• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics kończy proces przejęcia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego

Robert Kiewlicz
21 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Maszyna o masie 400 ton w OT Port Gdynia
W lipcu 2013 roku firma OT Logistics otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Proces prywatyzacji spółki ma się zakończyć w II kw. 2014 roku. W lipcu 2013 roku firma OT Logistics otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Proces prywatyzacji spółki ma się zakończyć w II kw. 2014 roku.

Szczecińska spółka OT Logistics finalizuje przejęcie Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Dzięki wynegocjowanemu pakietowi pracowniczemu i uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta dobiega końca proces nabycia 100 proc. udziałów spółki.



W lipcu 2013 roku firma OT Logistics otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Podpisanie umowy mogło być jednak możliwe po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgody Ministerstwa Skarbu Państwa oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą Zarządu Morskiego Portu Gdynia w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez Port udziałów BTDG.

Czy prywatyzowanie spółek portowych wpływa pozytywnie na ich sytuację?


- Posiadamy plan integracji i rozwoju BTDG w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics. Zgodnie z harmonogramem prywatyzacyjnym, transakcja powinna zostać sfinalizowana w II kwartale 2014 roku - twierdzi Piotr Pawłowski, prezes zarządu OT Logistics.

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, ładunków workowanych (np. ryżu, cukru, mleka w proszku, ziarna kakaowego i kawy, nawozów sztucznych itp.), a także ładunków ponadgabarytowych i kontenerów. Ostatnio spółka zajęła się obsługą ładunków masowych - takich jak koks, sól, śruta sojowa, biomasa, siarczan. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii ro-ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni.

Zgodnie z zapowiedziami, na początku 2014 roku spółka OT Logistics przejęła też kontrolę nad C.Hartwig Gdynia. Spółka kupiła 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. Pozostałe akcje są własnością pracowników, Skarbu Państwa oraz samego C.Hartwig. W ten sposób z małego udziałowca OT Logistics stał się posiadaczem pakietu kontrolnego.

OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej OT Logistics wyniosły w ubiegłym roku 490,4 mln zł i były wyższe o 29,7 mln zł od uzyskanych przez Grupę w 2012 roku. Wynik EBITDA osiągnął poziom 71,6 mln zł zaś wynik netto 28,3 mln zł i był wyższy o 13,4 proc. od wyniku którym Grupa zamknęła rok 2012.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (42)

  • Czy, (6)

    OT Log. to 100% polskiego kapitału?

    • 13 1

    • Nie nie ma 100% Polskiego (1)

      Jest też kapitał Funduszu z Luksemburga.

      • 4 0

      • Czyli znowu pozbywamy się dobrej firmy.

        • 8 1

    • (1)

      Ten kapitał to lewy kapitał i machloje hahaha. Zresztą widać to w wynikach jakie firma OT ma i jak rozwaliła Żeglugę Bydgoską i inne firmy które przejęła. Teraz rozwalą C.Chartwig oraz BTDG

      • 10 2

      • No własnie o rozwałkę chodzi, niszczenie konkurencji. Trenujemy to od 25 lat.

        • 8 2

    • Oczywiście, że nie. 24% mają cykliści, 25% masoni i 51% Żydzi. (1)

      Czy wtedy każda złotówka z podatków lub pensji jest mniej warta?

      A poważniej: ponad 2/3 akcji OT Logistics ma I Fundusz Inwestycyjny Mistral S.A. z Warszawy (niestety, kto jest udziałowcem/udziałowcami tego private equity, nie ujawniono). Uwzględniono udziału na rynku niepublicznym i publicznym (GPW).
      Następne 24% ma francuski NPN II S.A.R.L.
      Następne 9% polskie Amplico PTE S.A.

      Podejrzewam, że za większością udziałów OTL stoją Niemcy i Francuzi.
      No i może oczywiście Rosjanie, bo czemu nie.

      • 0 1

      • Z podatków i pensji oczywiście nie, ale dywidenda wypłynie do kieszeni francuskiej czy niemieckiej zamiast zasilać polską kieszeń i gospodarkę. Podatki to tylko niewielki kawałek tortu. Lwia część wspomagać będzie rozwinięte kraje UE. Chyba to zrozumiałe, czy też nie?

        • 4 0

  • Zdjęcie nie aktualne (5)

    To zdjęcie to sprzed kilku lat. Myślę, że tak co najmniej z 2010 roku, a od tego czasu trochę w porcie się zmieniło . :-)

    • 11 7

    • co najmniej 10- letnie

      co świadczy zarówno o portalu (mogliby poszukać aktualnego) jak i ZMPG (na ich stronie też "starocie")

      • 3 0

    • skąd wiadomo? (1)

      po czym poznajecie, Koledzy? Widać jednego "Ryśka" i Kalmara, które w porcie zobaczyć można do dziś. Chyba, że akurat nie w BTDG?
      Jestem ciekaw, co wskazuje na wiek tej fotki...

      • 0 0

      • prawda jest jedna i tu ją widać

        Zdjęcie na stronie głównej jest z około 2004 roku. Żurawie widoczne na zdjęciu nabrz. Czeskie nr.145, 146 wis a wis wiaty zostały przeniesione na nabrzeże Francuskie gdzie doczekały swojego żywota w roku 2010r - złomowanie. W 2008r rozpoczęto budowę dwu poziomowej rampy dla statków ro-ro a w 2010r otwaro jąoficjalnie. Druga fotka pochodzi z sierpnia 2012roku. I co teraz wychodzi na jaw jakie ma ten serwis wiadomości

        • 7 0

    • taaaaaa (1)

      tak. masz rację odkrywco! przecież wszyscy wiemy, że pulpę dla tzmo to przeładowujemy w porcie od dawien dawna. ba, portu jeszcze nie było a my już ją przeładowywaliśmy

      • 1 0

      • Ale ta pulpa to jest pulpa higieniczna i idzie w BTDG od sierpnia 2012r. Jest to według mnie nowy towar w ramach portu. Widać że zależy aby ten towar szedł przez BTDG niż inne spółki:)

        • 3 0

  • smutna prawda

    no to kolejna firme rozpier.... jak bedzie przejecie przez otl to juz koniec btdg :(

    • 14 6

  • dalsze sprzedawanie polskich firm (13)

    nie mamy juz dróg,kopalń,fabryk,elektrowni,ciepłowni,stoczni itd, a teraz pozbywamy się dostepu do morza, 4 rozbiór Polski powoli dobiega końca, masońskie sekty ży....w robia co chcą i najgorsze,że robią to na oczach wszystkich i całkiem legalnie...co prawda, legalnie dla walizek zdeponowanych w Szwajcarskich bankach, a my zwykli ludzie do roboty za najniższe krajowe i wara mówić ,że jest źle

    • 23 9

    • Rosjo ratuj nasz kraj

      zachód nas wyzyskuje,wykupuje i rujnuje

      • 8 11

    • no co

      trzeba było tylko napisać ze nic nie mamy bo wszystko już dawno temu zostało sprzedane ale nie martwcie się zostało nam jeszcze słońce i powietrze

      • 3 3

    • (10)

      To się nazywa neokolonializm. Przyjaciele z zachodu przerobili na po 89 jak dzieci, resztę rozkradli komuniści. Wyprzedaż to chwilowy "ratunek" dla zadłuzonych budżetów, niestety nikt nie myśli długofalowo a nasz kraj coraz bardziej się zapada. Gospodarczo praktycznie nie istniejemy, zachód elegancko pozbył się konkurencji. Nasz import przeważa na eksportem.
      Zastanawia mnie mentalność ludzi, którzy dali "łapki" w dół pod wpisem kolegi "polak". To są niestety ekonomiczne fakty, bardzo dla nas niekorzystne, ale jak zwykle obudzimy się poniewczasie z ręką w nocniku.

      • 13 4

      • (9)

        Dałem "polakowi" i tobie łapkę w dół, ponieważ wasze uwagi są nieadekwatne do sprawy opisanej w artykule i nie mają nic wspólnego z "masońskimi sektami ży...", ani z "pozbawianiem się dostępu do morza", a wręcz przeciwnie.
        Zamiast bezproduktywnego jątrzenia proponuję zapoznanie się z postępami modernizacji gdyńskiego portu i sprawdzenie powodów, dlaczego prywatyzowane są portowe spółki eksploatacyjne oraz jak sobie radzą te już sprywatyzowane.

        • 4 13

        • (8)

          Zapomniałem się podpisać, co niniejszym czynię:

          • 0 13

          • (7)

            Też byłem zmuszony dać ci łapkę w dół. Bardzo dokładnie znam ten temat i nie mów proszę że to co się dzieje jest normalne. Tu nie chodzi o żydów i masonów jak pisał polak tylko o zwykłych cwaniaczków którzy za odpowiednią prowizję "przygotują" spółkę do przejęcia. Znowu na tym stracimy, każde przejęcie z udziałem obcego kapitału jest dla nas niekorzystne. Nie jesteś chyba na tyle naiwny by wierzyć, że polski interes będzie dla nich najwazniejszy tym bardziej, że umowy takich rzeczy nie zabezpieczają. W innych krajach są odpowiednie klauzule, ale u nas oczywiście nie ma.

            • 13 4

            • Zapomniałem się podpisać co niniejszym czynię:

              • 13 3

            • (5)

              Skoro bardzo dokładnie znasz ten temat, to napisz konkretnie o tych "zwykłych cwaniaczkach którzy za odpowiednią prowizję "przygotują" spółkę do przejęcia", bo to, co napisałeś wygląda na zwykłe pyszczenie zadymiarza.
              Tak się składa, że i ja znam ten temat i wiem, że prywatyzacja BTDG jest ze strony portu prowadzona zgodnie z prawem i uczciwie.

              • 2 11

              • (4)

                Jasne, zaraz przywołam ci setki dokumentów, umów i innych rzeczy, dodatkowo zorganizuję projekcję dwóch dokumentów z obowiązkową dyskusją :)
                Są tylko dwie możliwości:
                1. kompletnie nie wiesz o czym piszesz, jesteś młodym nawiedzonym neoliberałem wierzącym w wolny rynek, brak ci doświadczenia i klapsa na tyłek,
                2. jesteś z OTL oczywiście z jakiś nizin tej firmy, czyli zwykły szeregowy pracownik, broniący ślep swego pana.
                Zrozum wreszcie, że wyprzedaje się strategiczną firmę która ma potencjał na duże zyski. Pozbywamy się sporego źródła dochodu. Jakie to ma znaczenie, że spełnione są prawne formalizmy? W naszym kraju w majestacie "prawa" dzieją się rzeczy stokroć gorsze. Nie martw się, nikt nie zareaguje, naród jest tak ogłupiały, że można napisać o tym artykuł i nic to nie zmieni. Niestety.
                Obcemu kapitałowi się nie dziwię, ot wilcze prawo kapitalizmu, ale żeby robić we własne gniazdo i jeszcze udawać obrońce ... stary opamiętaj się!

                • 11 4

              • (3)

                Nie trafiłeś ani z jedną, ani z drugą możliwością. Najwyraźniej nie wziąłeś na poważnie moją uwagę, że znam ten temat i twoje wyłącznie propagandowe hasła nie są w stanie zmienić mojej opinii.

                • 1 9

              • (2)

                Twoja opinia nie ma nic do rzeczy. Skłaniam się raczej ku pierwszej opcji dlatego nie biorę na poważnie tego co piszesz z oczywistych powodów.
                Zresztą tu nie chodzi o twoją opinie, ale o sprawę zdecydowanie poważniejszą. Twoją napinkę można jeszcze od biedy potraktować z przymrużeniem oka, ale destrukcja wynikająca z "przejęcia" jest praktycznie nieodwracalna.

                • 6 2

              • (1)

                I dobrze, że oszołomstwo i warcholstwo nie rządzi i Polska ma szanse rozwinąć się gospodarczo.

                • 0 8

              • Tym wpisem odkryłeś karty :) To nawet nie brak wiedzy i kompetencji, to zwykła naiwność i elemntarne niezrozumienie ekonomicznych prawideł. Polska ma szanse rozwinąć się gospodarczo :) Bez własnego przemysłu, banków, handlu itp. :) Dobre :))
                Coś ci podpowiem, zobacz sobie jak wygląda struktura własności podmiotów gospodarczych np. w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, poczytaj jak rządy tych krajów regują na próby "przejęcia" ważnych gospodarczo podmiotów. Jak już sprawdzisz to zerknij dla odmiany jak to wygląda w Polsce a później zastanów się dlaczego zarabiamy średnio 3-4 razy mniej niż europa zachodnia, wykonując tą samą pracę. Jak myślisz co się dzieje z kapitałem wygenerownym w Polsce przez zagranicznego właściciela? Podpowiem ci, wypływa. Każdego roku z Polski wypływa ok 60 mld złotówek (koszt ok 70 stadionów na Letnicy). Stajemy się marginalnym krajem tańszej siły roboczej i niestety perspektywy na zmianę wyglądają coraz gorzej, do tego na potęgę pożyczamy. Polską niestety rządzi oszołomstwo, dodatkowo pod dyktando wielkiego kapitału zagranicznego. Neokolonializm - tak to się nazywa.

                • 6 3

  • Zlikwidowac wszystko (4)

    Zostało nam Słońce Peru i kolesie w białych kolnierzykach....

    • 15 6

    • najlepiej zakonserwować stary układ i walić po 600mln rocznie na każdą stocznię jak to Jarek robił (1)

      żeby mu związki nie bruździły...

      • 6 9

      • Nie kolego, trzeba tak pomyśleć żeby ta stocznia na siebie zarabiała. Wg ciebie istnieje tylko wyprzedaż lub likwidacja vs zabetonowany stary układ? Jest jeszcze wiele innych możliwości, chodzi właśnie o to żebyś myslał że nie ma. W tak prosty sposób likwiduje się konkurencje oczywiście naszym kosztem.

        • 10 2

    • (1)

      Baranie w Gdyni rządzi "Samorządność" łaskawie nam panującego ,byłego doradcy nieudacznika Kaczyńskiego ,Pan Szczurek !

      • 4 9

      • To nie idzie od Szurka, to wytyczne z samej góry. Zaczynamy palić w piecu meblami z własnego mieszkania. Nie rzucaj więcej baranami bo dostaniesz pstryczka w nos.

        • 2 0

  • (3)

    Czy w Gdyni jest jeszcze coś gdyńskiego ?

    • 7 3

    • szczur

      • 0 1

    • A co, ktoś coś skradł, wsadził do teczki i uciekł z tym z miasta? (1)

      Jak jest państwowe, to jest gdyńskie, czy nie?

      Od początku powstania miasta niemal wszystkie domy i grunty, nie licząc tych nie wykupionych od lokalnych chłopów, należały do osób spoza miasta (a czasami i spoza Polski), ale robotnicy mieszkali i płacili podatki tutaj, podobnie jak tutajsze firmy. W przypadku podatku CIT obowiązuje zasada "gdzie wypracowany, tam płacony", a PIT "gdzie mieszka, tam płaci". Masz z tym jakiś problem, czy po prostu jesteś komunistą (ergo nie-gdynianinem)?

      • 1 2

      • Licznik, poczytaj sobie trochę o tym co się dzieje z naszą gospodarką po 89 roku. Podatki to nie wszystko, zresztą na początku z nich bardzo ochoczo zwalniano.
        Rozumiem, że jesteś licznikiem długu publicznego i w związku z tym masz ręce pełne roboty :)
        Gdybyś chciał sprzedać mieszkanie za 30% ceny to ja chętnie wezmę, daj tylko znać.

        • 1 0

  • taa... PUTIN tez przejął Krym

    • 0 1

  • to są brudne interesy

    i kasa pod stołem, o czym świadczy niedawne zwolnienie prezesa OT Log......

    • 6 4

  • Po przejęciu C>Hartwig Gdynia przejęcie terminalu jest logiczne, (2)

    bo buduje pionową strukturę transportową i pomaga oszczędzać na pośrednikach.

    • 1 2

    • (1)

      Pewnie, że logiczne, w końcu to OT Logistics. Jaki będzie następny krok w tej logicznej układance?

      • 1 0

      • Na początek wyprowadzą kasę i wtedy UPADŁOŚĆ!!!! Tak działa ta firma. Później zmienią nazwę z OT LOGISTIC na TO LOGISTIC i będą dalej tak działać!!!!!

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane