PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony

Na rozbudowę tarminalu Kutno gdyńska spółka otrzyma prawie 33 mln zł.
Na rozbudowę tarminalu Kutno gdyńska spółka otrzyma prawie 33 mln zł. fot. K.Godzwon/PCC Intermodal

Gdyńska spółka transportowa PCC Intermodal zdobyła kolejne unijne dofinansowanie. Pod koniec października na budowę terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w Brzegu Dolnym, a teraz na rozbudowę terminalu PCC Kutno. W sumie prawie 55 mln zł. Podpisała też kolejną umowę dzierżawy terminalu kontenerowego w Gliwicach.


Budowa terminalu Kutno rozpoczęła się w 2010 roku.
Budowa terminalu Kutno rozpoczęła się w 2010 roku. fot. materiały prasowe
Spółka PCC Intermodal operuje na terminalu Gliwice od sierpnia 2011 roku.
Spółka PCC Intermodal operuje na terminalu Gliwice od sierpnia 2011 roku. fot. Śląskie Centrum Logistyki SA
Sieć połączeń kolejowych PCC Intermodal.
Sieć połączeń kolejowych PCC Intermodal. PCC Intermodal

Budowa terminalu Kutno rozpoczęła się wiosną 2010 roku, realizacja inwestycji pierwotnie rozłożona była na IV etapy.

- Obecnie, w związku z ogromną masą obsługiwanych w Kutnie ładunków, podjęta została decyzja o realizacji kolejnych etapów. Prace rozpoczną się w 2013 roku - mówi Adam Adamek, wiceprezes zarządu PCC Intermodal SA. - Aktualne, roczne możliwości przeładunkowe obiektu to 100 000 TEU, po ukończeniu rozbudowy zamierzamy podwoić tę wartość. Sprawna obsługa wolumenów napływających do Kutna, przy zwiększonych parametrach operacyjnych będzie możliwa między innymi dlatego, że obiekt doposażony zostanie w dwa kolejne tory długości 700 metrów, powiększona zostanie jego powierzchnia operacyjna i place składowe, a oprócz 4 obecnie pracujących na terminalu maszyn przeładunkowych, przeładunki usprawni instalacja 2 suwnic bramowych.

Spółka już podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dotyczącą dofinansowania projektu pod nazwą "Budowa intermodalnego terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w mieście Kutno" w ramach realizacji postanowień Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Będzie to prawie 33 mln zł.

Wcześniej gdyńska spółka zdobyła unijne dofinansowanie na budowę nowego terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w Brzegu Dolnym. W sumie 22 mln zł. Terminal przeładunkowy w Brzegu Dolnym jest zlokalizowany na terenie Zakładów Chemicznych PCC Rokita, około 38 km od Wrocławia. Obsługuje on ładunki z Dolnego Śląska. Bezpośrednio z tego terminalu PCC Intermodal organizuje połączenia z portami morskimi Trójmiasta, a także terminalami w porcie Hamburg, Bremerhaven i Rotterdam. Terminal wymaga jednak rozbudowy.

W połowie grudnia tego roku firma podpisała umowę ze Śląskim Centrum Logistyki SA, na mocy której została przedłużona dzierżawa kontenerowego terminalu w Gliwicach. Umowa została zawarta na okres 30 lat, a jej szacunkowa wartość to 26,5 mln złotych. Terminal ten jest ważnym ogniwem w sieci połączeń PCC Intermodal. Umożliwia on organizację regularnych dostaw kontenerów w bardzo istotnym gospodarczo regionie kraju, jakim jest Górny Śląsk. Ponadto obiekt gwarantuje sprawną obsługę ładunków kontenerowych w korytarzu północ-południe.

Obecnie gdyńska spółka działa w oparciu o cztery lądowe terminale przeładunkowe - w Kutnie (własny terminal), we Frankfurcie n/Odrą (w oparciu o współpracę z KV Terminal), w Brzegu Dolnym (na terenie dzierżawionym od PCC Rokita SA) i w Gliwicach (na terenie dzierżawionym od Ślaskiego Centrum Logistyki Sp. z o.o.). PCC Intermodal oferuje regularne połączenia pomiędzy tymi terminalami a portami morskimi. Stale rozszerza też sieć połączeń.

Jednak największą inwestycją spółki jest suchy port pod Tczewem. Obecnie trwają prace koncepcyjne przy projekcie. Intermodal Container Yard to pierwszy tego typu obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej. Szacowany koszt inwestycji to ok. 200 mln zł. Suchy port, jakim będzie tczewski terminal, ma być jednym z głównych węzłów krajowej i europejskiej sieci połączeń intermodalnych (kolejowo-samochodowych). Ma on pełnić funkcję zaplecza logistycznego portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU.

Opinie (26) 1 zablokowana

  • Tworzy się jakieś dziwne firmy, które trwale uzależnione są od dotacji(pomocy). (3)

    Zupelnie tak jak ćpun od narkotyków.

    • 26 17

    • statystyki mają większe znaczenie (1)

      niż zdrowy rozsądek - to jest moim zdaniem przyczyna owej nieprzemyślanej rozrzutności

      • 4 0

      • Owa nieprzemyślana rozrzutność

        wynika chyba raczej z możliwości rozwoju firmy w oparciu o sprzyjające czynniki zewnętrzne. Dlaczego tak was to boli?

        • 7 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • fajnie, że nasza firma rozwija sie tylko niech jeszcze dadza nam, szarym pracownikom (4)

    godnie zarobić. Prezes bierze kilkadziesiat tysięcy a ja nie mam co mojej gromadce do pyska włożyć.

    • 40 6

    • a dlaczego nie zostaniesz prezesem ?

      • 14 16

    • zmień firmę jak uważasz, że zarabiasz nieadekwatnie do obowiązków

      co do zarobków prezesa to idź lepiej na terapię bo to nie twój problem

      • 10 15

    • wtf?

      polska chlopie polska co sie dziwnic?!!!

      • 5 6

    • Jest odpowiedzialność jest kasa. Dla takiego prezesa 40 godzin w tygodniu to urlop. Godne zarobki dla pracowników powinny być wynikiem popytu na pracę, a nie żadnym dekretem urzędniczym. Każde stanowisko powinno na siebie zarabiać, w Polsce rowy się kopie szpadlami, a w Niemczech koparkami. Robota lżejsza, wydajniejsza i wymagająca kwalifikacji. Bogactwo narodów nie bierze się z powietrza.

      • 10 3

  • (5)

    Porty powinny być obsługiwane tylko i wyłącznie przez pociągi. Mielibyśmy portowe miasta bez tirów :)

    • 11 2

    • to chyba jakas chora wizja

      jak cos to przenies sie do "uzdrowiska" pt Sopot

      • 0 4

    • Tak w większości jest w USA, oraz europie zachodniej

      Tylko u nas większość idzie "tirami". Ale poprzez opłaty zaczyna się to zmieniać. Oczywiście ostatnią milę i tak to dojedzie drogą, ale to tylko tę ostatnią milę.
      Skończy się wreszcie rozjeżdżanie dróg krajowych.

      • 3 0

    • I np. do jednego kontenera będziesz wynajmował elektrowóz z wagonem? (2)

      • 0 1

      • Nie rozumiesz założeń

        Terminale służą do przeładunku z pociągów na samochody, cały skład jedzie z terminalu na terminal, a dalej do końcowego klienta samochodem. No chyba że klient ma własną bocznicę kolejową, to nie ma problemu żeby wstawić na nią nawet jeden wagon z kontenerem. Oczywiście cenowo to nie jest aż tak opłacalne, ale możliwe do wykonania, skoro podstawia się inne wagony na bocznice klienta, to można również podstawić taki wagon z kontenerem. Teraz wyobraź sobie sytuację że likwidujemy pociągi kontenerowe, z samego kutna lub Gdańskiego DCT wyjeżdża dziennie klikaset ciężarówek więcej z kontenerami niż obecnie.

        • 1 0

      • Pociąg jedzie z tym kontenerem, czy też bez niego. Dobry przewoznik kolejowy ma pociągi co 1-2 dni wiec to tylko kwestia dopasowania do siatki polaczen. Nie "wynajmujesz wagonu z elektrowozem" tylko zlecasz przewóz - jw. na pociągu, który i tak jedzie.

        • 0 0

  • ile z tego dostanie budyń?? (2)

    • 6 4

    • Budyń zostanie członkiem rady nadzorczej lub zarządu.

      To taka nowa PO-wska tradycja.

      • 1 2

    • A czytać Pan potrafi

      Terminal będzie w Tczewie, więc trzeba zapytać ile tamte władze dostaną, bo Gdańsk i Gdynia akurat mogą stracić, a także przewoźnicy drogowi.

      • 2 1

  • pcc 2%

    wystarczy

    • 1 1

  • no i super

    zawsze chciałem wozić kontenery, ale jak dotąd było ciężko z pracą. może w końcu się poprawi

    • 3 1

  • a dlaczego nie napiszecie: "Trójmiejskiej' ?

    rzygać się chce jak jesteście stronniczy... albo jak bardzo siedzicie w kieszeni pewnego urzędu...

    • 3 8

  • Co chwila jakiś operator kolejowy coś buduje i coś otwiera (1)

    a na koniec wykończą się nawzajem stawkami, tak jak w transporcie drogowym.

    • 6 1

    • PCC INTERMODAL NIE JEST OPERATEREM KOLEJOWYM

      Wiesz ze cos dzwoni ale nie wiesz gdzie ... Pociagi dla Pcc Intermodal ciągnie Lotos Kolej.

      • 0 1

  • SŁYNNE KUTNO ,, (2)

    Dobudowanie dwuch torow za dużo nie da jezeli jednoczesnie nie wybuduje sie suwnic, teraz sa dwa ale do zaladunku wykorzystuje sie jeden a i stacja PKP Stara Więś nie jest w stanie juz teraz sie wyrobić z zestawianiem i wysyłaniem składów ( jeden tor boczny z siecią!!! ) do tego dochodzi doklądnosc zaladunku , po zaladowaniu słald jest czesto dwa trzy razy przeładowywany bo sa mylne kontenery albo na niewłasciwym wagonie

    • 0 0

    • Czyżby pracownik LOTOS Kolej ??? (1)

      Tylko nieliczni znają szczegóły ;-)

      • 0 0

      • Na pewno istota,która nie zna ortografii

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane