• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PGZ Stocznia Wojenna partnerem OSI Maritime Solutions

VIK
4 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niszczyciel min Albatros został zwodowany i ochrzczony 10 października 2019 roku. Tego samego dnia położono także stępkę pod trzeci z serii, czyli Mewę. Niszczyciel min Albatros został zwodowany i ochrzczony 10 października 2019 roku. Tego samego dnia położono także stępkę pod trzeci z serii, czyli Mewę.

PGZ Stocznia Wojenna rozpoczyna współpracę strategiczną z OSI Maritime Systems w zakresie dostaw systemów nawigacyjnych i taktycznych na wyposażenie okrętów typu Kormoran budowanych dla Marynarki Wojennej. Zgodnie z podpisaną umową, stocznia stanie się też autoryzowanym serwisem wyrobów OSI, co stwarza nowe istotne możliwości rynkowe.



- Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z perspektywy współpracy z PGZ Stocznią Wojenną oraz naszym najnowszym klientem, Marynarką Wojenną RP - powiedział Ken Kirkpatrick, prezes OSI Maritime Solutions i podkreślił, że PGZ SW jest idealnie zlokalizowaną geograficznie i biznesowo stocznią do rozpoczęcia wzajemnej współpracy w regionie.
- Dla nas ta umowa to element szerszego planu związanego z odbudowywaniem w stoczni Ośrodka Uzbrojenia i Elektroniki. Chcemy dzięki temu wejść na wyższy poziom technologiczny i zwiększyć wachlarz oferowanych usług - powiedział Konrad Konefał, prezes zarządu PGZ SW.

Gospodarka morska Trójmiasta



Pierwszy kontrakt dotyczy programu niszczyciela min Kormoran II i obejmuje instalację systemów OSI na aktualnie budowanych jednostkach Albatros i Mewa. Zgodnie z warunkami kontraktu PGZ SW wraz z firmą OSI zaprojektuje, wybuduje, dostarczy i zainstaluje na obu okrętach systemy zintegrowanego mostka nawigacyjnego i nawigacji taktycznej.

Wodowanie i chrzest niszczyciela min Albatros.



Zawarta umowa ma istotne znaczenie dla dalszego rozwoju PGZ SW. Zgodnie z jej zapisami stocznia w trakcie wytwarzania i instalacji systemów dla obu jednostek typu Kormoran II, będzie szkolić swoich pracowników u producenta tak, aby docelowo, po ostatecznym montażu systemów i przekazaniu do użytkowania w Marynarce Wojennej, PGZ SW osiągnęła samodzielną zdolność do serwisowania i naprawy systemów OSI przez cały okres ich użytkowania. Oznaczać to będzie pełne przeniesienie kompetencji utrzymania systemów od zagranicznego producenta do krajowego przemysłu obronnego. Ponadto, obie strony zobowiązały się do wspólnego poszukiwania nowych zamówień, a PGZ SW otrzymała wyłączność na reprezentowanie OSI na polskim rynku.

Katalog firm z branży morskiej



OSI Maritime Systems dostarcza odbiorcom wojskowym zaawansowane rozwiązania zintegrowanego mostka nawigacyjnego i nawigacji taktycznej od ponad 20 lat. Jest pionierem okrętowego zobrazowania mapy cyfrowej i informacji nawigacyjnej (WECDIS). Firma dostarcza systemy zintegrowanego mostka nawigacyjnego zarówno dla okrętów nawodnych, jak i podwodnych, a rozwiązania OSI zostały do tej pory zainstalowane na ponad 600 okrętach wojennych państw NATO i sojuszniczych.
VIK

Opinie (46) 1 zablokowana

  • Pytanie techniczne do specjalistów od wojska. (2)

    Czy ma sens produkcja niszczycieli min w takich ilościach dla MW RP. Jak teoretycznie mają wyglądać działania wojenne na morzu przy takiej elektronice i dobie wszelkich pocisków kierowanych itp.
    Czy ktoś będzie się jeszcze bawił w ustawianie min ?? To technologia sprzed 70 lat.
    Proszę o odpowiedź na pytanie i wyjaśnienie sensu budowy niszczycieli min.

    • 6 3

    • Miny do wody wstawia się żeby przerwać szlaki handlowe

      A nie po to zeby niszczyć inne okręty wojenne. Głównym ich celem jest zamknięcie dróg dostaw zaopatrzenia dla kontenerowców, chemikaliowców itp. Akurat współcześnie ma to spory sens bo w dzisiejszych czasach większe znaczenie ma "wojna logistyczna" i walka na odcięcie dostaw niż własnie otwarty konflikt zbrojny.

      • 3 0

    • współczesne miny

      powszechnie miny morskie kojarzą się wszystkim z technologią z 2ww - w rzeczywistości są to już zupełnie inne, zaawansowane technologicznie (komputery,cyfrowe sensory itd) urządzenia i do ich zwalczania potrzeba odpowiednich środków. Blokada minowa jest z kolei łatwa,szybka i tania w porównaniu z innymi działaniami więc z pewnością będzie stosowana w każdym większym konflikcie na morzu...

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Stocznia po to została wskrzeszona aby opierać się na polskiej myśli technicznej a co zrobiono zakupiono za granicą gotowy produkt i znowu będziemy tylko montować bo uruchomienie będzie po stronie OSI. Po raz kolejny nasze pieniądze lądują za granicą. Gratuluje dla Zarządu SW za trafne decyzje.

    • 10 2

  • Po co

    Te wszystkie patrolowce, minowce i inne wynalazki bez wartości bojowej, tylko dla upchania kadry. Dobranoc.

    • 3 7

  • To nawet nie wiadomo z jakiego państwa jest to OSI?!!

    • 2 0

  • System OSI zamontuje i uruchomi OSI

    SW szuka podwykonawców bo sama nie ma ani ludzi ani umiejętności

    • 5 0

  • O co chodzi w Marwoju i Stoczni Gdansk ?

    Chodza tam jakies dziady po placu, zero produkcji, od czasu do czasu jakies festyny.
    W gdanskiej buduja na ogromnej hali pare sekcji dla norwegow, sekcje ktore kiedys powstawaly w miesiac, rzezbia te papudraki przez pol roku. Po co to komu, kto finansuje milionowe straty tych panstwowych, zbednych firm ? W szczecinie w St3 offshore juz nawet wyplat za listopad nie ma. Kompletna porazka.

    • 3 2

  • "Niszczyciel" Albatros

    Dobra klasa okrętu, od pierwszej stępki niszczeje

    • 0 2

  • Przez pięć lat dobrej zmiany w państwowych stoczniach zbudowano kilka stateczków

    Pomalowano i odpalono silniki na Ślązaku, w Stoczni MW zostali sami emeryci i Ci co mają dwie lewe ręce (reszta kadry jest za granicą i w prywatnych stoczniach). ale najwiekszym sukcesem jest niezatapialna i rdzewiejąca stępka pod prom w Szczecinie. Panie premierze Morawiecki Szczecin wzywa a Ty nie reagujesz !!!!!!!!!

    • 4 1

  • poziom technologiczny lat 50tych

    i czym my sie chwalimy

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane