• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics wybuduje nowy terminal. Umowa z portem podpisana

Robert Kiewlicz
14 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Maszyna o masie 400 ton w OT Port Gdynia
Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. Na ten cel OT Logistics wydzierżawi portową działkę o powierzchni ok. 26 ha. Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. Na ten cel OT Logistics wydzierżawi portową działkę o powierzchni ok. 26 ha.

OT Logistics jest coraz bliżej rozpoczęcia ważnej inwestycji - budowy nowego terminalu przeładunkowo-składowego, który umożliwi spółce większa działalność w zakresie obsługi towarów agro, tj. zbóż i pasz. Spółka zawrze z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym o powierzchni ok. 26 ha. zobacz na mapie Gdańska Obie strony podpisały właśnie umowę przedwstępną.


Czy trójmiejskie porty mogą skutecznie konkurować na rynku?


Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów (z wyłączeniem gazów oraz ropy naftowej i produktów naftowych) o zdolności przeładunkowej nie mniejszej niż 2 mln ton rocznie. Zakończenie inwestycji nastąpić ma w terminie do 60 miesięcy od daty wydania nieruchomości. Umowa dzierżawy nieruchomości w Porcie w Gdańsku zostanie zawarta do 30 dni od zakończenia procedury formalnej. Może to nastąpić na przełomie września i października 2015 roku.

- Podpisana umowa istotnie przybliża nas do zakończenia transakcji, o której przeprowadzenie staraliśmy się od kilku lat. Budowa terminala w gdańskim porcie będzie dużą inwestycją, która może mieć wpływ nie tylko na sam port i region, w którym się znajduje, ale na całą polską gospodarkę. Mamy nadzieję, że dzięki niemu będziemy bardziej konkurencyjni zwłaszcza w obsłudze towarów agro, której nie prowadzi na dużą skalę obecnie żaden inny krajowy port. Tymczasem popyt na tego typu usługi jest duży i wciąż rośnie - tłumaczy Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
Portowa działka to jeden z ostatnich tak atrakcyjnych terenów w gdańskim porcie. Już kilka lat temu spółka OT Logistics starała się o jej dzierżawę. Firma złożyła nawet ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września, jednak termin został przedłużony do 12 października.
Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

W maju 2013 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało jednak od ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego złożenie przez spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.

W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.

Na początku kwietnia 2015 roku ogłoszono trzeci przetarg na dzierżawę nieruchomości. Tym razem spółka OT Logistics przystąpiła jako jedyny podmiot do postępowania.

OT Logistics jest spółką z branży TSL (transport-spedycja-logistyka), która w przyszłym roku obchodzić będzie 70-tą rocznicę powstania. W 2014 r. Grupa OT Logistics osiągnęła obroty ok. 200 mln euro. Od 2013 r. jest spółką notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral. Na początku 2014 roku spółka OT Logistics przejęła też kontrolę nad C.Hartwig Gdynia, a w czerwcu przejęła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (25) 1 zablokowana

  • gdynia z tyłu (9)

    Gdynia z tyłu

    • 30 26

    • odp (2)

      Nie masz zielonego pojęcia debilu to nie zabieraj głosu ....OT przejął Gdynski BTDG i rozwija sie potrzeba więcej miejsca na składowanie ładunków masowych i stąd inwestycja w tereny w gdańskim porcie .
      DURNIU !!!!!

      • 10 18

      • uspokój się bo ci żyłka pęknie napinaczu

        Boli, że Gdańsk się rozwija? Gdynia za to inwestuje w lotnisko!

        • 21 10

      • No tak bo teraz OT przejmie jeszcze klientów Pge a zarządzać bedzie z Btdg

        • 1 0

    • Nie karmić trolla!!!!

      • 10 3

    • Czujesz się lepszy przez to?

      • 3 1

    • a w Hamburgu to nawet nie słyszeli o Gdańsku (3)

      • 6 11

      • M (1)

        W hamburgu i nie tylko w niemczech ale wielu miejscach na świecie słyszeli o gdańsku mieście "solidarności" "lecha wałęsy" i "stoczni gdańsk"

        • 8 0

        • a Dynie to znają głównie z haloween

          • 3 0

      • ponioslo cie wiesz ze to nieprawda

        • 0 0

  • dla kogo praca? (4)

    Robota na tym terminalu w pierwszej kolejności powinna być dla mieszkańców Gdańska a nie dla GDA GTC GND NE GKA,GKS czy GA! My ponosimy konsekwencje lokowania zakładów na terenie miasta to my gdańszczanie w pierwszej kolejności powinniśmy być beneficjentami takich inwestycji! To samo dotyczy się zakładów pracy już istniejących z trucicielami z port service na czele.

    Ludzie z ościennych powiatów tutaj przyjeżdżają, rozjeżdżają nasze drogi, podatków nie płacą i co najważniejsze zabierają nam pracę.

    • 48 33

    • ja nie chce

      mi jako rodowitowemu gdansczaninowi nie chce sie robic w takim czyms. Niech przyjezdzaja Ci ktorym sie chce !

      • 9 7

    • drogi

      i jeszcze korki tworzą sku....le :)

      • 7 2

    • (1)

      a GSP czy GPU moze pracować?

      • 4 0

      • trzeba mieć nieźle nawalone w deklu żeby z pucka dojeżdżać dzień w dzień do roboty do gdańska, kiedy gdynia jest pod ręką.

        • 0 1

  • OTL kupił też...

    Udziały w porcie w Rijece. Nie gadają tylko robią to o czym gadają.

    • 6 1

  • Gdańsk miasto z morza i rzeczywistości

    nie z marzeń.

    • 22 3

  • ten Nowik to jest

    chyba po dużej wódce w te upały.
    Gdynia rozbudowała sie o 2 magazyny do śruty i jest najwiekszym portem przeładunkowym jezeli chodzi o pasze i zboża( a to nie agro?)
    Poz tym Nowik nic tam nie bedzie bidował , terminal jest juz-tylko zainwestuja w przystosowanie go do nowej roli..

    • 4 3

  • skąd tu wszędzie tyle kibolstwa umysłowego (1)

    czym to się różnie od kiboli Arki czy Lechii - a bo Gdynia to a Gdańsk to, ogarnijcie się bo tu psychiatra nawet nie pomoże

    • 20 3

    • Gdynianie mają kompleksy mniejszego miasta

      Przez lata szczycili się tym, że w paru kwestiach było u nich lepiej i szydzili z mieszkańców Gdańska. Kto jak nie Cegelska powiedział "Wolny Gdańsk, szybka Gdynia"?
      Teraz gdy w Gdańsku jest pod każdym względem lepiej, a w Gdyni mamy wieloletni marazm to Gdańszczanie szydzą z gdyńskiej PRopagandy sukcesu

      • 5 6

  • dot ankiety

    trójmiejskie porty zawsze były na szczycie,
    od 25lat rozkradane, sprzedawane i zarządzane przez ludzi ze styropianu próbują doganiać pozostałe na Bałtyku
    były dwie linie kolejowe łączące port północny z Pruszczem to zamknęli jedną nitkę, teraz nagle się obudzili że jest potrzeba jej przywrócenia
    czekamy na huczne otwarcie 'nowej' linii i przyznanie premii tym którzy ją stworzyli

    • 7 4

  • Nie da się jakoś zaznaczyć na zdjęciu o który teren chodzi? (1)

    Z tej mapki g widać

    • 8 0

    • Jest zaznaczone

      na kolor zielony

      • 2 1

  • masakra

    No to po Eksploatacji pozamiatane.

    • 1 1

  • OT Logistics i WSI

    Poczytajce lepiej co to jest za firma OT Logistics. Prezesi uwłaszczeni na firmie Odratrans i innych firmach z NFI, zabójstwo ministra sportu Drzewieckiego w tle,
    mataczenie i wałki ludzi WSI w Sądach i prokuraturze, znajomości z ministrem Nowakiem od zegarków. Jednym słowem Służby, Służby, WSI.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane