• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics zainteresowany zakupem udziałów w Lotos Kolej

Wioletta Kakowska-Mehring
18 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Lotos Kolej jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8-procentowym udziałem w rynku. Lotos Kolej jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8-procentowym udziałem w rynku.

Najpierw partner finansowy, a potem może giełda. Grupa Lotos pracuje nad scenariuszem dla swojej spółki, czyli Lotos Kolej - poinformowała ostatnio spółka. Pierwsze reakcje już są. Zainteresowanie nabyciem udziałów w Lotos Kolej wyraziła spółka z branży TSL, czyli OT Logistics.



W połowie lutego Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos, podał do informacji publicznej, że jeszcze w pierwszym kwartale 2015 r. zarząd podejmie ostateczną decyzję na temat przyszłości spółki Lotos Kolej. Poinformował, że spółka jest zainteresowana pozyskaniem inwestora zewnętrznego i zaangażowaniem go we wspólny proces konsolidacji rynku przewozów kolejowych. Wprawdzie według zapowiedzi w początkowej fazie projektu nowym udziałowcem spółki Lotos Kolej ma być prawdopodobnie partner finansowy, a nie branżowy, jednak to nie powstrzymało szczecińskiej spółki od złożenia deklaracji.

- Współpracujemy z Lotos Kolej już od dłuższego czasu i dostrzegamy, że synergie pomiędzy przedsiębiorstwami byłyby wręcz modelowe. Nabycie udziałów w Lotos Kolej doskonale wpisywałoby się w strategiczne plany rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics - powiedział Piotr Pawłowski, prezes zarządu OT Logistics. Firma przekazała już Włodzimierzowi Karpińskiemu, ministrowi Skarbu Państwa ofertę zakupu udziałów Lotos Kolej. - Złożenie największemu akcjonariuszowi Grupy Lotos oferty na zakup udziałów Lotos Kolej ma na celu zakomunikowanie naszego zainteresowania uczestnictwem w procesach, które mogą prowadzić do nabycia udziałów w kolejowej spółce. Kilkukrotnie sygnalizowaliśmy już, że jesteśmy zainteresowani akwizycją w obszarze kolejowych przewozów towarowych, a złożona oferta jest tego potwierdzeniem - tłumaczy Pawłowski.

Czytaj też: Lotos Kolej w ciągu najbliższych lat będzie konsolidować branżę

Jak zapowiadał prezes Olechnowicz, decyzja w sprawie Lotos Kolej może być jeszcze w lutym, a najpóźniej w pierwszym kwartale tego roku. Jak zapewnił na stronach portalu wnp.pl, gdański koncern jest zadowolony z tego, jak funkcjonuje jego spółka przewozowa i nie jest zmuszony do jej sprzedaży. - Szukamy dla tej firmy partnera, który obejmie część udziałów, niekoniecznie mniejszościową, przede wszystkim dla odciążenia naszego programu rozwojowego, ale jeśli nie uzyskamy zadowalających nas parametrów do transakcji, wcale nie musi do niej dojść za wszelką cenę - zaznaczył szef Lotosu i zaznaczył, że Lotos chce zachować pewną część udziałów tej spółki. Nie wykluczył, że docelowo spółka mogłaby zostać wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych.

Lotos Kolej jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8-procentowym udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Lotos Kolej eksploatuje ok. 100 lokomotyw różnych typów, w tym pojazdy Bombardiera na platformie TRAXX oraz lokomotywy E6ACT Dragon gliwickiego Newagu.

Grupa Kapitałowa OT Logistics ze Szczecina, składająca się z kilkudziesięciu spółek jest największym polskim i jednym z większych środkowoeuropejskich przedsiębiorstw w branży TSL, działającym jako "one-stop-shop", oferującym usługi z zakresu transportu wodnego i śródlądowego, spedycji i logistyki (w tym usługi portów morskich). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Jest obecnie właścicielem ponad 95 proc. udziałów Portu Handlowego Świnoujście. W dniu 18 lipca 2013 r. spółka zadebiutowała na giełdzie. Na początku 2014 roku spółka OT Logistics przejęła też kontrolę nad C.Hartwig Gdynia, a w czerwcu przejęła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • LOTOS Kolej Gdańsk, Michałki 25

Opinie (13) 4 zablokowane

  • Czyli tak jak miało być (4)

    Rosjanie wchodzą kuchennymi drzwiami...

    • 20 2

    • właśnie próbuję znaleźć coś więcej (3)

      o w/w funduszach PE, ale wielu szczegółów nie ma, a już na pewno o źródłach finansowania . Skąd wiesz, że to ruska kasa?

      • 0 2

      • Mistral

        I wszystko jasne;)

        • 4 0

      • bo trochę już żyję w Polsce (1)

        • 2 1

        • O Twoim zdaniem Polskę wykupują Ruscy? Media na przykład?

          • 0 0

  • A decydenci o ruskich nie wiedzą???

    Patrzeć na Azoty... fundusze rodem z Rosji...
    Wojna hybrydowa się rozwija.

    • 8 0

  • Nie jest zmuszony do sprzedaży ale proponuję sprzedać nawet większościowy udział w kolejowej spółce....

    Rozumie ktoś coś z tego?Bo ja nie kumam....a później znowu się obudza z ręką w nocniku.. Za SLD i późniejszych uzdrawiaczy sprzedano zakłady elektrociepłownie, energetyczne i później zastanawiają się dlaczego polski węgiel zalega na hałdach a zagraniczny udziałowiec importuje zagraniczny. Ludzie jakaś paranoja... Jak sprzedasz jeden z drugim koło od samochodu i nie będzie to zapas, to ten samochód pojedzie? A jak sprzedadzą większościowy pakiet i nowy właściciel powie, że nie będzie sprowadzał Surowców do rafinacji ropy albo zażyczy sobie wyższych stawek przewozowych, to co zrobi nasz mądry prezes Olechnowicz? Sfinansuje ze swoich czy z zysku netto rafinerii? Nie wiem, ale to wszystko na kilometr śmierdzi... warszawskimi machlojami.

    • 8 3

  • Czy nasze państwo zapewnia całodobową ochronę panu prezesowi najważniejszej w Polsce spółki? (2)

    Bo chyba powinien mieć taką ochronę przed różnymi naciskami z zewnątrz i propozycjami nie do odrzucenia... Taką ochroną powinni być objęci też wybitni naukowcy w Polsce.

    • 2 4

    • POwinni...

      • 0 2

    • cieciom z parkingu też a co te wybitne naukowce wymyśliły ?? poza tym jak wyćiagnąć kase

      • 0 0

  • Sprzedane

    Chcę doczekać czasów kiedy skończy się tani przewóz przez kolej dla grupy wachy wtedy będzie płacz, a kasa przyda się na remont zdezelowanej platformy której nikt nie chce remontować i trochę musi zostać na sponsoring kopaczy.

    • 1 0

  • amen

    a co tam jest do kupienia 5 starych SM 42 i dużo specjalistów może i dobrze że kupią kolej trochę porządku zrobi

    • 1 1

  • Może mnie wspomożecie

    Zgadzam się z przedmówcą w 100%.

    Czytaj podobne:

    To jest dobry temat:
    http://eden-oleje.pl/program-dms-zarzadzanie-dokumentacja-nigdy-nie-bylo-takie-proste
    http://zdrowo.info.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2672&p=26297#p26297
    http://forum.polki.pl/showthread.php?26332-Szczoteczka-elektryczna-co-sadzicie&p=1100495#post1100495
    http://sahikakoleji.com/plastyka-warg-sromowych-popularna-polsce
    http://audytorium.slask.pl/idealne-cialo-zapewniaja-zabiegi-medycyny-estetycznej


    DanGnun

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane