• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PCC Intermodal uruchamia nowe połączenie kolejowe z Moskwą

erka
26 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
Głównym zadaniem PCC Intermodal jest oferowanie kompleksowego transportu kontenerów i stałych połączeń pomiędzy nowoczesnymi terminalami lądowymi i portami. Głównym zadaniem PCC Intermodal jest oferowanie kompleksowego transportu kontenerów i stałych połączeń pomiędzy nowoczesnymi terminalami lądowymi i portami.

Na początku grudnia 2011 rusza regularne połączenie kolejowe z Kutna do Moskwy. Zapewni ono obsługę kontenerów zmierzających do stolicy Rosji z portów w Rotterdamie, Hamburgu i Bremerhaven i z terminali morskich Gdańska i Gdyni. Moskwę z europejskimi portami połączy gdyńska firma PCC Intermodal SA.


PCC Moscow Express połączy Moskwę z portami w Europie. PCC Moscow Express połączy Moskwę z portami w Europie.

Podróż pociągiem Moscow Express na trasie Rotterdam - Moskwa oraz Hamburg/Bremerhaven - Moskwa potrwa niecały tydzień. Ładunki z przeznaczeniem do Moskwy trafią na Terminal Kutno w czwartek, a w poniedziałek z rana będą już w Moskwie. Łącznie ładunki zgodnie z ideą intermodalu, przemierzą pociągiem ponad 2,5 tys. kilometrów. Bezpośrednio do drzwi klientów kontenery odwożone są transportem samochodowym.

- Intermodalne połączenie Europy z Rosją, w oparciu o regularnie kursujący pociąg , to naturalny krok w rozwoju spółki i kolejny etap budowy sieci regularnych połączeń intermodalnych w naszym rejonie Europy - twierdzi Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal. - Zgodnie z przyjęta strategią rozwoju wykorzystujemy możliwości jakie daje z jednej strony doskonałe położenie naszego kraju na mapie Europy, a z drugiej nowo otwarty hub w centralnej Polsce - Terminal Kutno.

Spółka PCC Intermodal rozpoczęła działalność w październiku 2004 roku jako PCC Rail Spedkol i w lipcu 2005 jako pierwsza w Polsce uruchomiła regularne połączenie prywatnym pociągiem od terminalu lądowego do portu. Spółka jest obecna zarówno na rynku krajowym, obsługując przewozy z/do portów polskich (Gdańsk/Gdynia) jak i zachodnioeuropejskim, oferując regularne połączenia kolejowe z terminalami morskimi w Hamburgu, Bremenhaven i Rotterdamie.

PCC Intermodal wchodzi w skład międzynarodowej grupy PCC operującej na rynkach chemii, energetyki i logistyki. PCC SE jest dominującym akcjonariuszem, kontrolującym ponad 70 proc. akcji. Dużymi udziałowcami są także DB Schenker Rail Polska i Pioneer IM. Ponad 70 spółek wchodzących w skład Grupy PCC zatrudnia obecnie przeszło 2,2 tys. pracowników w 12 krajach.
erka

Miejsca

Opinie (48) 2 zablokowane

  • Hmm ciekawe... (12)

    ... czyli jednak transport koleją może być opłacalny?
    Gdyby to PKP miało się tym zająć to pewnie by stwierdzili, że to nie ma sensu i się nie opłaca, bo każdy jeden dyrektorek musi wziąć w łapę i coś nakombinować.

    • 78 7

    • Pewnie! Dalej sprzedawajmy się Rosji, udrożniajmy drogi dla Putina i jego armi... (2)

      Ciekawe, ile tym razem takich głosów się posypie :D Bo czyż to nie lepiej wspierać transportem własne, krajowe firmy i produkty? hehehehe :D

      • 4 32

      • Aj, nie miało iść do odpowiedzi...

        • 2 4

      • Głupiś!

        Postaw wysoki mur zwieńczony drutem kolczastym wokół swojego ogródka i nigdy spoza niego nie wychodź. Tu jest przecież Polska a ty jesteś największym patriotą.

        • 16 2

    • A co Ty wiesz? PKP Cargo jest obecnie bardzo rentowne.... (5)

      ... a w dodatku zaraz po Schenkerze są drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Europie. Posiadają licencję na przewóz m.in w Niemczech i u większości naszych sąsiadów ale wiadomo - haters gona hate

      • 15 4

      • (4)

        No, mamy 2 wydzielone firemki ktore sa rentowne. Oczywiscie zysk jest z nich wyprowadzany na prawo i lewo i nie ma to nic wspolnego z dobrem polskiego transportu. Zas pozostale 1000 spolek wraz z ich prezesami, zarzadami i dzialaczami przynosza straty.

        • 9 3

        • Po części masz racje a po części sie mylisz.... (3)

          To nie są "firemki"... to bardzo duzi przewoźnicy... tak jak napisałem Cargo jest drugim kolejowym przewoźnikiem Europy a jeszcze 4 lata temu przynosiło duze straty. Co pomogło? Nowy Prezes - wywalił połowę dyrektorów, zamknął połowe zakładów obsługi taboru i zmniejszył zatrudnienie - widać da sie to zrobić wiec czemu do cholery w PKP IC i PLK nie zrobią tego samego??

          • 10 1

          • (2)

            Widac, ze dalej nic nie rozumiesz... tu nigdy nie chodzilo aby bylo dobrze dla Polski. Zawsze jest tylko interes kilku krewnych i znajomych krolika, ktorzy tylko biora kase za nic. Bo jak nazwiesz prowizje od umow miedzy przewoznikami a spolkami "corkami" bedacymi wlascicielami torow, trakcji itp.
            To jest jeden wielki chory uklad i nic nie zmieni, ze Cargo jest najwieksze na swiecie... no moze zmieni wielkosc premi wyplacanych sobie przez zarzady.

            A najlepsze jest to, ze to wszystko bylo tworzone za "nasze" pieniadze, a teraz zarabia na tym garstka ludzi a my z tego nic nie mamy.

            • 7 3

            • to raczej Ty nic nie rozumiesz (1)

              Jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie firmy będącej właścicielem torów kiedy nie dostaje ona żadnej zapłaty od firm które tych torów używają? Myślisz, że jak to jest rozwiązane w innych krajach?

              Problemem nie jest mnogość spółek a to jak są one zarządzane.

              • 5 2

              • problem jest w tym , że PKP jak i spółki "córki" nikt nie kontroluje , więc robią co chcą bo czują się bezkarnie , a te kontrole co niby były to jeden wielki pic na wodę !

                • 0 1

    • PKP LHS wozi towary, i z roku na rok jest ich coraz więcej, PKP Cargo też wozi. Transport towarów jest opłacalny, w przeciwieństwie do transportu pasażerskiego do którego niestety zawsze się dopłaca, nawet w Niemczech!

      • 7 0

    • HMM

      PKP CARGO JEST NAJWIEKSZYM PRZEWOZNIKIEM INTERMODALNYM W POLSCE. IGNORANCIE

      • 3 1

    • Transport koleja jest bardzo opłacalny w wydaniu PCC Intermodal - wystarczy popatrzeć na ich wyniki finansowe....

      • 0 0

  • A co z Tczewowem?? Jak w tczewowie otworzą terminal (4)

    to pociągi będą jechać w stronę wschodu po wyśmienitych torach mazurskich, na których pociągi osiągają zawrotne prędkości 30 km/h??

    • 16 6

    • (3)

      To sobie sprawdźcie pociąg Tour De Pologne. Białystok-Gdańsk 9 godzin, w porywach 8 godzin, a trasa liczy ok 400 km.

      • 4 0

      • no to średnio wychodzi 50 km/h, czyli kłamstwo (2)

        • 2 1

        • Zauważ, że pociągi towarowe jeżdżą wolniej od osobówek, do tego trzeba doliczyć dwukrotną zmianę ciągnika z trakcji na diesel w Korszach, a następnie odwrotnie w Ełku. I oczywiście przepuszczanie pociągów osobowych.

          • 2 0

        • Aha, i jeszcze jedno. Pociąg Tour De Pologne jeździ na tej trasie około 80-90 km/h. Jednakże droga wlecze się niemiłosiernie bo mnóstwo jest przejazdów bez szlabanów i przed każdym pociąg zwalnia praktycznie do zera. Dochodzą jeszcze różne opóźnienia innych pociągów. Raz nawet się zdarzyło, że pociąg cofał się (!) jakieś 10 kilometrów ponieważ chyba zapomnieli kogoś przepuścić. Nie wiem dokładnie o co chodziło ale totalnie absurdalna sytuacja. Dobrze, że w ogóle tam ten diesel jeździ, bo patrząc na tą biedę za oknami w niektórych miejscach to trakcja by była głównym dochodem ludzi z okolicy. Serce się kraje :/

          • 2 0

  • z Gdyni do Moskwy przez Warszawę (8)

    Rzeczywiście, świetne połączenie, szkoda, że nie przez Katowice....
    Mam nadzieję, że po Autostradach politycy zabiorą się za kolej, a w końcu wreszcie za rzeki, po których nic nie może pływać !

    • 39 12

    • Czytać nie umiesz? (1)

      Nie przez Warszawę ale przez Kutno bo tam jest główny terminal

      • 7 2

      • Kutno, Warszawa...

        A co przez Kutno to bliżej ? To przecież jeszcze bardziej na zachód. Ty za to nie umiesz map czytać.

        • 1 4

    • (2)

      tez jestem za rewitalizacja transportu rzecznego !!!! i udroznienie poniemieckich kanalow !!!

      • 13 1

      • (1)

        Transport rzeczny jest najtańszy i najbardziej efektywny. Tylko żaden z idiotów rządzących tym krajem do tej pory nie zainteresował się rewitalizacją dróg wodnych. Perspektywy dla rozwoju jakie niesie otwarcie korytarza transportowego na południe są niesamowite, tylko co z tego jak każdy to olewa. Z resztą w Polsce jest zbyt duże lobby ze strony przewoźników samochodowych, którzy po modernizacji dróg wodnych mogliby pakować manatki.

        • 10 0

        • i nic się w tej kwestii nie zmieni jak i w wielu innych kwestiach , dopóki do władzy nie dopuszą kogoś mądrego a cała ta banda pseudo polityków nie wymrze śmiercią naturalną , bo nie ma na świecie tylu koni co by je zaprząc i oderwać te ryje od koryta , taka nasza smutna prawda

          • 1 0

    • Przecież już za kolej się zabrali... (1)

      Przecież już za kolej się zabrali... zabrali fundusze z kolei i zapłacili za autostrady i teraz UE żąda zwrotu sprzeniewierzonych pieniędzy!

      • 5 1

      • ee tam, z 3m na wschód to nie ma normalnych dróg

        ani torów. Ja bym wzdłuż granicy z Kaliningradem autobahne wybudował płatną, tak, żeby można szybko na Litwę śmignąć, a obok tory, żeby nie nadrabiać ponad 500km ! jak ten pociąg w tym artykule.

        • 1 0

    • moskwa

      masz racje

      • 1 0

  • (1)

    Z tego co pamiętam to średnia prędkość pociągów towarowych w Polsce to jakieś 20-25km/h. Co nie zmienia postaci że jeśli czas nie gra roli to taki transport jest tańszy niż drogowy.

    • 11 1

    • Jeśli towar płynął wcześniej statkiem to raczej nie musi być już za 24 godziny w moskiewskich chłodniach więc spokojnie.

      • 3 0

  • Tiry na Tory! (1)

    super. Świetna wiadomość.

    • 30 2

    • Statki na szynobusy!

      jw

      • 1 4

  • a będa podczepiane wagony bydlęce?? (1)

    • 11 7

    • a co? chcesz sie przejechać?

      • 3 2

  • PKP (3)

    gługo nie powozi i tak nas Niemcy wykolegują , jak zawsze , PKP to porażka !!

    • 16 4

    • Niestety.. (1)

      Niestety tak to będzie.. Po pierwszych wzmiankach o zainteresowaniu Niemców rynkiem kolejowym w Polsce napisałem do Niemców z atrakcyjną ofertą działalności wywrotowej w PKP.. Powoli, powoli, dostajemy to, czego chcemy :)

      • 1 3

      • No to grubo sie mylisz...

        Polaków nie jest stać na jazdę niemieckimi pociągami bo podróż nimi jest kilkukrotnie droższa wiec DB wcale sie nie śpieszy z wejsciem do Polski bo wozili by powietrze - od klku lat DB już moze tworzyć połączenia w Polsce zachodniej i co? NIC. Polak woli zaniedbaną, niepunktualną, brudną i TANIĄ PKP niż wyższy standard ale za wiele drożej. Rychłe wejście DB do Polski to mit.

        • 6 0

    • przewoznikiem PCC

      jest LOTOS KOLEJ . pkp nie wozi dla nich ani jednego kontenera

      • 3 0

  • Devil

    Z Gdańska do Tczewa mam problem dojechać pkp, a im się marzy do Moskwy....dobry żart :/

    • 8 4

  • Kolejny szlak kokainowy

    tym razem przez Kutno będzie biegł.

    • 5 0

  • Ciekawe jakie będą mieli ceny? Bo jedyny ich konkurent to feeder+truck

    Większość towarów do Rosji leci na kołach pod plandeką - z tym nie będą mogli konkurować, cenowo, czasowo, a i armatorzy nie udostępniają kontenerów pod połączenia lądowe. To raz. Dwa czy cena będzie bardziej korzystna od połączenia feederowego z Rotterdamu do St. Petersburga i dalej truckiem? Bo stworzyli konkurencję tylko dla połączeń morskich.... Oby. Bo czasowo wygląda to tak samo. Problem może być w pustych kontenerach. Jeśli ktoś zdecyduje się na transport kontenerów z Rotterdamu do Moskwy z towarem to musi zwrócić puste kontenery na depot armatorski..chyba że armatorzy zgodzą się trzymać kontenery Moskwą... Generalnie pomysł ciekawy oby im się udało.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane