jednak, że prawie gotowy kadłub niedoszłego Gawrona będzie podstawą do budowy Ślązaka, tyle że nie będzie to już dobrze uzbrojona korweta, lecz lżej wyposażony patrolowiec.
Po dokonaniu zmian, już jako patrolowiec, Ślązak kosztował dotychczas ok. 300 mln euro. Okręt ma 95,20 m długości, 13,30 m szerokość, zanurzenie wynosi 3,30 m a maksymalna prędkość to 30 węzłów. Obecnie załoga okrętu liczy 20 osób, docelowo na pokładzie ma być 97 marynarzy i oficerów. Okręt ma być gotowy pod koniec przyszłego roku.
Wodowanie patrolowca ORP Ślązak.
Miejsca
Opinie (12) 1 zablokowana
-
2015-10-28 15:00
do autora (2)
kto powiedział, że załoga obecnie liczy 20 osób? Totalna bzdura. Proponuje najpierw sprawdzić informację, a dopiero potem pisać!
- 30 1
-
2015-11-25 09:51
do autora
wejdź sobie na stronę wikipedia i tam w danych technicznych jest info ze zaloga 20 osób a docelowo 97
- 0 0
-
2015-10-28 19:53
he he
Może tyle etatów jest przypisanych do tego "dzieła". Dobra fucha na następne 20 lat, czyli do emerytury.
- 4 2
-
2015-10-28 21:32
pewnie znów te darmozjady z marynarki po raz 5 wymieniaja i wkręcają te same części a kasa leci... (2)
Wiece admirałów niż okrętów, na cholerę utrzymywać te pozory floty i bande darmozjadów trepów?!
- 9 11
-
2015-10-29 12:10
Przecież stocznia w stanie upadłości więc musza coś robić.... (1)
- 4 1
-
2015-10-30 07:02
smw
w upadlosci likwidacyjnej jest
- 5 0
-
2015-10-28 19:49
" Trzeba było okręt wydokować na stanowisko lądowe ...
... aby móc wykonać prace w podwodnych rejonach kadłuba".
Piękne. Chciałbym to usłyszeć wyrecytowane przez mojego nauczyciela PO :)- 5 3
-
2015-10-28 16:38
Potem znów go zwodują (2)
Z wielką pompą i tym razem z oficjelami z PIS. I tak się to będzie kręcić :)
- 38 11
-
2015-10-28 19:11
Nie ważne - ważne żeby SMW miała co robić :D
- 6 2
-
2015-10-28 17:06
Które to już będzie wodowanie, bo straciłem rachubę?
- 7 4
-
2015-10-28 17:49
"Parówka" to nr.1 na kadłubowni SMW
- 4 4
-
2015-10-28 17:17
komedia..Bareja pozdrawia
- 23 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.