- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (78 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (31 opinii)
- 3 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 4 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 5 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (1 opinia)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (87 opinii)
OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia
Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją kupi 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. Podpisano w tej sprawie przedwstępną umowę zakupu. Pozostałe akcje są własnością pracowników, Skarbu Państwa oraz samej Spółki. W ten sposób z małego udziałowca stanie się posiadaczem kontrolnego pakietu.
- Hartwig to firma o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku światowym, która dzięki synergii z innymi spółkami w naszej Grupie znacznie poszerzy zakres naszych działań. Jestem przekonany, że zakup ten stanowi kolejny krok, który umocni pozycję OT Logistics na rynku i pozwoli zaoferować klientom szerszy wachlarz usług na najwyższym światowym poziomie - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics.
C.Hartwig Gdynia to czołowa firma spedycyjna w Polsce, działająca od 155 lat na międzynarodowym rynku, specjalizująca się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. W 2012 skonsolidowane przychody Spółki przekroczyły 246 mln zł. Umowa wejdzie w życie po akceptacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej OT Logistics. Zakup po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń powinien zostać sfinalizowany jeszcze w 2013 r. Transakcja zostanie dokonana ze środków własnych OT Logistics.
Szczecińska spółka ostatnio dość mocno wchodzi do Trójmiasta. Firma ostatnio otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Teraz szczecińska firma podda szczegółowej analizie kondycję handlową, finansową oraz sytuację prawną portowej spółki. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku. Spółka ma też wyłączność na negocjacje w gdańskim porcie. W połowie maja tego roku gdański port wybrał ofertę OT Logistics na budowę terminalu masowego.
OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Dziś spółka ma 40 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, ale niebawem będzie miała już 92 proc. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji). Jest to w całości kapitał polski.
Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C. Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana. W tym roku firma obchodzi 155 jubileusz działalności. Dziś firma ma kontakty ze spedytorami zagranicznymi z ponad 100 krajów świata, 23 tys. m kw powierzchni magazynowych w całej Polsce, 8 oddziałów w Polsce i 3 spółki-córki za granicą i ponad 5 tys. klientów krajowych i zagranicznych.
Miejsca
Opinie (32)
-
2013-07-31 10:31
Po przejęciu pakietu kontrolnego C.Hartwig odbędzie się tzw optymalizacja kosztów czyli zwolnienia pracowników (2)
- 34 2
-
2013-08-02 11:10
I bardzo dobrze. Moze wowczas firma zacznie generowac zysk
- 0 0
-
2013-07-31 21:16
... a tirolotami kierować będą sprzątaczki
To byłby strzał we własne kolano.
- 0 1
-
2013-07-31 12:01
porażka (6)
głównie dla Hartwiga, który ma padakę od lat. mimo mega kontaktów i rozpoznawalności na rynku nie umieli działać prężnie i się rozwijać. Zarządy się zmieniały jeden za drugim i kicha. To wina ludzi. Teraz większy zrobi porządek i po starym Hartwigu śladu nie będzie. Nawet MAG się pozbywa udziałów bo nic z nich nie ma. a na marginesie trzeba być niezłym laikiem aby nie zarobić na spedycji. nawet mała firma spedycyjna z 5 pracownikami spokojnie zarobi na siebie - rynek jest obszerny.
- 11 11
-
2013-07-31 15:08
(2)
Jeżeli mówimy "wina ludzi" to powiedzmy których .Może magazynierów , handlowców, albo spedytorów naginających po 12 godzin za damski ch...?
Jest taki cudowny koleś - Pan Andrzej Kasprzak, to za jego rządów Hartwig zszedł na psy. Teraz szefuje ten Pan MTG ,bo "z zawodu jest dyrektorem".
Może dzięki pieniądzom OT ,Hartwig odbije się od po-kasprzakowego dna, bo ludzie tutaj doskonale znają się na rzeczy i na swojej robocie.- 16 0
-
2013-07-31 18:50
a kto tego zawodowego dyrektora przyniosl w teczce do C.Hartwig? (1)
- 2 0
-
2013-08-01 13:42
No Kto? Hass Holding :)
- 1 0
-
2013-07-31 18:54
w sumie MAG to tez padaka (1)
toootalna padaka, dawno juz nikt nie widzial w portach statkow klarowanych przez MAG.
- 2 0
-
2013-07-31 22:59
hehe
pewnie ci zaszli za skore?
- 1 2
-
2013-07-31 20:04
Chyba znasz tylko spedycje z opowiadan.
W tej chwili jest przesyt spedycji i jeden z drugim walczy o klienta sciagajac gacie po same kostki. Jest taki syf, ze zamierzam sie ewakuowac z tej cholernej branzy.
- 4 1
-
2013-08-01 09:31
Najbradziej mnie rozsmieszyło stwierdzenie "kapitał polski". Piszacy artykuł powinien sie troche bardziej przyłozyć. Trzy kliknięcia, no cztery... I bęzie wiadomo skąd mają pieniądze.
- 2 1
-
2013-07-31 19:29
OTL (2)
Jestem tylko ciekaw skąd ta firma ma nagle tyle pieniędzy. Wykupują porty, firmy spedycyjne i jeszcze dużo innych. Weszli na g.P.W. Tylko co będzie jak im na tej giełdzie nie wyjdzie i wszystko stracą
- 6 0
-
2013-08-01 00:20
duży biznes robi się za pożyczone
sztuka to mieć wiarygodny biznesplan i dobrą historię kredytową w bankach
- 0 2
-
2013-07-31 21:10
to jakas pralnia
- 2 0
-
2013-07-31 18:48
a kto tego zawodowego dyrektora przyniosl w teczce do C.Hartwig?
- 4 0
-
2013-07-31 16:20
jaka porażka ?
Spedytorku ty malutki , co autek szukasz na giełdzie - co ty wiesz o wielkim biznesie ? Padaka mózgowa cie chyba dopadla ...
- 4 7
-
2013-07-31 15:48
Dobre wieści
Obie firmy się uzupełniają - same korzyści dla jednych i drugich! I nikt nie przestanie istnieć, wręcz przeciwnie
- 6 5
-
2013-07-31 13:42
.
może i pozwalniają, może nie. na pewno nowe miejsca pracy i nowe szanse też będą. w końcu każdy się już chyba kojarzy w tej branży na rynku w danym regionie.
- 4 0
-
2013-07-31 09:34
No to będzie pozamiatane po C. Hartwig (3)
- 37 10
-
2013-07-31 13:10
Nie będzie, bo nie może.
To, że najważniejszy polski oddział firmy jest właśnie w Gdyni, nie jest przypadkowe. Przeniesienie firmy do Szczecina nie wchodzi w rachubę, a zmiana nazwy wobec tak dużej rozpoznawalności na rynku europejskim i tak szerokiej sieci kontaktów może mijać się z celem (zresztą obecna nazwa jest przecież jedynie historyczna, bo Hartwigowie nie są właścicielami spółki; po zmianie nazwy OT Logistics nie mógłby posługiwać się sloganem "na rynku od 155 lat"; OT Logistics została założona przez państwo w 1946 roku, więc trudno się tym chwalić, choć formalnie nazwa PRL funkcjonowała dopiero od 1952).
- 3 1
-
2013-07-31 10:02
hartwig (1)
dlaczego tak sądzisz ? może to Hartwigowi pomoże
- 2 10
-
2013-07-31 10:37
pomoże zniknąć z rynku
jak sony pomogło ericssonowi
- 16 2
-
2013-07-31 12:33
C HARTWIG zniknął z powierzchni , kiedy to kilka lat temu Gdańsk oddał swój C Hartwig do Gdyni.
- 2 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.