• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Okręty podwodne w formule joint venture

erka
21 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 roku była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 roku była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej.

Stocznia Wojenna, która jest nowym właścicielem Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, ma zamiar zawiązać spółki joint venture z zagranicznym partnerem, by wybudować dla polskiej marynarki okręty podwodne.



- Jesteśmy w intensywnym dialogu przemysłowym z trzema dostawcami okrętów wojennych: francuskim koncernem DCNS, szwedzkim Saab oraz niemiecką firmą ThyssenKrupp. Formuła wspólnego przedsięwzięcia jeszcze nie powstała, ale dążymy do tego, aby była to formuła bliska joint venture - stwierdził podczas odbywającego się w ubiegłym tygodniu Kongresu Morskiego Konrad Konefał, prezes PGZ Stocznia Wojenna.
Czytaj też:
Stocznia Marynarki Wojennej na sprzedaż. Czy trafi w zagraniczne ręce?

Przypomnijmy, że Polska Grupa Zbrojeniowa podpisała przedwstępną umowę zakupu Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Do podpisania ostatecznej umowy ma dojść prawdopodobnie we wrześniu 2017 roku. Stocznię Marynarki Wojennej wystawiono na sprzedaż pod koniec 2016 roku. Cena wywoławcza wynosiła ponad 224 mln i stanowiła wartość netto przedmiotu sprzedaży. Stocznia od 2009 roku była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej.

Więcej: ORP Prezydent Lech Kaczyński zastąpi Ślązaka?

Obecnie Marynarka Wojenna RP dysponuje jednym okrętem typu Kilo oraz czterema okrętami typu Kobben. Okręty podwodne typu Kobben miały, według założeń, zostać wycofane ze służby do końca 2016 roku, a ORP "Orzeł" (typu Kilo) ma służyć do 2022 roku. Miejsce wycofanych okrętów mają zająć trzy okręty, z których dwa trafiłyby do Marynarki Wojennej do 2022 roku, a trzeci - do 2030 roku. Minister obrony Antoni Macierewicz stwierdził jednak ostatnio, że MON bierze pod uwagę zakup nawet czterech okrętów podwodnych uzbrojonych w pociski dalekiego zasięgu.
erka

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • Po co nam

    potrzebne są okręty podwodne na płytki Bałtyk??.To tak jak na koniu z szabelką na czołgi..

    • 2 2

  • najbliższa przyszłość

    Speców od konsumowania publicznych pieniędzy w tej złodziejskiej firmie rozgonić, okręty podwodne do działań na Bałtyku są zbędne, a jeśli jest w tej firmie zakładowa solidarność to tzw. działaczy zamknąć natychmiast.

    • 4 1

  • (2)

    Typowo polskie. Przestancie sr... w swoje gniazdo tylko do roboty sie wezcie. W czasach gdy w Polsce budowalo sie statki Norwedzy lososie na wedki lapali a jak dzisiaj to wyglada. Jak kazdy idac do pracy bedzie wykonywal swoje zadanie z pasja i najlepsza wiedza to mozna wszystko zbudowac. Proponuje sprawdzic od jutra z rana.

    • 1 1

    • sprawdź od jutra w Stoczni na umowę o dzieło lub samozatrudnieniu bez praw pracowniczych i porównaj to z pensjami i przywilejami prezesów z politycznego nadania co kierują i dyrektorują od klęski do klęski - a potem wciskaj pseudopatriotyczne gadki, Norwedzy robotnikom pracującym przy produkcji ich chemicznych łososi płacą realne i konkretne pieniądze

      • 2 0

    • Moja pasja i wiedza sa wiecej warta niz 3000 PLN na reke...

      .... wiec wychodzac do pracy zostawiam je w domu.

      • 2 0

  • Tylko Saab z A26 i tyle w temacie. (1)

    • 1 0

    • Dodam tylko

      OP na Bałtyk w dobie potrzeb wlk i modernizacji WP to bzdura. MW RP z fregatami z odzysku i OP na siłę to nic innego jak reanimacja manekina. Tyś zbędnych etatów. MW tak ale nie w takiej formie

      • 1 0

  • Stocznia Marynarki Wojennej

    Nie jest w stanie wybudować prostej barki, czy zwykłej szalandy.
    Gawrona vel Ślązaka, ostatnio podobno Lech Kaczyński budowany jest już naście lat i końca nie widać ...

    • 2 1

  • stocznia kowalsko - slusarska

    ".....o już kolejny przetarg na wykonanie tej inwestycji. Pierwszy ogłoszono pod koniec marca ub. roku. Wpłynęło pięć ofert. Najwyższą ocenę otrzymała oferta PORR Polska Infrastructure z Warszawy. To postępowanie jednak unieważniono z powodu zmiany zakresu zamówienia. Poprzedni przetarg obejmował też przygotowanie nowego miejsca do usadowienia doku pływającego należącego do Stoczni Marynarki Wojennej. Po drodze stocznia została wystawiona na sprzedaż, a nowy właściciel - państwowa Stocznia Wojenna - uznał, że wykonanie niecki dla doku nie jest konieczne, gdyż dok może być zlokalizowany poza terenami SMW...".

    Czytaj więcej na:
    http://biznes.trojmiasto.pl/Nowa-obrotnica-w-Gdyni-dopiero-w-przyszlym-roku-n113842.html#tri

    Szanowni Państwo ..jaka stocznia,gdzie? Jak widać, przyszły właściciel chce odzyskać pieniądze , wyprzedając to co ma znaczenie , wartość i to co decyduje o tym czy jest się STOCZNIĄ czy warsztacikiem kowalsko-ślusarskim. Takiemu warsztacikowi nie będą potrzebne tereny... więc nowy właściciel je SPRZEDA . Komu ? Odpowiedz jest prosta . Jak widać , to Portowi zależy najbardziej aby uśmiercić SMW i jak sęp....... nie,nie nie ORP

    • 2 0

  • A gdzie jest korweta?

    Przez kilka lat Stocznia budowała korwetę (okręt zwalczania okrętów podwodnych). Za 500 mln złotych wybudowano tylko kadłub, chyba najdroższy na świecie!!. Bylo to jeszcze za PO. Myślę ze teraz PiS przelicytuje PO i dołoży swoje parę miliardów PLN wywalone za nic. Moim zdaniem politycy dużo mówią a niekoniecznie znają się na tym o czym mówią. Jestem spokojny ze sprawa okrętów podwodnych skończy się na gadaniu. A tak poważnie to przed kim obronią nas 4 okręty podwodne??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane