• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PŻB: zlecono aktualizację wyceny spółki. Znów na sprzedaż?

Wioletta Kakowska-Mehring
5 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy. PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy.

Choć nie powiodła się kolejna próba prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, to resort skarbu nie rezygnuje. Zadecydowano o ponownej wycenie spółki, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. PŻB to marka Polferries, która mieszkańcom Trójmiasta kojarzy się głównie z promami "Scandinavia" i "Baltivia" pływającymi na linii Gdańsk - Nynäshamn w Szwecji.


Czy korzystasz z połączeń promowych?


To będzie czwarta próba sprzedaży spółki. "Zwyczajne Walne Zgromadzenie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej 29 czerwca 2012 r., w związku z art. 397 kodeksu spółek handlowych, powzięło uchwałę w sprawie dalszego istnienia Spółki oraz utrzymaniu funkcjonowania i działalności zgodnie z obowiązującym jej Statutem. Jeśli chodzi o proces prywatyzacyjny to zleciliśmy aktualizację wyceny spółki. Do czasu jej otrzymania nie należy spodziewać się jego rozstrzygnięcia, co powinno nastąpić w III kwartale br." - podano w komunikacie. Wycena ma nastąpić w ciągu trzech najbliższych miesięcy. Ostatnio państwo chciało sprzedać 91 procent akcji, pozostałe miały trafić do pracowników.

PŻB do końca maja miała być sprzedana spółce Polen Line. Niestety, do transakcji nie doszło, ponieważ inwestor nie wpłacił pieniędzy. Minister skarbu państwa udzielił wyłączności negocjacyjnej tej firmie w sierpniu ub. roku. Konsorcjum tworzyło Swedish House Sp. z o.o. w Warszawie, spółka Polen Ferries na Cyprze oraz osoba fizyczna Gustaw Myrstern. Swedish House Ltd to spółka, której właścicielem jest Jan Niezwiestny, biznesmen prowadzący rozległą działalność w Szwecji. Niezwiestny już w latach 90. starał się o zakup kontrolnego pakietu spółki PŻB. Tym razem sprawy zaszyły daleko. Negocjowano pakiet socjalny. Mówiło się o planach przeniesienia siedziby firmy z Kołobrzegu do Gdańska.

Podczas jeszcze wcześniejszej próby prywatyzacji blisko kupna PŻB był duński armator DFDS. Proces jednak zakończył się fiaskiem, a Ministerstwo Skarbu Państwa nie podało powodu zerwania rozmów. Z kolei przy ostatniej próbie sprzedaży o PŻB z Polen Line rywalizowała Żegluga Polska. Jest to spółka wchodząca w skład grupy Polska Żegluga Morska. Jest armatorem promów pływających ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga pod marką Unity Line. Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Czy jeszcze raz zainteresuje się PŻB? A kołobrzeska spółka pilnie potrzebuje prywatyzacji, ponieważ firma nie ma pieniędzy na odnowienie floty.

Polska Żegluga Bałtycka przewozi trzema promami ładunki, kontenery, samochody i prowadzi również przewozy pasażerskie. Spółka obsługuje połączenia promowe pomiędzy Polską i Szwecją. Zajmuje się również organizacją wyjazdów turystycznych, m.in. do Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii oraz pobytów wypoczynkowych. Spółka dysponuje siecią trzech własnych Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski Warszawie, Szczecinie i Gdyni. Baza promowa PŻB Polferries znajduje się w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 1 zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (30) 2 zablokowane

  • rudy wszystko za pół darmo oddaje (3)

    nasze dzieci będą za parobków u Niemców.

    • 37 11

    • (1)

      już są

      • 11 1

      • Chyba twoje.

        • 3 6

    • Jak wiesz, że za pół darmo, to zgłoś na prokuraturę. A jak piszesz, żeby tylko pisać, to się przymknij.

      • 5 8

  • wszyscy na zegludze robia kase tylko nie Polacy, to dziwne. (3)

    To dziwne ze w tym kraju nic sie nie oplaci.

    • 31 3

    • Nasz

      wódz sprzeda wszystko co polskie , Andzia go za to pochwali !!!

      • 3 3

    • Kolejne państwowe miliony w błoto !

      Ta "firma" generuje kilkanaście milionów straty rocznie !!! Jaki tu majatek narodowy, te trzy "złomy" to jest tylko świetny business dla administracji w Kołobrzegu i nic więcej.Nikt tego nie kupi, bo nie ma co tam kupić poza kosztami.

      • 1 2

    • Interes na żegludze ?

      Ciekawe kto robi ten "interes" na żegludze w Europie. Przecież to jest branża o fatalnych wynikach. ten robi 'kasę", kto ma działalność zdywersyfikowaną i ma skąd dokładać do żeglugi.PŻB jest od lat tak "zarządzana", aby tej opcji nie mieć i jej nie ma, więć przynosi grube straty. Polecam "niepolakom" zakup tego "interesu" , to byłby dopiero "news" jakby jakiś "jeleń" się trafił. Ale to niestety tylko marzenie. Niestety, to wszyscy Polacy zapłacą za kolesi z PŻB.

      • 1 2

  • Majątek Narodowy (1)

    Dla obecnych władz kraju jest priorytetem wszystko w kraju sprzedać . Skandal

    • 20 4

    • To spróbuj sam to sprzedać !

      Problem jest tylko w tym , że wszyscy w branży wiedzą, że tego "G" nikt o zdrowym umysle nie kupi. Ministerstwo robi w tym temacie takie jaja, że już nawet nikt nie ma siły się śmiać. Chodzi chyba o to, aby poczekac na jakis pretekst do wytłumaczenia plajty, bo na dzisiaj to tylko indolencja i ślepota ministerstwa oraz pazerność i głupota niektórych pracowników, ale przecież nikt w komunikacie po plajcie nie napisze , że państwowa firma padła, bo jej pracownicy administracyjni wyssali całą kasę nic nie robiąc, a ministerstwo ogarnęła ślepota, głuchota i amnezja. Polecam prześledzenie komunikatów nadzoru właścicielskiego od 2010 roku - to jest dopiero "kabaret" jak się zestawi ten bełkot. POLECAM SERDECZNIE ZAMIAST MARNOWANIA CZASU NA "KIEPSKICH".

      • 0 1

  • zarządzanie do luftu (3)

    Trzeba myśleć porządnie o firmie, ponieważ nie potrzeba aż tak dużej ilości ludzi
    (TAKI SAM jest problem jest w ŻP) w centrali firmy:
    drugim problemem są trasy np: trasa Gdańsk - Nynäshamn, dlaczego jest tak długa nie można zmienić na bliższy port w szwecji gdzie jest blisko do autostrady( ogromny koszt paliwa przy takim projekcie statku z tamtych lat),taniej jest lecieć z Gdańska samolotem, problem paliwa i zaopatrzenia przebicie cen (dostawcy żywności , farb itp przeważnie znajomi spośród firmy),poza tym jakoś nie widzę żadnej akcji marketingowej ( w prasi,radiu ,telewizji- nie trzeba????), a bazy promowe- nie można się dogadać stena line ) ABY Z GDYNI WYCHODZIŁY) żeby była współna baza już koszty idą w dół .Panowie zarejstrujcie PŻB na Cyprze lub HAITI i problem podatkow z głowy, nikt oszczędniejszy nie trzyma statków pod banderami europejskimi dzisiaj , Punkty sprzedaży to tez problem w Gdyni tylko dwa .Petersburgu byłem to bilet kupiłem w hotelu 4 gwiazdkowym do Szwecji " ST.PETERS LINE", wielka żenada zapomnieli jak się robi biznes, jak nie wiecie co kryje sie za biznesem : to powiem $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.
    Jeszcze raz pomyślcie nad rozwojem firmy bo to jest wielka firma z tradycjami i wspaniałymi ludzmi , ktorzy pracują w morzu.

    Stopy wody pod kilem...

    end.

    • 6 11

    • Zwolnij kolego albowiem błędów nasadziłeś:
      1.Przy krótszej trasie koszt lotu też będzie mniejszy niż rejsu promem, Stena pływa do Karlskrony i co jest taniej ?
      2. Zerknij proszę gdzie jest Nynäshamn i wtedy porozmawiajmy o dostępności autostrad i połączenia - 50km od Sztokholmu - źle ? Stena pływa do Karlskrony i co Ci to daje - miasto któe obejść w 1,5h można.
      3.Od kiedy to korzystający z portu wyznacza ceny za korzystanie z niego.
      4. A wyobraź sobie, że ja kupiłem sobie ich bilety będąc w kuchni - nazywa się to internetowa sprzedaż, bilety możesz kupić przed rejsem - tak kupowałem w szwecji - nie było żadnego problemu, w gdańsku jest sporo p-któw, z gdyni daleko chyba nie masz.

      • 6 3

    • laik nie powinien zabierać głosu

      • 2 0

    • Jakie zarządzanie ?

      Tam od chyba dwóch lat nie ma prezesa czy dyrektora naczelengo, wiec nikt nie rządzi tylko średni personel. A kto kiedykolwiek pracował w państwowej firmie wie , że w takiej sytuacji najlepiej wyprać kasę i to na pewno sie dzieje, wystarczy zobaczyć poprzednie informacje. ok 20 MILIONÓW STRATY ROCZNIE - niezły wynik, też bym chciała się podłączyć do tego kranu. Doradźdcie jak to zrobić ? Do kogo startować po protekcję ? Chętnie się przeprowadzę do Kołobrzegu.

      • 0 1

  • Potrzeba więcej połączeń z Nowego Portu.

    Chętnie popłynę nie tylko do wspaniałej Skandynawi.

    • 9 3

  • ta kato prawicowa nieudacznosc..... (1)

    egzystuje tylko dzięki wyprzedaży majątku narodowego dorobku dziesięcioleci naszych ojców i braci, oddawaniu za pół darmo !!!!!flota, stocznie, rybołwstwo, Mar. Woj.,górnictwo i.t.by wymieniaqć !!! do tego za 3 lata rządów powiększenie DŁUGU o.......300 MILIARDÓW !!!!!!!!!!!

    • 8 4

    • prawdziwej prawicy w Polsce nigdy nie było!

      • 0 1

  • u jakich Niemców...

    Już teraz wszyscy pracują jak parobkowie ale u Polskiego pracodawcy.
    Całe biuro i zarząd PŻB w Kołobrzegu to jedna klika trzymająca się stołków jak tylko się da. Nie liczy się interes firmy tylko rodzinne i kolesiowe układy.
    W "biurze" siedzi i podobno pracuje tyle samo osób, co jest zatrudnionych na promach, a powinno być w relacji najwyżej 1 osoba w biurze i 10 na promie.
    Znam kilka osób z promów bo jeżdżę tym złomem do Szwecji i wiem od nich jakie mają głodowe pensje. A pan Prezes... nikt nie wie ile zarabia.

    • 10 4

  • prawda

    • 2 1

  • prawda

    Musimy się bronić

    Problem w tym, że według mnie z jednej strony mamy gangsterów, którzy nowoczesnymi metodami zarządzają kartelem udającym państwo, a z drugiej opozycję, która uważa, że to społeczeństwo nie jest przygotowane na prawdę. Jesteśmy społeczeństwem postkolonialnym. Idziemy na dno i mamy tonąć w milczeniu. A raczej w atmosferze zabawy, przy dźwiękach orkiestry popularnych muzycznych show i rechocie nieustannie reklamującego władzę Jakuba W. A tu trzeba reagować. Adekwatnie do zagrożenia. Ile jeszcze osób musi popełnić samobójstwo, jak bardzo musi ośmieszyć nas Komorowski swoją złotą dorodną rosyjską myślą lub na jakie żądanie Putina musi przystać Tusk, żebyśmy zaczęli się samoorganizować i bronić? Ktoś powiedział, że trzeba zacząć budować struktury suwerennego państwa, także w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i mediów w tzw. drugim obiegu. Nie mam recepty. Może niech to będzie otwarcie dyskusji. Co robić? E.Stankiewicz opinie niezależna

    • 6 3

  • zlikwidować ten relikt (4)

    połączenie gdansk nynashamn to nieporozumienie.
    Linia Gdynia - Karlskrona jest duzo bardziej atrakcyjna. Plywam do Szwecji regularnie i jeszcze do głowy mi nie przyszlo, żeby płynąc z Gdanska i 3x przeplacac.

    • 6 7

    • sam żeś relikt

      można do Karlskrony, ale są i inne jeszcze miejsca warte odwiedzenia.
      wojt

      • 2 4

    • Karlskrona atrakcyjna ?? przecież to dziura (2)

      przecież ty nie pływasz do Szwecji tylko do Karlskrony,nie będąc w Sztokholmie nie byłeś w Szwecji,a połączenie Gdańsk -Nynashamn z wypadem do Sztokholmu na głowę bije Karlskrone

      • 2 4

      • czytanie ze zrozumieniem się kłania

        nie napisalem, ze Karskrona jest super tylko, ze LINIA Gdynia - Karlskrona jest atrakcyjna w porownaniu z beznadziejnym polaczeniem Gdansk - Nynashamn.

        Lepiej szybko przyplynac z Gdyni do Karlskrony i potem dalej samochodem (ja akurat do srodkowej szwecji), niz plynac z Gdanska dwa razy dluzej, placac trzy razy wiecej i tyle.

        • 2 0

      • Zamknąć tą pralnię !

        Ciekawy jestem ilu z komentatorów czciałoby utrzymania tego bałaganu, gdyby wiedzieli ile ICH pieniędzy jest trwonionych w tym cyrku. Sprzedali 12 lat temu za grube miliony bazę promową w Świnoujściu (ok.200 !), potem promy, port w Kołobrzegu, bazę w Gdańsku i inny majatek, tym od lat pokrywają straty z działalności. Wszyscy zatrudnienie tam na etatach, a jest ich sporo trzymają kciuki aby nic się nie zmieniło, bo mają jeszcze kilkadziesiąt milionów do skasowania, a Ministerstwo śpi i na to pozwala, przecież to nie wpływa na ich pensje. Teraz kolejna wycena, więc zlecenie dla firmy konsultingowej. Pracownicy nie zaprotestuja, bo im to pasuje, kolejne miesiące pensji lecą, byle jak najdłużej. A w III kwartale plajta i żale, że to wina kryzysu. OD MARCA 2011 ROKU RADA NADZORCZA NIE WYBRAŁA PREZESA PAŃSTWOWEJ FIRMY, GDZIE JEST NIK I SŁUŻBY !!!!! Nie ma tam od ponad roku żadnej osoby faktycznie odpowiedzialnej za PAŃSTWOWY majątek !!!!!

        • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane