- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (44 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (57 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia
MSC Cape Akritas wchodzi do Portu Gdynia, do terminalu BCT.
Dziś do Portu Gdynia wpłynął kontenerowiec MSC Cape Akritas, który ustanowił rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni. Jego pojemność to 11 037 TEU.
Operacja wejścia kolosa nie była łatwa. Początkowo statek był spodziewany we wtorek, 28 grudnia, ale z powodu mało korzystnych warunków pogodowych wejście przesunięto na dziś rano. Operacja wprowadzenia statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Jednostka należy do Mediterranean Shipping Company. MSC Cape Akritas ma 330 m długości i 48 m szerokości.
Przypomnijmy, że poprzedni rekord pod względem pojemności należał do statku Cap San Juan operatora Hamburg Sud. Jego pojemność to 10 600 TEU. Jednostka gościła w gdyńskim porcie w marcu 2019 roku.
Rekord pojemności od dziś należy do MSC Cape Akritas, ale nie wielkości. Najdłuższą jednostką jest kontenerowiec Charlotte Maersk, który był w gdyńskim porcie w lutym 2019 roku. Ma on 347 m długości. Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.
Charlotte Maersk w Porcie Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-29 10:47
W Gdańsku 2x w tygodniu zawijają zdecydowanie większe statki. (11)
Po co ten tekst? Będziecie też informowali o tym, że rekordowo wielki kuter wpłynął do portu w Pucku? Port w Gdyni się skończył i tyle. A papka PRowa powinna być weryfikowana przez dziennikarzy.
- 62 158
-
2021-12-29 12:56
(1)
Bo Gdynia , to duma Polski, a Gdansk to tylko Danzig:)
- 18 13
-
2021-12-30 08:11
Taka prawda...
- 2 3
-
2021-12-29 12:39
puck nikogo nie obchodzi
- 0 3
-
2021-12-29 12:34
co wnosi Twój komentarz..... do DCT sio
- 3 3
-
2021-12-29 12:09
i może jeszcze wchodzą do portu wewnętrznego ?
- 4 1
-
2021-12-29 11:56
rozgoryczony tik tak maruda wydalił z siebie bełkot frustrata
- 17 4
-
2021-12-29 11:37
atrakacja (2)
po co? poniewaz mozna przyjsc i popatrzec jak wplywa, dla wielu to atrakcja i ciekawa informacje. w Gdansku nie ma takiego dostepu a tu przeplywa statek kolo nosa i robi to naprawde duze wrazenie. ja lubie te artykuly
- 56 4
-
2021-12-29 12:53
Oj, chyba nie było dziś stolca,
parcie widać nieprzeciętne. Odbija się frustracją
- 14 3
-
2021-12-29 12:18
Niewątpliwie atrakcja,
była by większa, gdyby informacja była podane przed wpłynięciem statku a nie po tym, bezsprzecznie interesującym i widowiskowym, wydarzeniu.
- 29 1
-
2021-12-29 10:58
Matka wie? (1)
- 35 4
-
2021-12-29 23:29
Matka siedzi z tyłu!
Tak powiedział!
- 6 1
-
2021-12-29 13:00
Bardzo dziwna sprawa. (10)
Nie mogę zrozumieć dlaczego usługi holowniczo-cumownicze wykonuje zagraniczna firma Fairplay Towage. Wiele lat zajmowało się tym przedsiębiorstwo WUŻ, które było jedną z niewielu spółek portowych przynoszących zyski. Odkąd robi to Fairplay Towage, jakość usług spadła a ceny bardzo mocno wzrosły. Chodzą słuchy po porcie, że w firmie uprawiany jest mobbing a ludzie są bardzo źle traktowani przez przełożonych z biura. Dlaczego Gdyński Port współpracuje z takimi firmami?
- 85 6
-
2021-12-29 21:19
za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi. (3)
za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi.
obecnie w polskim oddziale Fairplay pływa jeszcze kilka holowników z WUŻu.- 8 4
-
2021-12-30 11:34
(1)
Dawno mnie nie było na Pilotowym. 12 lat temu odbywałem praktyki w WUŻu.
Już pod kapitanatem nie ma Hektora, Mocarza, Heraklesa, Herosa, Kronosa, Odyseusza, Odysa, Marsa?- 2 1
-
2021-12-30 16:26
Wszystko sprzedane
Teraz nawet ciężko doprosić się o ubranie robocze. Gdy coś chcesz to jesteś na czarnej liście do zwolnienia. Ponoć w przyszłym roku całą sprawą ma się zająć telewizja. Kręcą reportaż o złym traktowaniu ludzi.
- 1 2
-
2021-12-30 09:05
A za rządu PiS nic z tym nie zrobiono.
Widać tak jest dobrze.
- 9 0
-
2021-12-29 16:21
Prosze to zglosci do odpowiedniej komorki partyjnej. W tym przypadku posla Horaly, albo tej innej szuji zapomnialem nazwiska. taki N S.
- 10 2
-
2021-12-29 13:14
Kapitał mieszany z przewagą ? Żyd sr*kosz finansuje wiele sfer produkcji i usług w polin . (4)
- 14 10
-
2021-12-29 15:00
lepiej żyd niż tępy narodowiec (3)
wolę żyda niż narodowca
- 28 20
-
2021-12-30 08:23
Dokładnie, każdy narodowiec to jest dobry materiał na nawóz...
- 9 7
-
2021-12-29 19:27
Boś miał prababkę Rywkę i pradziadka Szmula, którzy w II RP zmienili imiona i nazwiska.
- 4 10
-
2021-12-29 17:12
Lubisz ale cztery litery
Także nie rozglaszaj swoich perwersji.
- 6 9
-
2021-12-29 12:49
Raz w tygodniu (3)
Od paru miesięcy, średnio raz w tygodniu wpływa do Gdyni kontenerowiec tej wielkości. Nie ma to jak się obudzić i robić sensację z tego, co jest od dłuższego czasu normą.
- 37 9
-
2021-12-29 13:04
Sensacją to Pegasus ,który wpłynął bez obsługi ,bynajmniej tak Żur YN zapewnia itp adolfy z Wasikiem . (2)
- 7 5
-
2021-12-29 13:18
Niepokalany Kuń Wszechpolski podglądany przez jeźdźców kunia skrzydlatego. (1)
Dramat to niesłychany. Polska w żałobie.
- 3 4
-
2021-12-29 14:40
A kogo mają podglądać ?
Zmoczonego,z łupieżem na kołnierzyku,z dwoma lewymi butami na nogach , z zegarkiem odwrotnie założonym zasypiającego karła?
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.