stat

OT Logistics coraz bliżej przejęcia portowej działki i Pirsu Rudowego. Nowy terminal masowy w Gdańsku

Przedmiotem przetargu jest działka o łącznej powierzchni około 260,5 tys. m kw. Na działce znajduje się, m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.
Przedmiotem przetargu jest działka o łącznej powierzchni około 260,5 tys. m kw. Na działce znajduje się, m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. źródło: ZMPG SA

Do trzeciego już przetargu, dotyczącego dzierżawy 26 hektarów w gdańskim porcie, w tym części Pirsu Rudowego, przystąpiła jedynie spółka OT Logistics. Ma ona wyłączność na negocjacje z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Jeśli atrakcyjna działka trafi ostatecznie w ręce OT Logistic, to spółka ma zamiar na tym terenie wybudować terminal masowy. Wcześniej tym terenem zainteresowane były: DCT oraz Krajowa Federacja Producentów Zbóż.



Portowa działka to jeden z ostatnich tak atrakcyjnych terenów w gdańskim porcie. zobacz na mapie Gdańska Kilka lat temu spółka OT Logistics starała się już o jej dzierżawę. W 2012 roku spółka zadeklarowała wybudowanie na tym terenie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Chodziło o przygotowanie tego obszaru zarówno do importu jak i eksportu. Terminal miał specjalizować się w przeładunku zboża, śruty, pasz i biomasy. Firma złożyła ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września, jednak termin został przedłużony do 12 października.

W maju 2013 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym, co zostało potwierdzone również akceptacją Rady Nadzorczej ZMPG. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało od zarządu ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego, złożenie przez spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.

W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Spółka nie ujawniła jednak, jakie ma plany w stosunku do nieruchomości. DCT prowadziło negocjacje z Krajową Federacją Producentów Zbóż, która planowała utworzenie w tym miejscu terminalu zbożowego. Federacja zainteresowana była wydzierżawieniem tylko magazynów i baterii silosów w Porcie Północnym. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.

Na początku kwietnia 2015 roku ogłoszono trzeci przetarg na dzierżawę nieruchomości. Tym razem spółka OT Logostic przystąpiła jako jedyny podmiot do postępowania.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (5)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane