• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PGNiG i Lotos ze wspólną ofertą na LNG

erka
19 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Współpraca Lotosu oraz PGNiG trwa od września 2016 roku, kiedy spółki Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG, jako paliwo żeglugowe, do zbiorników nowo budowanej w stoczni jednostki.
  • Współpraca Lotosu oraz PGNiG trwa od września 2016 roku, kiedy spółki Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG, jako paliwo żeglugowe, do zbiorników nowo budowanej w stoczni jednostki.
  • Współpraca Lotosu oraz PGNiG trwa od września 2016 roku, kiedy spółki Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG, jako paliwo żeglugowe, do zbiorników nowo budowanej w stoczni jednostki.
  • Współpraca Lotosu oraz PGNiG trwa od września 2016 roku, kiedy spółki Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG, jako paliwo żeglugowe, do zbiorników nowo budowanej w stoczni jednostki.
  • Współpraca Lotosu oraz PGNiG trwa od września 2016 roku, kiedy spółki Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG, jako paliwo żeglugowe, do zbiorników nowo budowanej w stoczni jednostki.

Po dwóch latach współpracy dotyczącej bunkrowania statków paliwem LNG Lotos Asfalt oraz Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zdecydowały się na podpisanie umowy regulującej współpracę w tej kwestii. PGNiG jest dostawcą gazu ziemnego dla Grupy Lotos od 2010 roku a statki LNG bunkrowane są wspólnie z Lotosem od 2016 roku.



Podpisanie umowy między Lotos Asfalt a PGNiG Obrót Detaliczny jest zwieńczeniem współpracy, w ramach której na terenie Stoczni Remontowa SA w Gdańsku dokonano 34 bunkrowań paliwem LNG. Porozumienie ma pozwolić na wykorzystanie doświadczeń PGNiG w zakresie LNG oraz wiedzy Lotosu na temat rynku paliw morskich, obie firmy będą mogły świadczyć w pełni profesjonalną usługę bunkrowania statków paliwem LNG.

Kluczowym elementem dalszego wzrostu popularności LNG jest rozwój infrastruktury bunkrowania. Zgodnie z dyrektywą dla paliw alternatywnych - najpóźniej do 2025 r. powinna powstać sieć bazowa punktów bunkrowania LNG w portach morskich. W przypadku Polski mają to być: Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście. Potrzeby zapewnienia dostępności usługi bunkrowania w tych lokalizacjach zawarto w "Krajowych ramach polityki rozwoju infrastruktur paliw alternatywnych" opracowanych przez Ministerstwo Energii. 

W styczniu 2018 roku Grupa Lotos i Remontowa LNG Systems podpisały list intencyjny w sprawie budowy pilotażowego systemu dystrybucji LNG. Umowa dotyczy zaprojektowania, budowy i przeprowadzenia badań pilotażowej stacji dokującej. Remontowa LNG Systems opracowała koncepcję wykorzystania kontenerów LNG do bunkrowania statków poprzez kompleks zaworów i pomp zabudowany w ramie o rozmiarach 40-stopowego kontenera.
erka

Miejsca

Opinie (10) 1 zablokowana

  • no i super

    robić u nas

    • 2 2

  • Okej, list intencyjny. I coś jeszcze się wydarzyło ? (2)

    • 2 1

    • (1)

      To jest umowa handlowa matołku. czytaj ze zrozumieniem. Listy intencyjne podpisuje Polska Spólka Gazownicza.

      • 1 1

      • Nie zrozumiałeś pytania gamoniu. Dotyczy ono ostatniego paragrafu.

        • 0 1

  • LNG bunkrowanie (3)

    No dobra, mam statek który bierze 1200 m3 paliwa NLG, nie wejde nim do Gdanska, bo mnie z gazem nie wpuszcza. Jak mi to paliwo dostarczycie?

    • 0 1

    • w zapalniczkach

      • 1 0

    • Czytaj ze zrozumieniem

      To chodzi o bunkrowanie LNG potrzebnego do napędu silników a nie załadunek gazu LNG do zbiornika ładunkowego statku . Ni dostarczymy takiej ilości paliwa i co nam zrobisz ????

      • 1 1

    • Dlaczego by mieli nie wpuścić z gazem? Wytłumacz mi to.

      • 1 0

  • Statki będą już bunkrować LNG a w Budyniowie dalej autobusy na diesla będą jeździć! Brawo!

    • 1 3

  • Tyle, że Remontowa właśnie wypadła z rynku statków LNG w sensie budowania nowych jednostek. Ostatni projekt to dawno podpisana przebudowa promów BC w GSR i to by było na tyle. Nowe promy buduje się ponownie w Norwegi i Turcji a poza tym są elektryczne. Off Shore padł i nie zamawia nowych statków z LNG a nawet jak zacznie to po wojence Siema z Soyką nikt ich tu nie zamówi. Reasumując trochę musztarda po obiedzie.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane