- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (64 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (110 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (15 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
PKP Cargo i Węglokoks nadal mają chrapkę na Port Gdański Eksploatacja
Proces sprzedaży spółki Port Gdański Eksploatacja wzbudza coraz więcej kontrowersji. Zakończenie procesu i podpisanie ewentualnych umów zostało przesunięte na styczeń 2015 roku. Choć jeszcze w listopadzie 2014 Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował, że zakończył negocjacje i osiągnął porozumienie ze spółką Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's na Malcie to jej konkurenci - PKP Cargo i Węglokoks - nie składają jeszcze broni.
Pod koniec listopada 2014 Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył negocjacje i osiągnął porozumienie z Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's na Malcie w sprawie prywatyzacji spółki Port Gdański Eksploatacja. Jak poinformował ZMPG, strony przystąpiły też do realizacji kolejnych procedur przewidzianych w procesie sprzedaży.
Zaskoczeni takim rozwojem sprawy zdają się być rywale maltańskiej spółki - konsorcjum spółek PKP Cargo i Węglokoks SA. W tekście opublikowanym na łamach "Pulsu Biznesu" poinformowano, że obydwie spółki postanowiły interweniować w sprawie procesu prywatyzacji. Napisały list do Doroty Raben, prezes ZMPG, prosząc o spotkanie i możliwość osobistego przedstawienia swojej oferty. List trafił też do wiadomości Włodzimierza Karpińskiego, ministra skarbu, i Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.
- Tekst w "Pulsie Biznesu" zawiera informacje niezgodne z faktami oraz prezentację stanowiska wyłącznie jednej strony. Zgodnie z informacją przedstawioną na stronie internetowej ZMPG SA, proces sprzedaży nie został zakończony, a zawartość złożonych ofert objęta jest klauzulą poufności i jednocześnie stanowi tajemnice handlowe, których ZMPG SA zamierza dochować, zgodnie ze standardami i etyką biznesu - twierdzi w przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu ZMPG SA.
Choć, jak twierdzi ZMPG, negocjacje dotyczące sprzedaży spółki nie zostały zakończone to konkurenci Mariner Capital czują się wykluczeni z dalszego procesu prywatyzacyjnego. - Zarząd Morskiego Portu Gdańsk nie prowadzi żadnych negocjacji z konsorcjum Węglokoks i PKP Cargo w sprawie zakupu spółki Port Gdański Eksploatacja - twierdzi Marzena Mrozik, rzecznik prasowy Węglokoks SA.
Obydwie spółki twierdzą jednocześnie, że są nadal zainteresowane zakupem PGE. - PKP Cargo, w ramach utworzonego konsorcjum ze spółką Węglokoks, jest nadal zainteresowane nabyciem Portu Gdańskiego Eksploatacja i tym samym jest gotowe do powrotu do rozmów na temat transakcji - zaznacza Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Warto podkreślić, że oferta naszego konsorcjum gwarantuje rozwój portu, co wynika m.in. z pozycji rynkowej PKP Cargo i Węglokoksu. Oznaczałoby to przede wszystkim zwiększenie przepływu transportowanych towarów za pośrednictwem portu.
Port Gdański Eksploatacja jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Z kolei w wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.
To już czwarta próba sprzedaży portowej spółki. Do sprzedaży przeznaczono 100 proc. kapitału zakładowego. Na ostatnie ogłoszenie ZMPG o zbyciu akcji swoje oferty złożyło w sumie pięć firm i konsorcjów.
Miejsca
Opinie (45) 1 zablokowana
-
2014-12-31 15:40
Sianie zamętu (1)
Trochę z Pulsu Biznesu, trochę ze strony ZMPGda i artykuł gotowy. Norma wyrobiona. Hasło " wyprzedaż majątku państwowego" poszło.Brawo redaktorze, nominuję Pana do tytułu dziennikarz roku. Jak się ujawni co i ile zaproponował Węglokoks a co i ile Malta za spółkę PGE, obrót sprawy się zmieni.
- 6 4
-
2014-12-31 16:05
Dziennikarzem roku powinna zostać Pani z Pulsu Biznesu. Dwa dni później napisała sprostowanie, tylko szkoda że na 4 , a nie również na pierwszej stronie, aby było nośnie. Bo przecież o to chodziło. Zamieszać w głowach obywateli, którzy nie mają pełnej wiedzy co i jak. To się nazywa rzetelność. Ale efekt zrobienia burzy osiągnięty. Premia się należy.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.