stat

OT Logistics wybuduje nowy terminal. Umowa z portem podpisana

Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. Na ten cel OT Logistics wydzierżawi portową działkę o powierzchni ok. 26 ha.
Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. Na ten cel OT Logistics wydzierżawi portową działkę o powierzchni ok. 26 ha. fot. Kacper Kowalski/KFP

OT Logistics jest coraz bliżej rozpoczęcia ważnej inwestycji - budowy nowego terminalu przeładunkowo-składowego, który umożliwi spółce większa działalność w zakresie obsługi towarów agro, tj. zbóż i pasz. Spółka zawrze z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym o powierzchni ok. 26 ha. zobacz na mapie Gdańska Obie strony podpisały właśnie umowę przedwstępną.


Czy trójmiejskie porty mogą skutecznie konkurować na rynku?

tak, już teraz odnoszą duże sukcesy

64%

mają dobrą pozycję, ale wciąż przegrywają z konkurencją

26%

nie, nie mają szans z liderami w tym biznesie

10%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 135

Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów (z wyłączeniem gazów oraz ropy naftowej i produktów naftowych) o zdolności przeładunkowej nie mniejszej niż 2 mln ton rocznie. Zakończenie inwestycji nastąpić ma w terminie do 60 miesięcy od daty wydania nieruchomości. Umowa dzierżawy nieruchomości w Porcie w Gdańsku zostanie zawarta do 30 dni od zakończenia procedury formalnej. Może to nastąpić na przełomie września i października 2015 roku.

- Podpisana umowa istotnie przybliża nas do zakończenia transakcji, o której przeprowadzenie staraliśmy się od kilku lat. Budowa terminala w gdańskim porcie będzie dużą inwestycją, która może mieć wpływ nie tylko na sam port i region, w którym się znajduje, ale na całą polską gospodarkę. Mamy nadzieję, że dzięki niemu będziemy bardziej konkurencyjni zwłaszcza w obsłudze towarów agro, której nie prowadzi na dużą skalę obecnie żaden inny krajowy port. Tymczasem popyt na tego typu usługi jest duży i wciąż rośnie - tłumaczy Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
Portowa działka to jeden z ostatnich tak atrakcyjnych terenów w gdańskim porcie. Już kilka lat temu spółka OT Logistics starała się o jej dzierżawę. Firma złożyła nawet ofertę przetargową na dzierżawę nieruchomości w Porcie Północnym. Oferty można było składać do 20 września, jednak termin został przedłużony do 12 października.
Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.
Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 16 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland. źródło: ZMPG SA

W maju 2013 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaakceptował ofertę złożoną przez OT Logistics w postępowaniu przetargowym. Na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało jednak od ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę powyższego złożenie przez spółkę propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej.

W 2014 roku jedyną ofertę w drugim przetargu na nieruchomość złożył terminal DCT. Na początku 2015 roku przetarg na oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej został jednak po raz kolejny unieważniony z uwagi na to, że złożona oferta nie wyczerpywała merytorycznych założeń przedstawionych w dokumentacji przetargowej.

Na początku kwietnia 2015 roku ogłoszono trzeci przetarg na dzierżawę nieruchomości. Tym razem spółka OT Logistics przystąpiła jako jedyny podmiot do postępowania.

OT Logistics jest spółką z branży TSL (transport-spedycja-logistyka), która w przyszłym roku obchodzić będzie 70-tą rocznicę powstania. W 2014 r. Grupa OT Logistics osiągnęła obroty ok. 200 mln euro. Od 2013 r. jest spółką notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral. Na początku 2014 roku spółka OT Logistics przejęła też kontrolę nad C.Hartwig Gdynia, a w czerwcu przejęła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (25)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane