• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie wodowanie przy ul. Waszyngtona

Wioletta Kakowska-Mehring
29 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Mikkel Louize to 65. jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull.
  • Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Częściowo wyposażony statek rybacki Mikkel Louize był ostatnią jednostką, jaką zwodowano w zakładzie przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Stocznia Nauta ostatecznie opuszcza ten teren, który kupił Port Gdynia.



Spółka Nauta-Hull należąca do Grupy Nauta zbudowała Mikkel Louize na zamówienie duńskiego klienta - stoczni Vestvaerftet z siedzibą w Hvide Sande. Statek o długości 28 m i szerokości 8,7 m został zwodowany przy pomocy żurawia pływającego Maja. Zakres prac przy budowie jednostki obejmował: wykonanie kadłuba i aluminiowej sterówki oraz pokryw i włazów, wykonanie i montaż urządzenia sterowego, montaż linii walów, wind, wykonanie prac rurarskich, piaskowanie i malowanie cynkowanie kadłuba, wykonanie izolacji ładowni ryb oraz pomieszczeń mieszkalnych.

Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju



Mikkel Louize to 65 jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull i ostatnia, która powstała przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Spółka należy do Stoczni Remontowej Nauta, która ostatecznie opuszcza dawny teren zakładu. Pierwszy kadłub zwodowano tam 93 lata temu. Teraz Nauta będzie operować tylko na terenach przy ul. Czechosłowackiej, czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.

Port kupił tereny po Naucie



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu ub. roku. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca



To nie jedyne zmiany jakie czekają Nautę. Przypomnijmy, że Stocznia opuszcza też tzw. Zakład Nowych Budów w Gdańsku.

- Stopniowe wygaszanie Zakładu Nowych Budów w Gdańsku związane jest ze zmianą strategii rozwoju SR Nauta. Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Zarządu, spółka będzie koncentrowała się na remontach, naprawach i konwersjach cywilnych oraz - w bliskiej współpracy z PGZ Stocznią Wojenną - na remontach oraz budowach na potrzeby Marynarki Wojennej RP. Dotychczas zawarte kontrakty mają zostać dokończone, a nowe nie są zawierane. Zakończenie ostatniego projektu w obszarze nowych budów przewidywane jest na lipiec br. - tłumaczyło klika miesięcy temu biuro prasowe fundusz Mars FIZ.

Miejsca

Opinie (57) 2 zablokowane

  • Titanica też zwodowali ale gdzie indziej

    • 3 0

  • przejdzcie się o dowolnej porze dnia pod szczy tałer i tych obok budynkach łoter frontu , mrok, hula wiatr, pusto... w takim

    miejscu Gdyni.... zrobić taki syf i znisczyc to miejsce.... To zbrodnia zabudowywać betonowymi klocami kolejne okolice, stawiać zasieki płoty wejście dla wybrańców!

    • 12 1

  • Opinia wyróżniona

    Czym my się chwalimy ? .... (1)

    4 sierpnia 1991 roku , w rok po położeniu stępki ( ! ) , zwodowano w Stoczni Gdynia S.A. masowiec " Pierre LD " serii B-562 ( pierwszy z czterech ) o nośności 165 000 DWT. Statek przekazano francuskiemu armatorowi w 1992 r. Głównym projektantem tej 283 metrowej jednostki był mgr inż. Piotr Filipp a głównym konstruktorem mgr inż . Jerzy Straszyński. Były to wówczas największe jednostki tego typu zbudowane w basenie Morza Bałtyckiego. To jest , a raczej był , powód do dumy.

    • 48 4

    • i co z tej socjalistycznej gigantomanii...

      Ale zapomniałeś napisać że pracowali przy tych statkach biali murzyni za 50 dolarów na miesiąc, nikt nie liczył czy budowa tych statków przynosi jakieś zyski. Ekonomia socjalistyczna jak każda rzecz z przymiotnikiem socjalistyczna to była anyekonomia. Jak wam się podoba socjalizm to Korea Północna zaprasza....

      • 4 7

  • Opinia wyróżniona

    A co dalej z Nautą przy Czechosłowackiej?

    Słyszałem, że jest mocno zadłużona? Czy rzeczywiście da radę wyjść z dołka samymi remontami i przebudowywaniem jednostek?

    • 8 2

  • oto jak herrr thhhhusk wsspolnie z ke zniszczyli polskie stocznie

    • 5 7

  • czy poko ma prawo jeszcze istniec zlikwidowac ich az do ntego pokolenia

    • 4 0

  • kwiatkowski (1)

    sie w grobie przewraca,wstyd ze z takim trudem i wielka praca powstalo takie miasto a tacy d**ile to rozwalili mysle ze gdyby byli na pustyni yez by piasek sprzedawali ,atrakcja ma byc jakis wycieczkowiec czy apartamenty a gdzie flota rybacka mamy dostep do morza a nie tylko do gor ten co wpada na takie pomysly jest i**ota gdynia miasto z morza gdzie to teraz istnieje obluda dla ludzi interes dla bankow

    • 7 2

    • Nie tylko rybacka !

      A PLO !

      Mistrzowie Soludaruchy !

      Kraj z dostepem do morza bez flot !

      Historia a byc morze i Prokuratorzy Was rozlicza . !

      Oby tego moje dzieci doczekaly .

      Oby bylo to rozliczenie z paragrafow KK .

      Politycy ?

      Skonczyc z ich odpowiedzialnoscia polityczna a dazyc do odpowiedzialnosci karnej za swoje dzialania lub ich brak . !

      • 4 0

  • Widocznie inzynierowie u nas sa lepsi niz ekonomisci.

    Jest oczywistoscia, ze nie sztuka sie narobic, sztuka jest zarobic.
    Nie tylko wazny jest poziom plac ale rowniez poziom kosztow. Co z tego, ze zarabiac 50 dolcow? Teraz zarabia 1050 i rownie nic z tego ma.
    Masowce nie sa szczytem technologia ale robiono je bez trudu. Robiono rowniez wiele innych, bardziej zlozonych konstrukcji.
    Tylko niektorych bolalo, ze to nie oni na tym zarabiali. Jak sie okazalo, to tez trzeba umiec a przemysl nie jest latwym kawalkiem chleba.

    • 7 0

  • ale klamot

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane