• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orzeł i Kruk z Remontowa Shipbuilding

VIK
2 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Jeden z promów otrzymał imię "Salish Eagle", drugi "Salish Raven".

W Remontowa Shipbuilding odbył się nietypowy, bo podwójny chrzest. Imiona nadano dwóm promom pasażersko-samochodowym. W trójmiejskich stoczniach jak widać praca wre.



Promy zbudowano dla największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej - BC Ferries. Kontrakt, który obejmował budowę i wyposażenie w sumie trzech promów, podpisano w 2014 roku.

- Nasze niekwestionowane doświadczenie w budowie promów z napędem gazowym oraz dobra reputacja, jaką cieszymy się wśród armatorów na całym świecie pozwoliły pokonać konkurencyjne stocznie z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.
Budowane przez gdańską stocznię promy zastąpią wycofywane z użytku blisko 50-letnie jednostki. Co więcej, będą to pierwsze statki we flocie armatora wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG. Promy będą zabierać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki budowane były według projektu biura Remontowa Marine Design&Consulting należącego do Holdingu Remontowa.

Chrzest oraz nadanie imienia stanowią kulminacyjny moment w procesie budowy statków. Matkami chrzestnymi promów zostały długoletnie pracownice BC Ferries. Jeden z promów otrzymał imię "Salish Eagle", drugi "Salish Raven". Nazwy obu promów, czyli Orzeł i Kruk, poprzedzone są słowem Salish nawiązującym do rejonu eksploatacji promów - morza Salish.
VIK

Miejsca

Opinie (20)

  • ho ho ho

    • 4 4

  • Przecież polski przemysł stoczniowy jest w ruinie. (4)

    Polska też przecież w ruinie. Jak to?

    • 29 14

    • hmm (2)

      Zależy jak to rozumiesz. NIe jest tak źle jak mówią jedni ani tak dobrze jak mówią inni. Z jednej strony sukcesy a z drugiej ludzie którzy na to pracują są na śmieciówkach, działalności itp. bez żadnych przywilejów. Do tego dochodzi coraz więcej Ukraińców (tych akurat w Polsce trzeba obecnie kochać bez względu na opcję ale nie wiem czemu).

      • 10 2

      • (1)

        jakich przywilejów oczekujesz? koniec z tym.

        • 0 1

        • Np.

          Urlopy wypoczynkowe

          • 1 0

    • taka prawda

      polski przemysł stoczniowy PRYWATNY działa, państwowy nie...

      ... czyli norma, jak wszystko

      • 4 0

  • Super więcej roboty dla ua

    • 3 7

  • (1)

    Czy to jest nb 616?

    • 1 10

    • 615, 616 to toll i piret

      • 0 0

  • A to dobre.

    Praca wre, ale nie w Remontowej. Wszedzie po halach hula wiatr. Brak kontraktow.

    • 16 12

  • Epoka pary (1)

    Jestem ciekawy wyników ewntualnej kontroli PIP pod kątem form zatrudnienia ludzi budujących ten sukces.

    • 11 15

    • odpowiedz dla slonia

      Lepiej napisz na jakiej umowie Ty jestes zatrudniony. A po drugie zaloz firme i zatrudnij 800 osob na umowe o prace i wtedy sie madroj. z tego co wiem to w tej stoczni jest jeszcze najlepiej pod wzgledem zatrudnienia i pracy porownujac do innych stoczni czy spolek.

      • 8 6

  • kręci się (1)

    Remontówce to Natua pozabierała trochę roboty bo tam jest sporo statków.
    a v w Crist S.A dominują Ukraińcy i Koreańcy - normalnie dzicz trzeci świat i cyrk. Robią po 12 -14 godzin i nawet w Niedzielę i święta kościelne. Gdzie jest Straż Graniczna i PIP?

    • 18 5

    • podobno i w naucie chrzest ma być

      • 1 0

  • Szykują się zwolnienia w rsb.

    Rsb niema nowych kontraktów niedługo pracę straci około 160 osób. Smutne.
    pracę ma tylko wyposażeniówka kadłubownia leży i kwiczy.

    • 11 2

  • Biurowy (2)

    Stoczni Remontowej Shipbuilding grozi krach. Rokowania są złe, brak dalszych kontraktów może doprowadzić do braku płynności. Miesięczne utrzymanie stoczni jest gigantyczne. Wielki bum skończy się wielkim upadkiem. Szkoda

    • 4 4

    • (1)

      Dadzą radę jak zwykle.
      Remontowa już nie raz była w tarapatach i zawsze wychodziła z kłopotów.
      Jak się prowadzi tak duży i skomplikowany biznes to porażki są wliczone.
      Prawdziwa sztuka to poradzić sobie w ciężkich czasach bez brania kasy od podatnika jak niektórzy robią to ciągle i mówią że to sukces.
      W Remontowej w najgorszym razie właściciel dołoży lub poręczy i pójdą do przodu.

      • 3 1

      • Do przodu.

        Do przodu towarzysze na plecach spółek hurrrraaaaa !!!!!!

        • 0 0

  • krach

    a tak bylo dobrze dopuki ja pracowałem coscie zrobili z tą stocznia smutne

    • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane