• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics zainteresowana spółką Port Gdański Eksploatacja

Robert Kiewlicz
10 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie.

Spółka OT Logistics ze Szczecina jest w gronie podmiotów zainteresowanych przejęciem operatora Port Gdański Eksploatacja. Jednym ze strategicznych celów szczecińskiej spółki jest rozbudowa połączeń śródlądowych. W tym celu chce uruchomić nowe relacje na linii Kaliningrad - Gdańsk - Elbląg.



Polskie śródlądowe szlaki wodne powinny:

OT Logistics to nowa nazwa grupy logistycznej Odratrans. Spółka zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim. OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji).

Spółka ma zamiar zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na jesieni 2012 roku. Kapitał pozyskany z giełdy chce przeznaczyć na inwestycje w portach w Szczecinie i Trójmieście. Chodzi o inwestycje na poziomie 200 mln zł. W najbliższych latach spółka ma zamiar skupić się na transporcie drobnicy i ładunków masowych. Ma zamiar przewozić węgiel, stal, złom, biomasę, a nawet ładunki kontenerowe.

- Rozmawiamy obecnie z wieloma podmiotami na temat spółki Port Gdański Eksploatacja - mówi Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Na tym etapie nie mogę jednak ujawnić żadnych szczegółów negocjacji.

Szczegółów inwestycji nie chce ujawniać także OT Logistics. Władze spółki zapowiadają jednak, że więcej informacji będą mogły podać we wrześniu. Według harmonogramu sprzedaży spółki Port Gdański Eksploatacja do 30 września powinien zostać wyłoniony inwestor, a do końca roku powinna zostać podpisana z nim umowa.

Port Gdański Eksploatacja jest spółką operatorską, zajmującą się obsługą ładunków na obszarze wewnętrznego portu gdańskiego. Port Gdański Eksploatacja zatrudnia prawie 600 osób i prowadzi obsługę wszystkich ładunków występujących w obrocie portowym w polskich portach. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Spółka jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym.

Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I, WOC II, Oliwskie, Wiślane, Szczecińskie, Węglowe, Rudowe i Administracyjne. W wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.

Miejsca

Opinie (24) 2 zablokowane

  • Kupic i zamknąć. (5)

    Niemcy , już nie będzie polskiego portu , kupią i zamkna ten port . Zostanie tylko sea invest i dct " co z nami ......?

    • 9 6

    • racja (3)

      Racja ale zwróć uwagę, że drogi śródlądowe w Polsce nie istnieją. Ktoś to musi reanimować.Jak w kraju nie ma zainteresowania. Niech robią ci, którzy chcą i się na tym znają.

      • 3 0

      • eee (2)

        Prywatne pieniądze uregulują Wisłę na Śląsk by opłacało się barkami wozić węgiel? :) Bez sensu, Wisłą nie ma co wozić, to nie Ren.

        Elbląg też porażka, 2m port to co to za port? Tyle samo jest nad Motławą :)

        Kaliningrad i okolice to już lepiej ale tam nie rządzą durnie.

        Inwestowanie w Gdańsku w żeglugę śródlądową to marny pomysł. PGE kosztuje śmieszne pieniądze, śmiało można to kupić i zamknąć inwestując w niemieckie porty, niszcząc konkurencję. Już ten Węglokoks wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

        • 3 1

        • Chyba nigdy nie byłeś w Kaliningradzie ! (1)

          Popłyń kanałem Pregoły to przekonasz się jaki to rozwojowy port ! Trollować trzeba umieć, cieciu.

          • 2 0

          • a czytać?

            Po co wozić barkami do Gdańska towar?
            Rosjanie sami sobie poradzą ze swoim exportem.

            Kiedyś był pomysł na budowę szerokiego toru do Braniewa z gdańskiego portu.

            • 0 1

    • jeżeli nie potrafimy sami się rządzić, to będziemy pracować u Niemców. nie ma co załamywać rąk tylko trzeba iść po olej do głowy, przesunąć prezesa rady nadzorczej ZMPG niejakiego Budynia do innych prac i posadzić tam prawdziwego menadżera

      • 1 0

  • Ta fotka z barką to chyba nie u nas robiona?

    • 12 0

  • "sluszną" linię ma władza
    jak coś jest Polskie i dochodowe to trzeba to sprzedać lub zniszczyć

    • 11 5

  • Nasze porty?

    OT kupił juz Swinoujście - co na to Urząd Antymonopolowy ?
    A druga sprawa to jest żałosne ,że jakiś barkarz kupuje 1000 letni port, fakt ,że mocno podupadły ,ale jednak.

    • 11 3

  • PYTANIE

    Kto jest przewodniczącym rady nadzorczej portu gdańskiego? No kto?

    • 9 1

  • PORT GDAŃSKI .... (1)

    Nie-rząd Tuska i Grasia wspólnie ze szwabstwem zniszczył POLSKIE STOCZNIE , to do kompletu potrzeba wyniszczyć POLSKIE PORTY. Czy naprawdę POmatoły nie widzą ,że mamy CZWARTY ROZBIÓR POLSKI ????

    • 10 10

    • Polskie sztocznie upadły już za czasów SLD.

      PiS i SLD nie chciały się tylko do tego przyznać i udawały, że działają.

      Tak po prawdzie to teraz mają się lepiej po tym upadku niż przed nim, dwóch moich sąsiadów i kuzyn w nich pracują i się z tej upadłości nawet cieszą, bo teraz przynajmniej mają normalną pracę a nie zasiłek finansowany przez resztę społeczeństwa. Bo człowiek uczciwy woli sam na siebie zarobić, niż żyć z tego co zostanie zabrane innym.

      • 8 3

  • Kto na tym zyska? (1)

    • 1 0

    • Ktoś kto zainwestuje i może my.

      Bo w tej chwili żegluga śródlądowa to trup, gorzej nie będzie a jest szansa, że ktoś by zarobić w przyszłości postawi ją na nogi.

      Choć niestety zawsze istnieje ryzyko, że zamiast inwestora trafi się hiena cmentarna, która tego trupa jeszcze z butów obrobi.

      • 4 0

  • POlska za rzadow Tuska upada (3)

    mam proste pytanie do was czy 5 - 8 lat temu zylo wam sie lepiej bo mi tak . Pensje mam taka samom od 5 lat a ceny poszly do gory o ile procent ! ! ! LUDZIE JAK ZYC W TEJ BIEDZIE !

    • 12 6

    • i takom samom masz znajomośś jenzyka polskawego, jo?

      te głupoty, że niby rząd ma wpływ na twoja pensję to ośmiech publiczny. nikt już się nie daje łapać na te pisowskie debilizmy. nie jestem fanem Tuska, ale jak słyszę takie brednie to mi się słabo robi

      • 3 1

    • Też mnie dziwi ta wiara, że wszystko zależy od polityków.

      Wszystko co złe to ich wina, tj. tych z przeciwnej partii, wszystko co dobre to ich zasługa, tj. tych z mojej partii.

      A prawda jest taka, że o ile mają silny wpływ na gospodarkę, stopę życia, to wcale nie jest on dominujący, oraz postępując zgodnie z wolą większości będzie to zawsze wpływ negatywny.

      Mam PO oczywiście za złe brak reform, cięcia biurokracji i socjala, ale dobrze, wiem, że dla większości ludzi te zmiany choć pozytywne odebrany by zostały jako zamach stanu, niszczenie narodu itd. Tak więc, kolejne rządy nauczyły się, że lepiej nic poważnego nie robić a zajmować się drobiazgami. Starczy spojrzeć, że od czasów AWS w zasadzie nic się nie zmienia poza kwestiami związanymi z naszym członkostwem w UE i prawami tam obowiązującymi.

      • 1 1

    • takom samom pensje

      wienc to jest twoja wina. albo nic nie umiesz, albo jestes sierota, i czekasz az ktos zaopiekuje sie toba. Mama nie pomogla ? to dlaczego Tusk by mial.
      Kazdy jest odpowidzialny za siebie, kazdy zarabia ile chce. A nieudacznicy, frajerzy i nieroby swoja wine zawsze przerzuca na rzad.
      Brawo, prawdziwy polak i patriota jestes !!!

      Tak trzymac.

      • 0 0

  • A co dalej z portowcami ile zwolnien bedzie czy ktos sie martwi w tym kraju o pracownikow. Co dalej z portowymi spolkami czy ci ludzie dalej beda mieli prace ?

    • 7 1

  • Co jeszcze tuskowate mają do zniszczenia ? Propaganda ich lepsza od Geb...

    Stocznie i przemysł z tym związany - padły , rybołóstwo oceaniczne i przybrzeżne - padło , porty Szczecin Świnoujście - dogorywa. Teraz już dobijają wszystkie pozostałe byłe Polskie porty. Nawet Wydział Usług żeglugowych - w Gdyni - już nie jest Polski ?

    • 5 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane