• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PŻB zmniejsza liczbę promów z Gdańska

erka
5 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
Polferries zrezygnowała z utrzymywania dwóch promów na linii z Gdańska do Nynaeshamn. Polferries zrezygnowała z utrzymywania dwóch promów na linii z Gdańska do Nynaeshamn.

Polska Żegluga Bałtycka, działająca pod marką Polferries, zmniejszyła liczbę połączeń promowych z Gdańska do Nynaeshamn. Od wtorku połączenie ze Szwecją obsługiwane jest jedynie przez prom "Scandinavia".



Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?

Pływający dotychczas na linii Gdańsk-Nynaeshamn prom ładunkowo-pasażerski "Baltivia" został przeniesiony na linię Świnoujście-Ystad. Zmiany w rozkładzie spółka motywuje trudną sytuacją rynkową i wysokimi cenami paliw. Nowy rozkład Polferries obowiązywać będzie do końca 2013 roku.

PŻB to marka Polferries, która mieszkańcom Trójmiasta kojarzy się właśnie z promami "Scandinavia" i "Baltivia" pływającymi do Szwecji. W 2012 roku resort skarbu chciał sprzedać 9 mln 516 tys. 230 akcji spółki, co stanowi 94,64 proc. kapitału zakładowego PŻB. Każda akcja ma nominalną wartość 10 zł. Minimalna cena jej nabycia została ustalona na 4,90 zł, co dawało 46 mln 629 tys. 527 zł za cały pakiet. Niestety, ofert nie było.

Z Trójmiasta do Szwecji można dostać się korzystając także z usług Stena Line. Linie promowe Stena Line oferują dwa promy dziennie na trasie Gdynia-Karlskrona.
erka

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • (6)

    Samolotem duzo taniej i przede wszystkim szybciej!

    • 20 27

    • Co mi po samolocie... (3)

      ...jak jadę z rodziną na wakacje i potrzebuję mieć auto na miejscu? Samolot po Uppsali czy Sztokholmie mnie nie obwiezie.

      • 29 2

      • (2)

        auto mozna wynajac...

        • 4 10

        • w Szwecji są takie ceny, że tam nawet chleba się nie kupuje :)

          • 21 4

        • Jasne....

          Mam własny samochód i będę wynajmował na tydzień tylko po to żeby oszczędzić parę godzin na podróży ;)) Geniussss....
          A po drugie nie wiem czy się orientujesz jak się jeździ z dziećmi na wakacje, ale generalnie bagażnik jest wyładowany pod sufit. Jak Ty to sobie wyobrażasz, żebym cały ten majdan zabrał ze sobą do samolotu i potem przepakowywał się do wynajętego auta? Awykonalne...

          • 16 1

    • Szybciej? (1)

      Zgoda. Ale cena za transfer z lotniska autobusem do miasta kosztuje ponad 60zł.
      Do tego godzina na lotnisko na dojazd, godzina na samym lotnisku, oraz niemal tyle samo już po wylądowaniu. A rpzedewszystkim jadąc autem mozna zabrać ze sobą wszystko co potrzeba. A torba w Wizz Air kosztuje chyba 110zl w 1 stronę
      Cena biletu na samolo to nie wszystko!

      • 15 0

      • zawsze jest SAS - bezproblemu na główne lotnisko, z bagażem podręcznym i rejestrowanym ;)

        • 0 2

  • Rewelacja... (1)

    Finnlines pływa dwa razy w tygodniu, Polferries co drugi dzień. Niedługo dostanie się do Finlandii samochodem będzie prawie niemożliwe...

    • 25 1

    • Finnlines

      W tym momencie nie ma już możliwości dostania się do Finlandi promem. Finnlines zawiesił połaczenia do końca marca. Tak wiec Polska jest juz praktycznie odcieta od Finlandi.

      • 6 0

  • Zaprosić Stenę Line na rozmowy (1)

    i tyle w temacie,terrminal promowy na Westerplatte czeka

    • 42 9

    • no i juz raz było blisko czegoś w tym stylu

      tylko ambicje gdańskich włodarzy nie pozwoliły, żeby nad gdańskim portem powiewała flaga portu gdyńskiego. Lepiej, żeby stało puste i niszczało. Kargul to wróg najgorszy.

      • 12 0

  • Polferiess juz długo nie pociagnie (1)

    polferiess jest sam sobie winien,
    1. kiepski dojazd
    2. niski standard
    3.ceny kabin wysokie
    4.czas 19h to troszke za długo

    • 36 10

    • ale praynajmniej można zabalować wyspać się i po południu ruszasz w dalszą trase ;)

      • 5 1

  • A kiedy przestanie straszyć pusty terminal na Westerplatte. To jest dopiero marnotrawienie pieniędzy. Promy pływały rok albo dwa i koniec.

    • 26 0

  • Szkoda Baltivii

    Mimo, że była statkiem mniejszym, nastawionym głównie na przewóz Cargo, to część pasażerską posiadała bardziej zadbaną, a kabiny były o wyższym standardzie. Kuchnia też zawsze na Baltivii bardziej mi odpowiadała niż na Scandinavii. Na S. czuć i widać, że statek ten ma już najlepszy czas za sobą. Mimo wszystko jadąc na wakacje z dzieciakami wybieram właśnie ją, bo z racji dużych gabarytów jest na niej co robić. Pamiętam, że miałem okazję podróżować nią pierwszym (lub drugim) rejsem w barwach Polferries. Sztuka "nówka". Dopiero co zastąpiła Rogalin - którym płynąłem do Nynashamn kilka dni wcześniej. Wtedy przeskok pomiędzy tym promami był - pamiętam -niesamowity.

    • 33 1

  • (1)

    polfferies wogole powinien wycofac sie z tej lini na ta linie powinien wejsc unity line,albo stena.te promy polferiesu to zlomy.obsluga zenada.plywalem ta linia dwa lata ,jako kierowca tira .zadnego poszanowania.po czterech w kajucie.i spedzaj czas 19 h z obcymi .jak sie plynelo ze znajomymi to jakos lecialo jedzenie tragedia.obsluga opryskliwa,tak jak by im sie krzywde rtobilo ze sie plynie z nimi.i dobrze ze sie wycofuja.popatrzcie na swinoujscie tam unity ich wyprostowalo niby ta sama firma a juz poprawa ,bo tam jest konkurencja.zapraszam na prom wawel.jest co porownac.a jak ktos chwali sobie jedzenie na scandynawi lub baltiwi to widac ze nigdy promami nieplywal albo jest wielbicielem zupek chinskich.

    • 19 8

    • to prawda ale na wawelu nie jest dużo lepiej jeżeli chodzi o jedzenie stena jest zdecydowanie królem ale jest też dużo droższa ;)

      • 9 0

  • promy same stare gruchoty i drogo jak diabeł ...... precz

    • 10 3

  • promy Polferries lepsze od promów Stena Line (3)

    bo są o wiele bardziej czystsze i zadbane. Pływałem, wiem.

    • 15 37

    • Plywalem, wiem. (1)

      Chyba jakis pracownik Polferries bo kto plywa ten wie !

      • 8 0

      • no i bardziej czystsze

        siem plywa siem wie

        • 1 1

    • Zart!?!

      Nie zartuj nawet w taki sposob, bo to zenujace co poszesz!!!

      • 0 0

  • trzeba jeszcze

    zubożyć firmę, żeby za tańsze pieniądze opchnąć i tyle w temacie, potem rząd powie: "sami widzicie, ta firma to rozpadlina i trzeba się cieszyć, że ktoś to ścierwo wziął".

    • 9 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane