OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia

W tym roku C.Hartwig Gdynia obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata i ponad 5 tys.  klientów krajowych i zagranicznych.
W tym roku C.Hartwig Gdynia obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata i ponad 5 tys. klientów krajowych i zagranicznych. fot. materiały prasowe

Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją kupi 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. Podpisano w tej sprawie przedwstępną umowę zakupu. Pozostałe akcje są własnością pracowników, Skarbu Państwa oraz samej Spółki. W ten sposób z małego udziałowca stanie się posiadaczem kontrolnego pakietu.


Czy konsolidacja na rynku transportowo -logistycznym w czasach spowolnienia gospodarczego to dobry kierunek?

tak, dużym podmiotom na tym rynku łatwiej konkurować z globalnymi firmami 65%
nie, mniejsze firmy są bardziej elastyczne i szybciej reagują 35%
zakończona Łącznie głosów: 112

- Hartwig to firma o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku światowym, która dzięki synergii z innymi spółkami w naszej Grupie znacznie poszerzy zakres naszych działań. Jestem przekonany, że zakup ten stanowi kolejny krok, który umocni pozycję OT Logistics na rynku i pozwoli zaoferować klientom szerszy wachlarz usług na najwyższym światowym poziomie - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics.

C.Hartwig Gdynia to czołowa firma spedycyjna w Polsce, działająca od 155 lat na międzynarodowym rynku, specjalizująca się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. W 2012 skonsolidowane przychody Spółki przekroczyły 246 mln zł. Umowa wejdzie w życie po akceptacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej OT Logistics. Zakup po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń powinien zostać sfinalizowany jeszcze w 2013 r. Transakcja zostanie dokonana ze środków własnych OT Logistics.

Szczecińska spółka ostatnio dość mocno wchodzi do Trójmiasta. Firma ostatnio otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Teraz szczecińska firma podda szczegółowej analizie kondycję handlową, finansową oraz sytuację prawną portowej spółki. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Spółka ma też wyłączność na negocjacje w gdańskim porcie. W połowie maja tego roku gdański port wybrał ofertę OT Logistics na budowę terminalu masowego.

OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Dziś spółka ma 40 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, ale niebawem będzie miała już 92 proc. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji). Jest to w całości kapitał polski.

Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C. Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana. W tym roku firma obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata, 23 tys. m kw powierzchni magazynowych w całej Polsce, 8 oddziałów w Polsce i 3 spółki-córki za granicą i ponad 5 tys. klientów krajowych i zagranicznych.

Opinie (32)

  • No to będzie pozamiatane po C. Hartwig (3)

    • 37 10

    • hartwig (1)

      dlaczego tak sądzisz ? może to Hartwigowi pomoże

      • 2 10

      • pomoże zniknąć z rynku

        jak sony pomogło ericssonowi

        • 16 2

    • Nie będzie, bo nie może.

      To, że najważniejszy polski oddział firmy jest właśnie w Gdyni, nie jest przypadkowe. Przeniesienie firmy do Szczecina nie wchodzi w rachubę, a zmiana nazwy wobec tak dużej rozpoznawalności na rynku europejskim i tak szerokiej sieci kontaktów może mijać się z celem (zresztą obecna nazwa jest przecież jedynie historyczna, bo Hartwigowie nie są właścicielami spółki; po zmianie nazwy OT Logistics nie mógłby posługiwać się sloganem "na rynku od 155 lat"; OT Logistics została założona przez państwo w 1946 roku, więc trudno się tym chwalić, choć formalnie nazwa PRL funkcjonowała dopiero od 1952).

      • 3 1

  • Szansa

    Super! Hartwig znowu będzie rządził!

    • 9 25

  • Po przejęciu pakietu kontrolnego C.Hartwig odbędzie się tzw optymalizacja kosztów czyli zwolnienia pracowników (2)

    • 34 2

    • ... a tirolotami kierować będą sprzątaczki

      To byłby strzał we własne kolano.

      • 0 1

    • I bardzo dobrze. Moze wowczas firma zacznie generowac zysk

      • 0 0

  • Optymalizacja kosztów juz trwa od dwóch lat, teraz może być tylko lepiej. W końcu ktoś musi pracować.

    • 7 12

  • SYNERGIA i wymiatanie z CH

    to bedzie "optymalizacja" kosztow

    • 15 2

  • a co ze skatem

    • 1 0

  • Podatki kolejnej firmy znikają z Gdyni. (1)

    Ostatni gasi światło.

    • 19 2

    • A skąd takie założenie?

      • 1 8

  • .. "W 2012 skonsolidowane przychody Spółki przekroczyły 246 mln zł"

    A ile wyniósł zysk ?

    • 14 2

  • oni sponsorowali latami moją szkołę

    • 1 0

  • porażka (6)

    głównie dla Hartwiga, który ma padakę od lat. mimo mega kontaktów i rozpoznawalności na rynku nie umieli działać prężnie i się rozwijać. Zarządy się zmieniały jeden za drugim i kicha. To wina ludzi. Teraz większy zrobi porządek i po starym Hartwigu śladu nie będzie. Nawet MAG się pozbywa udziałów bo nic z nich nie ma. a na marginesie trzeba być niezłym laikiem aby nie zarobić na spedycji. nawet mała firma spedycyjna z 5 pracownikami spokojnie zarobi na siebie - rynek jest obszerny.

    • 11 11

    • (2)

      Jeżeli mówimy "wina ludzi" to powiedzmy których .Może magazynierów , handlowców, albo spedytorów naginających po 12 godzin za damski ch...?
      Jest taki cudowny koleś - Pan Andrzej Kasprzak, to za jego rządów Hartwig zszedł na psy. Teraz szefuje ten Pan MTG ,bo "z zawodu jest dyrektorem".
      Może dzięki pieniądzom OT ,Hartwig odbije się od po-kasprzakowego dna, bo ludzie tutaj doskonale znają się na rzeczy i na swojej robocie.

      • 16 0

      • a kto tego zawodowego dyrektora przyniosl w teczce do C.Hartwig? (1)

        • 2 0

        • No Kto? Hass Holding :)

          • 1 0

    • w sumie MAG to tez padaka (1)

      toootalna padaka, dawno juz nikt nie widzial w portach statkow klarowanych przez MAG.

      • 2 0

      • hehe

        pewnie ci zaszli za skore?

        • 1 2

    • Chyba znasz tylko spedycje z opowiadan.

      W tej chwili jest przesyt spedycji i jeden z drugim walczy o klienta sciagajac gacie po same kostki. Jest taki syf, ze zamierzam sie ewakuowac z tej cholernej branzy.

      • 4 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane