• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics ma wyłączność na "Drobnicowy"

Wioletta Kakowska-Mehring
20 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
OT Logistics ma chrapkę na Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia i myśli o budowie terminalu masowego w Gdańsku. Jednak w prospekcie emisyjnym spółka wyraźnie zaznaczyła, że przejęcie BTDG jest zadaniem priorytetowym. OT Logistics ma chrapkę na Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia i myśli o budowie terminalu masowego w Gdańsku. Jednak w prospekcie emisyjnym spółka wyraźnie zaznaczyła, że przejęcie BTDG jest zadaniem priorytetowym.

Firma OT Logistics, zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Środki na ewentualną transakcję spółka pozyskała z giełdy. Debiut odbył się w ostatni czwartek.


Czy prywatyzowanie spółek portowych wpływa pozytywnie na ich sytuację?


Zarząd Morskiego Portu Gdynia udzielił OT Logistics wyłączności na przeprowadzenie w pełnym zakresie due diligence Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Teraz szczecińska firma podda szczegółowej analizie kondycję handlową, finansową oraz sytuację prawną portowej spółki. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Podpisanie umowy nastąpi jednak po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgody Ministerstwa Skarbu Państwa oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą ZMPG w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez Port udziałów BTDG.

Środki na inwestycję są. Szczecińska spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW i pozyskała w wyniku sprzedaży akcji nowej emisji 30 mln zł. Jak twierdzi Piotr Chajderowski, prezes spółki, cała kwota zostanie przeznaczona na inwestycje portowe, które spółka będzie finalizować w przyszłym i kolejnym roku, będzie to przede wszystkim konsolidacja portów morskich w grupie.

Spółka ma też wyłączność na negocjacje w gdańskim porcie. W połowie maja tego roku gdański port wybrał ofertę OT Logistics na budowę terminalu masowego. Na powierzchni 23,5 hektara zobacz na mapie Gdańska między terminalem kontenerowym DCT a Terminalem Suchych Ładunków Masowych "Portu Północnego" (należącym do Grupy Sea-Invest) spółka OT Logistics zadeklarowała wybudowanie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem. Chodzi o przygotowanie tego obszaru zarówno do importu, jak i eksportu. Terminal ma specjalizować się w przeładunku zboża, śruty, pasz i biomasy.

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, ładunków workowanych (np. ryżu, cukru, mleka w proszku, ziarna kakaowego i kawy, nawozów sztucznych itp.), a także ładunków ponadgabarytowych i kontenerów. Ostatnio spółka zajęła się obsługą ładunków masowych - takich jak koks, sól, śruta sojowa, biomasa, siarczan. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii ro-ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni. Zarówno pod względem obszaru, jak i zatrudnionego personelu, jest największym operatorem przeładunkowo-składowym.

OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Dziś spółka ma 40 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, ale niebawem będzie miała już 92 proc. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji). Jest to w całości kapitał polski. Dynamikę rozwoju OT Logistics i Grupy Kapitałowej obrazują wyniki finansowe. Od kilku lat OT Logistics notuje znaczny wzrost przychodów. W 2010 wyniosły one 408,5 mln zł, w 2011 r. 442,2 mln zł, a w roku ubiegłym osiągnęły rekordowy poziom 466,8 mln zł. Grupa w 2012 r. osiągnęła zysk netto 25,4 mln zł, EBITDA wyniosła 66,3 mln zł.

Miejsca

Opinie (25) 2 zablokowane

  • Gdynia zlikwidowac Morski Port Handlowy i Budowac Miasto (4)

    • 6 23

    • Sam się zlikwiduj... (1)

      ..

      • 15 1

      • Gdynia sama sie likwiduje, dzisiejsza Gdynia to miasto upadle bo tu sie wszystko likwiduje

        • 7 7

    • Gdynia miasto UPADŁE

      • 5 6

    • Tak, zlikwidować miejsca pracy i wybudować apartamentowce za 15 tyś. zł. za metr.

      • 5 3

  • SKANDAL!!!!!!!!!!! (6)

    jak widze tego typu wałki to normalnie
    aż musze napisać

    co to znaczy wyłączność na negocjowanie warunków

    to gdzie tu konkurencyjnośc ma działać!!!!!!!

    Q! banda złodziei!
    Terminale akurat są dochodowe to je sprzedamy!

    NIGDY
    NIGDY
    NIGDY

    nie będzie zgody

    • 21 21

    • Czytanie ze zrozumieniem to jednak pewna sztuka ;)

      Jak byk napisane że rywalizowali z innymi oferentami???

      • 13 0

    • jest OK (3)

      zgodnie z prawem Zarzad Portu nie moze byc wlascicielem spólek swiadczących usługi na terenie portu. BTD nalezy do Zarzadu Portu Gdynia a wiec musi byc sprzedany. Zarzad ma byc ttylko odpowiedzialny za utrzymanie infrastruktury portowej.

      • 12 0

      • nie tłumacz burakowi

        on ma już wyrobione zdanie i jak mu wytłumaczysz jak Maciej krowie na rowie to on i tak widział słowo wyłączność tzn spisek grabież i inne mądre słowa. Swoją drogą cieszę się że BTDG sprywatyzują kiedyś pięknie osługiwali statki teraz to jedna wielka niewiadoma kiedy zacznie, czy zacznie czy skończy a jak tak to kiedy. Burdel do kwadratu a ty weź bądź mądry i poinformuj delikatnie klienta o tym jak jego statki są (nie)obsługiwane.

        • 2 1

      • Prawda ale: (1)

        BTD to firma (należąca do zarządu portu), która jest właścicielem gruntów, które może wystawić na sprzedaż. W takim przypadku Skarb Państwa ma prawo pierwokupu. Może on z kolei utworzyć nową spółkę i wnieść aportem owe grunty. W takim przypadku problem który opisujesz zostaje rozwiązany. Nie wiem i nie oceniam czy lepiej jak właścicielem gruntów jest firma prywatna czy Skarb Państwa, wskazuje tylko możliwe rozwiązanie.

        • 0 4

        • BTDG nie jest właścicielem gruntów

          właścicielem gruntów był jest i będzie Skarb Państwa reprezentowany przez ZMPG, a spółki operacyjny teren tylko dzierżawią - zwykle na 30 lat.

          • 6 0

    • widać jesteś po wiecu związkowym

      tam właśnie padają takie "argumenty" ja powyżej...

      • 5 1

  • Po co Gdyni (3)

    upadający port handlowy ; popatrzcie na foto tam cumują trzy, może cztery statki.
    I pewnie wszystkie z węglem. Już niedługo go zasypią.

    • 7 28

    • (2)

      kolego lepiej OBSERWUJ i nie pisz bzdur, terminal BTD przynosi duże zyski, lecz niestety nawet ich znikoma część nie trafia do załogi która je wypracowuje, ponieważ dysponuje nimi spółka matka, która wypłaca z nich sobie spore premie!

      • 11 4

      • (1)

        proponuję wycieczkę statkiem po porcie, wtenczas lepiej widać góry węgla,
        złomu i śmieci. Ot potęga. No i dokładnie policzyć cumujące przy nabrzeżach
        statki. A kto zarabia... wiadomo; francuzi na węglu, finowie na złomie, szwedzi
        na promach no i ci w watykanie też muszą z czegoś żyć.

        • 8 4

        • teraz statki są od tego aby pływały a nie stały w porcie / redzie

          jak za komuny

          • 12 1

  • A co na to gdańsk

    Pusty port bez statków :[

    • 19 10

  • Masowy OTL (2)

    Ciekawy jestem czy MPHG-dynia poinformował OTL iż niebawem będzie zakaz przeładunku koksu. Z tego co wiem sama dyrekcja jest przeciwna tego rodzaju ładunkom, ponieważ wywołuje on bardzo duże zakurzenie i zapylenie. Już są skargi iż nowo powstały budynek przy ul. Polskiej niebawem będzie czarny:). Niebawem na nabrzeżu Polskim ma powstać nowoczesna baza promowa, która już na pewno wyeliminuje przeładunek koksu i kto wie czy nie usuną także innych towarów masowych?Wspomnieć jeszcze trzeba o zamyśle przeniesienia towaru na nabrzeże Rumuńskie, ale tam jest także problem, ponieważ spółki sprowadzające papier nie wyrażają na to zgody, a to dlatego iż obawiają się zabrudzeń swojego towaru.Nie będzie wyjścia OTL będzie musiało przerzucić się na drobnicę.

    • 8 6

    • Czyli temu w Gdańsku szykują się do rozbudowy terminala masowego....

      Zwietrzyli interes, który opuści Gdynię, kolejny zresztą, bo komuś coś nie pasuje.

      • 0 0

    • OTL

      Z całą pewnością spółka zna plany co do miejsca składowania i przeładowywania koksu na burtę.Przeniesienie towaru na Rumuńskie to jakaś bajka.....za mało miejsca oraz fakt iż jest tam przeładowywany towar wrażliwy typu celuloza,nawozy,nie wspominając o promach.

      • 0 0

  • "Polskie porty upadają, bo nie widać statków" (2)

    Przykre, że takie głupoty opowiadają mieszkańcy Trójmiasta, którzy choćby dla przyzwoitości coś o nich powinni wiedzieć. I to nie tylko zwykli ludzie, ale również Ci mieniące się elitą. Nie widzą statków, które tygodniami stoją w portach, więc wysnuwają wniosek, że porty upadają.

    Tymczasem polskie porty:

    1. osiągają w ostatniej dekadzie rekordowe, nigdy wcześniej nie spotykane przeładunki

    2. Rekordowe przychody (ich podział miedzy Zarządy Portów, a pracowników to rzeczywiście inna sprawa, ale same zyski są faktem)

    3. Notują rekordową liczbę zawinięć statków

    4. Rekordowe, nigdy wcześniej nie spotykane inwestycje

    Ale ignoranci i tak będą pisać, że porty upadają, co jest na rękę deweloperom, którym ziemia w centrum miasta pasuje na szybki zarobek. jakim kosztem to ich rzecz jasna nie obchodzi.

    Jeśli porty zginą, to przez chciwość deweloperów i krótkowzroczność władz, nie przez brak perspektyw albo złe zarządzanie.

    • 34 3

    • Prawie dobrze (1)

      Napisałeś prawdę, nie licząc dziwnego stwierdzenia w drugim punkcie. Czyżby miało z niego wynikać, że pracownikom powinny należeć się wynagrodzenia z tytułu praw własności, których nie posiadają, a nie z tytułu umów pracy?

      • 6 0

      • Może rzeczywiście nieszczęśliwe sformułowanie

        Sprawiedliwa płaca za pracę nie była moim udziałem w czasach pracy tamże, ale oczywiście nie ma to związku z przekształceniami własnościowymi.

        • 5 0

  • SOLIDARNOŚĆ PODPISAŁA PAKIET OCHRONNY TYLKO DLA JEDNEJ GRUPY PRACOWNIKÓW

    W dniu wczorajszym SOLIDARNOŚĆ podpisała pakiet ochronny z OT LOGISTICS
    tylko i wyłącznie zabezpieczając przed możliwością zwolnienia z pracy dla jednej grupy pracowników tj.fizycznych,podzieliła na stanowiska pracy,gdzie pracownicy umysłowi w zależności od stanowiska pracy mają tylko okres ochronny 1 rok i2lata.Pracownicy fizyczni tacy jak dżwigowy operator czy poracownik składowy mają okres 5 lat ,4,lat i 3 lat. Dla takiego związku w/w najważniejsza jest grupa pracowników fizycznych, gdzie nie liczy się dla nich dobro całej załogi BTDG.Moim zdaniem nazwa tego związku mija się z celem.Myślą tylko o sobie. Jestem pracownikiem tej firmy i uważam,że tak nie powinno być.SOLIDARNOŚĆ to sprzedawczyki wchodzące w układy potajemne.

    • 2 0

  • Nowe wiadomości-proszę oświeżyć temat :)

    Okazało się jednak że można...sprzedać załogę niczym mięso w sklepie.Szczególne podziękowania dla Solidarności ,która jako jedyna z 2 związków,podpisała układ w którym pracowników podzieliło się na kilka grup.Jedni dostali gwarancji na 1 rok,inni 2 lata zaś na 3,4 lub 5.To chyba ewenement w skali kraju aby tak różnicować przy prywatyzacji.Widać musiało się to bardzo opłacać....Znamienny był komentarz jednego z panów Solidarności który podpisał ponieważ "nie reprezentuje załogi" lecz związek zawodowy.Co za podły szczur....

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane