- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (28 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
OT Logistics coraz bliżej przejęcia portowej działki i Pirsu Rudowego. Nowy terminal masowy w Gdańsku
Do trzeciego już przetargu, dotyczącego dzierżawy 26 hektarów w gdańskim porcie, w tym części Pirsu Rudowego, przystąpiła jedynie spółka OT Logistics. Ma ona wyłączność na negocjacje z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Jeśli atrakcyjna działka trafi ostatecznie w ręce OT Logistic, to spółka ma zamiar na tym terenie wybudować terminal masowy. Wcześniej tym terenem zainteresowane były: DCT oraz Krajowa Federacja Producentów Zbóż.
Portowa działka to jeden z ostatnich tak atrakcyjnych terenów w gdańskim porcie. Kilka lat temu spółka OT Logistics starała się już o jej dzierżawę. W 2012 roku spółka zadeklarowała wybudowanie na tym terenie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Chodziło o przygotowanie tego obszaru zarówno do importu jak i eksportu. Terminal miał specjalizować się w przeładunku zboża, śruty, pasz i biomasy. Firma złożyła ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września, jednak termin został przedłużony do 12 października.
W maju 2013 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym, co zostało potwierdzone również akceptacją Rady Nadzorczej ZMPG. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało od zarządu ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego, złożenie przez spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.
W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Spółka nie ujawniła jednak, jakie ma plany w stosunku do nieruchomości. DCT prowadziło negocjacje z Krajową Federacją Producentów Zbóż, która planowała utworzenie w tym miejscu terminalu zbożowego. Federacja zainteresowana była wydzierżawieniem tylko magazynów i baterii silosów w Porcie Północnym. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.
Na początku kwietnia 2015 roku ogłoszono trzeci przetarg na dzierżawę nieruchomości. Tym razem spółka OT Logostic przystąpiła jako jedyny podmiot do postępowania.
Miejsca
Opinie (5) 9 zablokowanych
-
2015-07-05 09:03
Za jaką cenę wydzierżawiono i na jakich warunkach? Tego już nie piszą, bo nikt nie wie.
- 1 0
-
2015-07-02 11:48
Cholera, strasznie szkoda. (2)
Znowu ktoś musiał zarobić. Daliby DCT i byłoby ok.
- 3 8
-
2015-07-02 12:42
Nie mówimy tu o dawaniu ale o odpłatnej dzierżawie... (1)
... czasy rozdawania już minęły z czym niektórzy jak widać nie mogą się wewnętrznie pogodzić. DCT nie było zainteresowane skoro nie złożyło oferty (a w poprzednim przetargu propozycja tej firmy nie spełniała warunków udziału w postępowaniu).
- 5 4
-
2015-07-04 10:10
przykro słyszeć, ze w kontekscie DCT w ogóle było coś takiego jak czasy rozdawania
- 1 0
-
2015-07-03 17:18
I bardzo dobrze....
Po co ma taki teren odłogiem leżeć.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.