• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku

Katarzyna Moritz
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
"Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku. "Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku.

"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.



Co sądzisz o takiej formie obsługi pasażerów lotniska?

Dzwoniąc pod nr telefonu (58) 500 88 61 nie musimy mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze, aby - po kilku minutach - otrzymać zadowalającą nas odpowiedź czy załatwić jakąś sprawę. Po informacji, że rozmowa jest nagrywana, miły damski głos szybko udzieli nam wszelkich informacji i odpowie na pytania o podróż, status przylotów i odlotów, infrastrukturę portu czy możliwe drogi dojazdu na lotnisko.

Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.

Co powiedział nam robot?

Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.

Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".

Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku

Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".

- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

Miejsca

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    zadzwoniwszy niewiele się dowiedziałem, spróbować sami

    • 3 0

    • My spróbować, potem spróbować!

      • 1 1

  • kolejny walek

    • 3 1

  • (1)

    to się w glowie nie miesci jakie walki może drogi Adamowicz z bolkiem zrob!!!!

    • 5 3

    • Czy to jest pisane szyfrem?

      • 1 1

  • ….czyli jednym słowem jak prezes tego lotnoiska będzie pustosłowie i lanie wody i tyle w temacie...

    • 4 2

  • Nowy wymiar telemarketingu

    A ja już czuję tych 'robotyzowanych" telemarketerów...

    • 4 0

  • (1)

    wszystko pięknie tylko dlaczego na bramkach przy wyjezdzie z autostrady kasę pobiera pracownik, a nie automat jak parkometr w mieście

    • 4 0

    • To strasznie luźno powiązane z tematem artykułu! Możesz wyjawić jaki ciąg myślowy zagnał Ciebie tutaj z tym pytaniem?

      • 2 0

  • "Razem z tatą wiedzieliśmy, że to lipa" (1)

    podobnie jak OLT

    • 12 1

    • tak to powiedzial michal tusk

      ..i mowili o tym wtedy to kolejny tylko dowod ze sa niewinni a glupie polskie wsiuny glupie i chytre chcieli wiecej zarobic niz dawal jakikolwiek bank to kij im wszystkim w d*pe dobrze ze stracili chytry dwa razy traci

      • 0 0

  • uwaga Sigma, uwaga Pi ...

    • 3 1

  • Robot to zło

    Ciekawe, jakie ma oblicze.

    • 3 0

  • Dlaczego z sufitu leje się woda jak deszcz pada?

    Dlaczego z Warszawy lecę 40 minut, a na bagaż czekam godzinę?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane