• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie wodowanie przy ul. Waszyngtona

Wioletta Kakowska-Mehring
29 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Mikkel Louize to 65. jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull.
  • Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Częściowo wyposażony statek rybacki Mikkel Louize był ostatnią jednostką, jaką zwodowano w zakładzie przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Stocznia Nauta ostatecznie opuszcza ten teren, który kupił Port Gdynia.



Spółka Nauta-Hull należąca do Grupy Nauta zbudowała Mikkel Louize na zamówienie duńskiego klienta - stoczni Vestvaerftet z siedzibą w Hvide Sande. Statek o długości 28 m i szerokości 8,7 m został zwodowany przy pomocy żurawia pływającego Maja. Zakres prac przy budowie jednostki obejmował: wykonanie kadłuba i aluminiowej sterówki oraz pokryw i włazów, wykonanie i montaż urządzenia sterowego, montaż linii walów, wind, wykonanie prac rurarskich, piaskowanie i malowanie cynkowanie kadłuba, wykonanie izolacji ładowni ryb oraz pomieszczeń mieszkalnych.

Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju



Mikkel Louize to 65 jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull i ostatnia, która powstała przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Spółka należy do Stoczni Remontowej Nauta, która ostatecznie opuszcza dawny teren zakładu. Pierwszy kadłub zwodowano tam 93 lata temu. Teraz Nauta będzie operować tylko na terenach przy ul. Czechosłowackiej, czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.

Port kupił tereny po Naucie



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu ub. roku. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca



To nie jedyne zmiany jakie czekają Nautę. Przypomnijmy, że Stocznia opuszcza też tzw. Zakład Nowych Budów w Gdańsku.

- Stopniowe wygaszanie Zakładu Nowych Budów w Gdańsku związane jest ze zmianą strategii rozwoju SR Nauta. Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Zarządu, spółka będzie koncentrowała się na remontach, naprawach i konwersjach cywilnych oraz - w bliskiej współpracy z PGZ Stocznią Wojenną - na remontach oraz budowach na potrzeby Marynarki Wojennej RP. Dotychczas zawarte kontrakty mają zostać dokończone, a nowe nie są zawierane. Zakończenie ostatniego projektu w obszarze nowych budów przewidywane jest na lipiec br. - tłumaczyło klika miesięcy temu biuro prasowe fundusz Mars FIZ.

Miejsca

Opinie (57) 2 zablokowane

  • ...i sprzeda deweloperowi na piękne apartamenty

    ...Osiedle portowe

    • 13 1

  • całkiem ładny ten statek

    • 1 1

  • Gdynia (1)

    To teraz miejsce na szybkie auta i szybkie kobiety...niestety a nie ns łowienie ryb

    • 8 4

    • piękne auta i szybkie kobiety...

      albo odwrotnie...
      Najważniejsze, żeby zdrowe były i za to pijemy!
      Bo wtedy i my zdrowi będziemy.

      • 0 0

  • (4)

    Po ilości opinii negatywnych wnioskuję że przeważa "branża" stoczniowa która "martwi" się że nie będą zarabiać na "niewolnikach" w tym Koreańczykach w niby stoczniach na kawałku placu. Leją krokodyle łzy o likwidacji przemysłu a prawdą jest że leją te łzy za krociami które zgarniali. Gdyby poważnie brać to co tu wypisują to do tej pory powinny działać dymarki a po Motławie pływałyby szkuty ze zbożem do działającego Wielkiego Młyna. Niby XXI wiek a ludzie zatrzymali się na etapie początków przemysłu gdzie dostawcą przychodu był chłop pańszczyźniany a później robotnik wielkoprzemysłowy a łaskawy i dobry pan dawał zatrudnienie ciemnemu ludowi za grosze. Podobnie w Gdyni krytykanci martwią się o przemysł w środku miasta a jednocześnie podnoszą larum o brudne okna i firanki jak zawieje wiatr od owego przemysłu. Spowodujcie żeby sąsiad z prawej lub wielki brat zza oceanu złożyli zamówienia na dużą serię np gazowców to sekcje będą składane i wodowane z Polanki Redłowskiej a tak to bajdy "Pyzy ".

    • 12 15

    • co ty pittolish? Tu piszą ludzie, którzy chca mieć gdzie pracowac, chcą mieć silny kraj i ładne dostępne dla kazdego zakątki (2)

      a nie yf wyzysk i getta ze strażnikiem i szlabanem, betonowe pustynie i nabrzeża dla nielicznych co się nachapali, nakradli i ich stać na zakup oraz na wynajem. Co za cymbał stawia biura i aparatamenty przy głównym miejscu turystycznym miasta?

      • 4 2

      • Tylko czy chcą konkurowac płacami z południową azją? (1)

        Budowa masowców to nie jest rocket science - więc też konkurencja duża a pieniądze małe. Patrząc na Ślązaka to cokolwiek bardziej skomplikowanego (a to tylko seryjna licencyjna niemiecka korweta) przerasta nasze możliwości

        • 1 1

        • Nie tylko masowce byly robione

          Flotylle rybakow byly robione seryjnie I masowo. Nie tylko dla Rosjan. Armatorzy chcieli kupic SKP aby robila im flote promow, ro-ro, kontenerowcow i samochodowcow. Tyle ze "wlasciciele" nie dogadali sie, kto ma na tym zarabiac.

          • 0 0

    • Jest sporo racji w tym co poruszasz...

      W naszej rzeczywistości, dużym problemem są szczeble pośrednie. Nie te najwyższe, nie te wykonawcze a właśnie to, co pośrodku. Coś, co z założenia powinno słuzyć sprawnej organizacji i przygotowaniu przedsięwzięć, uzurpuje sobie "bóg wie jakie" uprawnienia i pozycję. Często ujeżdżając i niszcząc ludz, którzy cokolwiek potrafią.i

      A potem jest "szklenie" i "picowanie", że tak własnie miało być. Albo w najgorszym razie, że "się nie da". Bo chce się dobrze żyć... Na cudzej pracy.

      • 0 0

  • Dzik

    Dzik tylko nie gadajcie ze tusk sprzedal bo u wladzy kaczynski likwiduja stocznie i do tego jeszcze promy buduja w szczecinie i co pisowskie judasze kupili was za 500 zl a wy dalej bedziecie na nich glosowac

    • 22 15

  • Bo po co ? (1)

    Mamy przecież niemieckie stocznie dofinansowane w tym samym czasie co likwidowano nasze...
    Wyłączenie na 2-3 lata polskiego przemysłu stoczniowego przyniosło takie, a nie inne efekty.
    A ten już teraz "odradzający się" niby przemysł stoczniowy to jest na razie nic innego jak rola dużego i taniego podwykonawcy lub producenta półproduktu.....Tak na serio to nikt za bardzo nie ma pomysłu jak to rozkręcić by były zamówienia na duże serie i to kompletnych jednostek-gotowych w dziewiczy rejs zabrać już ładunek z portu w Gdyni lub w Gdańsku i zawieść do portu przeznaczenia. Budujemy ale małe detale w 100%-gotowe , a większości " drobnicę" i to wykonaną w max .w 80%-tach, ach...

    • 16 4

    • bo to delikatna robota, utrzymanie relacji handlowych

      Nawet kilkuletnie zawirowanie to zniszczenie przepływów informacji, zerwanie kontaktów i znajomości, zaufania i przyzwyczajeń. Na budowę takich mechanizmów to trzeba lat. Poza tym, jesli kontrahenci przyzwyczają się do tak łatwego podwykonawcy, to nic innego sami nie zaproponują. Bo to oni rozdają karty i nie będą eksperymentować ze zmianami kręcącego się biznesu.
      Działalność będzie się kręcić do czasu wyeksploatowania resztek po "komunie", bo każdy chce się dorobić a inwestować... to się na Państwo oglądają... A "inwestycje" to nie tylko tward a infrastruktura ale i ludzie... Na każdym szczeblu tego organizmu.

      • 0 0

  • W tamtym czasie gdy pewna (2)

    Pani komisarz z EU wygłosiła "mowę końcową" w sprawie skazania Polskich stoczni na zagładę to domniemam,że gdyby to trafiło na obecnie rządzących to by się postawili i to ostro...Ale sęk w tym, że zanim Pani komisarz Koeres czy jakoś tak wygłosiła mowę, to już od dwóch-trzech miesięcy leżał projekt w PO-kojach rządzących takiej spec.-ustawy właśnie w tej sprawie....Można sprawdzić. Była też jednostronna deklaracja o b.szybkim zamknięciu stoczni bodaj do końca maja 2009 roku...
    PO czym lano wodę o jakmś Katarskim inwestorze itp. Nawet znalazły się dość duże pieniądze na odprawy co by w Polsce i na Wybrzeżu nie było "zadymy"....Plan genialny. Nawet przeszedł numer z jawnym dofinansowaniem milionami euro niemieckich stoczni w tym samym czasie i w drugiej transzy PO zagładzie naszych...Nie było TVPis to nikt nic nie wiedział i nie powiedział.
    K-2

    • 13 10

    • (1)

      A PiS lepiej sobie radzi? Stępkę uroczyście kładzie pod prom w planach. Za PO powstał Zakład Nowych Budów Nauty, który PiS likwiduje. Lepiej jest? Ile lat jeszcze będziecie narzekać na poprzedników, skoro sami lepiej nie potraficie. Ile będziecie odgrzewać kotlety. A Stocznie Gdańską to PiS sprzedało Ukraińcom na zatracenie. A teraz odkupili, aby honorowo było, tylko za ile pytam, bo to za jest.

      • 6 2

      • Odkupili, tak samo jak Niemcy odkupili swoje wschodnie stocznie od Rosjan.

        A teraz oddali je Chinczykow aby budowal swoje (!) wycieczkowce. W Europie! Bo bardziej sie oplaca, niz w Chinach!

        • 2 0

  • Kuter nie statek!!!!! (2)

    W Trojmiesjskich stoczniach budowano statki po 50 000DWT. W tym czasie kiedy NRD-owskie stocznie w Wismarze,Rostocku i Stralsundzie w ciagu jednej nocy "uzdrowiono" i za jedna MARKE w ciagu weekendu zmienil sie wlasciciel ( podstawiony przez panstwo - czyli de facto deal byl finansowany przez rzad BRD) a robotnicy w poniedzialek poszli do pracy, dowiadujac sie tylko, ze nic sie nie zmienily tylko, ze od dzis placi nie X tylko Y, to Polska musiala i chciala zniszczyc swoj przemysl stoczniowy.Reszte dospiewajcie sobie sami......

    • 15 1

    • W Gdyni budowano 150kDWT a mozliwosci byly (sa?) duzo wieksze.

      Albo serie 26 trawlerow w 4 lata.
      To faktycznie "popierdulka".
      Niemcy faktycznie wykazali sie duza determinacji w utrzymania tej galezi przemyslu. Obecnie wschod nimi stocznia I zarzadzaja... Chinczycy, ktory postanowili budowac... wycieczkowce.
      Dla siebie.

      • 3 0

    • Kuter

      to rodzaj statku. Niedużego, ale statku.

      • 1 3

  • (1)

    A gdzie wał srubowy ze śruba bo widać na zdjęciu że to brak

    • 4 0

    • Toz ma napęd kosmiczny - captajn myślami go przesówa po wodzie

      • 0 0

  • Życzenia (1)

    Marianie, Marku, Robercie, Franku, Wiesławie, Darku, Andrzeju, Tomku, Jarku życzę powodzenia na sti i songach.

    • 2 1

    • dziękujemy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane