- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (59 opinii)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Od sierpnia szybszy transport towarów do portu w Gdańsku
W sierpniu 2016 roku zakończą się prace modernizacyjne linii towarowej z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku warte 370 mln zł. Dzięki inwestycji sześciokrotnie zwiększy się przepustowość trasy. Umożliwi to szybszy transport towarów i przejazd większej liczby cięższych pociągów. Inwestycja jest elementem większego programu inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA poprawiającym dostęp kolejowy do portów.
Gotowy jest most na Martwej Wiśle. Nowa, dwutorowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tys. ton docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h. Znacznie zwiększy się też przepustowość, poprzednią przeprawą mogło przejechać 30 pociągów dziennie, po modernizacji 180. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów w nurcie rzeki. W drugiej połowie kwietnia most zostanie oświetlony. W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem i trwa przebudowa przejazdów, siedemnastu obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pod drugim. Na dwutorowej linii prace prowadzone są etapami, by umożliwić utrzymanie dobrego ruchu pociągów towarowych do portu.
Wybudowano też dwie nowe nastawnie i kończy się montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ostatecznie Lokalne Centrum Sterowania Ruchem w Porcie Północnym będzie zarządzało ruchem na linii od Pruszcza Gdańskiego do portu.
Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny jest jednym z elementów programu inwestycji PLK poprawiających warunki dla transportu towarów koleją. PLK zrealizują do 2020 roku program portowy, który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz modernizację trasy Bydgoszcz - Trójmiasto. Nowe inwestycje pozwolą na podniesienie prędkości i przepustowości linii, skrócenie czasu przewozu ładunków oraz spowodują znaczący wzrost konkurencyjności przewozów towarowych.
Montaż mostu kolejowego nad Martwą Wisłą w czerwcu 2015 roku.
Tak powstaje most kolejowy na Martwej Wiśle. Maj 2015.
Miejsca
Opinie (10)
-
2016-04-05 11:01
A w Gdyni nieustannie przetaczanie wagonów przez ul. Pucką i oczywiście szlabany i korki (6)
bo po co w XXI wieku taki luksus jak wiadukt lub tunel ?
- 24 3
-
2016-04-05 12:48
PiSowski strażnik komentarzy na miejscu (2)
co tam jeszcze napiszesz? Co tam znowu Szczurek zaniedbał? Nie naprawił drukarki do pieniędzy?
- 3 17
-
2016-04-06 06:07
Za to naczelny trol-samorządniak nie jak zawsze na posterunku ze swoim niepisowskim komentarzem...
- 1 0
-
2016-04-06 06:08
Jakoś w innych miastach tego typu inwestycje mają się dobrze i nie wymagają drukarki.
- 1 0
-
2016-04-05 18:27
Bo Szczurek przez 5 kadencji nie był w stanie doprowadzić do budowy OPATU albo chociaż Drogi Czerwonej (1)
- 6 0
-
2016-04-09 15:15
Dlaczego kłamiesz ? przegladnij historie tego portalu a znadziesz zdjecia z wbicia pierwszej łopaty i szumne ogłoszenie
rozpoczecia budowy OPATu przez posłów ii posłanke PiS
- 0 1
-
2016-04-09 15:13
mozesz ominąc estakadą , po co sie pchasz Pucką? troche dalej ale szybciej
- 0 0
-
2016-04-05 18:29
Nie macie nic bardziej aktualnego niż filmik z maja i czerwca 2015?
- 11 1
-
2016-04-05 21:23
port północny
nie róbcie śmiechu na sali co z tego że nowa nastawnia jak nie ma po czym jeździć i to nazywacie inwestycją a tory to musi PLK zrobić za własną kase bo niedostaną nic z Unii.A na Puckiej jak postoją 10 minut bo tak jest w przepisach nic się nie stanie w Chyloni cały czas przejazd jest zamknięty SORRY TAKI MAMY KLIMAT
- 3 8
-
2016-04-09 15:11
Przekopiowane słowo w słowo z Rynku Kolejowego bez dodania swojego słowa
Dodano tylko stare filmy .
Nieustanne zachłystywanie sie mostem po którym nigdy nie pojedzie zaden pociag 100km/h , to tylko założenia konstrukcyjne . Na Całej stacji Port PÓŁNocny obowiazuje dla pociagów 20km/h i wiekszości jazd manewrowych 10km/h,przepustowośc linii na nic sie nie przyda jak juz teraz port jest zapchany i bez jego przebudowy nic nie przybedzie , pietrowo pociagów sie da ustawić .- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.