Łączna powierzchnia projektu będzie liczyła niemal 90 000 m kw. Stworzy go zespół ośmiu budynków. Najwyższy z nich będzie liczył osiem kondygnacji naziemnych, najniższy trzy. Przejście między wysokościami poszczególnych budynków ma być płynne i złagodzone zielonymi balkonami o tarasowym układzie. Dodatkowo na dachu każdego z obiektów pojawi się zieleń ekstensywna oraz zielone strefy relaksu i rekreacji dla ich użytkowników.
Na fasadach wszystkich budynków zaprojektowano płyty kompozytowe w rudym kolorze przypominające blachę, co korespondować ma z poprzemysłowym charakterem Młodego Miasta.
Przed ścianami frontowymi dwóch biurowców pojawią się natomiast wodne lustra, czyli nawilżana, odbijająca otoczenie nawierzchnia ciągnąca się prawie na całej długości elewacji. Ma to przypominać o bliskości morza i portowych tradycjach Trójmiasta.
W kompleksie przewidziano lokale gastronomiczne i usługowe, w tym: kantyna, przedszkole z zewnętrznym placem zabaw, placówka medyczna, kawiarnia, sklep spożywczy.
Kompleks Palio Office Park będzie wyposażony w system „Integral” czyli narzędzie do zarządzania przestrzenią biurową i samym biurem. Zapewni to najemcom budynków dostęp do planów przestrzeni, zapewni możliwość rejestracji recepcyjnej, zarządzania salami konferencyjnymi i dostępnymi miejscami parkingowymi.
Inwestycja realizowana jest etapami. Budynek A, o powierzchni ponad 16 000 mkw. i ośmiu kondygnacjach naziemnych ma być gotowy do końca 2020 roku (wizualizacje 1-4). Certyfikowany będzie w systemie BREEAM na poziomie Excellent. Palio Office Park będzie ubiegał się także o certyfikat WELL.
Dla zmotoryzowanych będzie dostępne ponad 270 miejsc parkingowych dla samochodów, natomiast dla miłośników dwóch kółek zaplanowane są miejsca postojowe dla rowerów oraz rozbudowana infrastruktura dla rowerzystów - szatnie i prysznice.
Docelowo w ramach projektu powstać ma ciąg biurowy biegnący wzdłuż ul. Jana z Kolna i Marynarki Polskiej od ulicy Narzędziowców do biurowca C-300. Za budynkami powstanie na nowo ulica Malarzy.
Według koncepcyjnych planów dewelopera (wizualizacje 5-10), które powstały jako pierwsze, jeszcze przed interwencją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, kompleks składać miał się z dwóch części.
W ramach pierwszej z nich, bliższej zbiegu ulic Jana z Kolna i Popiełuszki

Obok biurowca powstać miał naziemny pięciokondygnacyjny parking, w sumie w ramach tej części możliwy miał być postój 446 samochodów. Jedną ścianą stykać miał się z wysokościowcem, z drugiej strony sięgać aż do zejścia z kładki pieszej nad ul. Jana z Kolna. Dach budynku parkingowego miał być wypełniony roślinnością.
Drugą częścią miał być kompleks czterech budynków, które stanąć miały przy ul. Marynarki Polskiej, w otoczeniu hali produkcyjnej Aluship.
