stat

Ogromne suwnice dla BCT dopłynęły do Gdyni

Suwnice dla BCT dostarczyła firma Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd. Mają one ponad 60 metrów wysokości i pięćdziesięciometrowy zasięg ramienia w kierunku wody, co umożliwia obsługę statków o 19 rzędach kontenerów wszerz pokładu.

Mają wysokość dwudziestopiętrowego bloku, zasięg ramion równy połowie boiska piłkarskiego i bez trudu podnoszą nawet 60 ton - to nowe suwnice Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. W niedzielę ok. godziny 12 wpłynęły one do Gdyni na pokładzie statku "Zhen Hua 8".


Suwnice od prawie dwóch miesięcy płynęły do Polski na pokładzie specjalistycznego statku "Zhen Hua 8".
Suwnice od prawie dwóch miesięcy płynęły do Polski na pokładzie specjalistycznego statku "Zhen Hua 8". mat.prasowe

Suwnice dostarczyła firma Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd. Mają one ponad 60 metrów wysokości i pięćdziesięciometrowy zasięg ramienia w kierunku wody, co umożliwia obsługę statków o 19 rzędach kontenerów wszerz pokładu. W praktyce przekłada się to na wielkość kontenerowców wynoszącą ok. 13 tys. TEU a więc zbyt dużych, by pokonać Kanał Panamski.

- Nowe suwnice nie tylko zastąpią te zniszczone dwa lata temu przez prom Stena Spirit, ale też znacznie zwiększą nasze możliwości przeładunkowe -
mówi mówi Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. - Jest to kolejny krok w kierunku obsługi w Gdyni statków oceanicznych.

Suwnice od prawie dwóch miesięcy płynęły do Polski na pokładzie specjalistycznego statku "Zhen Hua 8", który w trakcie rejsu dostarczył również trzy podobne urządzenia do portu Lome w Republice Togo. Statku początkowo spodziewano się w Polsce 1 grudnia, jednak niekorzystne warunki pogodowe sprawiły, że na Zatoce Gdańskiej pojawił się dopiero 5 grudnia.

Rozładunek statku odbędzie się we wtorek ( 9 grudnia ) i polegać będzie na ustawieniu pomiędzy pokładem statku a nabrzeżem tymczasowych torów, po których suwnice zostaną przesunięte na swoje docelowe miejsce, gdzie nastąpi finalny montaż. Cała operacja potrwa co najmniej trzy dni.

Zakup nowych suwnic to część prowadzonego od 2012 roku programu inwestycyjnego o wartości ponad 200 mln złotych. W jego ramach prowadzone są zakupy sprzętu przeładunkowego - między innymi suwnic kolejowych, wozów podsiębiernych i  naczep kontenerowych - ale również wymiana nawierzchni placów składowych czy wdrażanie systemów informatycznych. Wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia prowadzona jest również modernizacja terminalu kolejowego BCT, dzięki której możliwa będzie obsługa trzech składów całopociągowych jednocześnie. Prowadzone inwestycje pozwolą na zwiększenie potencjału przeładunkowego terminalu o ponad połowę.

Opinie (34) 6 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Kasprzak

Były prezes zarządu Międzynarodowych Targów Gdańskich. Na stanowiskach kierowniczych pracował...