Od sierpnia szybszy transport towarów do portu w Gdańsku

Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny jest jednym z elementów programu inwestycji PLK poprawiających warunki dla transportu towarów koleją.
Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny jest jednym z elementów programu inwestycji PLK poprawiających warunki dla transportu towarów koleją. fot. Mateusz Ochocki/KFP

W sierpniu 2016 roku zakończą się prace modernizacyjne linii towarowej z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku warte 370 mln zł. Dzięki inwestycji sześciokrotnie zwiększy się przepustowość trasy. Umożliwi to szybszy transport towarów i przejazd większej liczby cięższych pociągów. Inwestycja jest elementem większego programu inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA poprawiającym dostęp kolejowy do portów.



Gotowy jest most na Martwej Wiśle. Nowa, dwutorowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tys. ton docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h. Znacznie zwiększy się też przepustowość, poprzednią przeprawą mogło przejechać 30 pociągów dziennie, po modernizacji 180. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów w nurcie rzeki. W drugiej połowie kwietnia most zostanie oświetlony. W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem i trwa przebudowa przejazdów, siedemnastu obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pod drugim. Na dwutorowej linii prace prowadzone są etapami, by umożliwić utrzymanie dobrego ruchu pociągów towarowych do portu.  

Wybudowano też dwie nowe nastawnie i kończy się montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ostatecznie Lokalne Centrum Sterowania Ruchem w Porcie Północnym będzie zarządzało ruchem na linii od Pruszcza Gdańskiego do portu.

Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny jest jednym z elementów programu inwestycji PLK poprawiających warunki dla transportu towarów koleją. PLK zrealizują do 2020 roku program portowy, który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz modernizację trasy Bydgoszcz - Trójmiasto. Nowe inwestycje pozwolą na podniesienie prędkości i przepustowości linii, skrócenie czasu przewozu ładunków oraz spowodują znaczący wzrost konkurencyjności przewozów towarowych.

Montaż mostu kolejowego nad Martwą Wisłą w czerwcu 2015 roku.



Tak powstaje most kolejowy na Martwej Wiśle. Maj 2015.

Opinie (10)

  • A w Gdyni nieustannie przetaczanie wagonów przez ul. Pucką i oczywiście szlabany i korki (6)

    bo po co w XXI wieku taki luksus jak wiadukt lub tunel ?

    • 24 3

    • PiSowski strażnik komentarzy na miejscu (2)

      co tam jeszcze napiszesz? Co tam znowu Szczurek zaniedbał? Nie naprawił drukarki do pieniędzy?

      • 3 17

      • Za to naczelny trol-samorządniak nie jak zawsze na posterunku ze swoim niepisowskim komentarzem...

        • 1 0

      • Jakoś w innych miastach tego typu inwestycje mają się dobrze i nie wymagają drukarki.

        • 1 0

    • Bo Szczurek przez 5 kadencji nie był w stanie doprowadzić do budowy OPATU albo chociaż Drogi Czerwonej (1)

      • 6 0

      • Dlaczego kłamiesz ? przegladnij historie tego portalu a znadziesz zdjecia z wbicia pierwszej łopaty i szumne ogłoszenie

        rozpoczecia budowy OPATu przez posłów ii posłanke PiS

        • 0 1

    • mozesz ominąc estakadą , po co sie pchasz Pucką? troche dalej ale szybciej

      • 0 0

  • Nie macie nic bardziej aktualnego niż filmik z maja i czerwca 2015?

    • 11 1

  • port północny

    nie róbcie śmiechu na sali co z tego że nowa nastawnia jak nie ma po czym jeździć i to nazywacie inwestycją a tory to musi PLK zrobić za własną kase bo niedostaną nic z Unii.A na Puckiej jak postoją 10 minut bo tak jest w przepisach nic się nie stanie w Chyloni cały czas przejazd jest zamknięty SORRY TAKI MAMY KLIMAT

    • 3 8

  • Przekopiowane słowo w słowo z Rynku Kolejowego bez dodania swojego słowa

    Dodano tylko stare filmy .
    Nieustanne zachłystywanie sie mostem po którym nigdy nie pojedzie zaden pociag 100km/h , to tylko założenia konstrukcyjne . Na Całej stacji Port PÓŁNocny obowiazuje dla pociagów 20km/h i wiekszości jazd manewrowych 10km/h,przepustowośc linii na nic sie nie przyda jak juz teraz port jest zapchany i bez jego przebudowy nic nie przybedzie , pietrowo pociagów sie da ustawić .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...