- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (181 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (66 opinii)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (270 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (253 opinie)
- 5 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne?
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (50 opinii)
Państwowa instytucja chce kupić terminal zbożowy w Porcie Gdynia
Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Które? Na razie nie ujawnia. Po co? Aby poprawić warunki eksportu polskiego zboża.
Ostatnio na profilu w mediach społecznościowych Portu Gdynia pojawiła się informacja, że "Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża". Skąd ten pomysł? Po szczegóły udaliśmy się do centrali KOWR.
- Terminal przeładunkowy specjalizujący się w przeładunkach zbóż i nasion roślin oleistych jest niezbędny polskiemu rolnictwu, które stanowi jeden z filarów gospodarczych kraju. Państwo w celu realizacji strategicznych założeń rozwojowych powinno dysponować niezależnym od operatorów ogólnodostępnym terminalem przeładunkowym - poinformował nas Mariusz Rytel z biura prasowego KOWR.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa to instytucja państwowa, która powstała w 2017 r. Do zadań KOWR należy gospodarowanie nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (sprzedaż i dzierżawa), nieodpłatne przekazywanie gruntów i bezzwrotna pomoc finansowa, nadzór nad spółkami o szczególnym znaczeniu dla gospodarki narodowej, wydawanie decyzji dotyczących zgody na prywatny obrót ziemią, promocja polskich produktów rolno-spożywczych w kraju i za granicą, opracowywanie oraz upowszechnianie informacji związanych z realizacją mechanizmów aktywnej polityki rolnej na rynkach produktów rolnych i żywnościowych.
Obecnie przeładunkiem produktów rolnych w Porcie Gdynia zajmują się operatorzy prywatni - polska firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal, Bałtycki Terminal Zbożowy należący do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej oraz polska spółka Speed.
- W Porcie Gdynia funkcjonują terminale zbożowe, które mają doskonałe warunki do świadczenia usług realizowanych w standardach HACCP and GMP+B3 w odniesieniu do jakości i bezpieczeństwa obrotu ładunków. Dysponują one powierzchnią magazynową o pojemności co najmniej 71 tys. ton, w skład której wchodzą magazyny płaskie, silosy oraz elewatory zbożowe. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego, które usprawni transport z i do portów morskich. Dynamika wzrostu przeładunków zboża za pierwsze trzy kwartały 2020 r. wyniosła 76,5 proc. - poinformował ostatnio Port Gdynia na swoim profilu.
Komisja zbada przyczyny pożaru magazynu w porcie w Gdyni
Czy KOWR zamierza wykupić któregoś z operatorów, czy prowadzić konkurencyjną działalność w oparciu o nowy podmiot? Nie wiadomo.
- Spodziewamy się, że do końca bieżącego roku zostanie sfinalizowana transakcja zakupu dwóch terminali zbożowych w Gdyni i Świnoujściu. Do czasu zakończenia procesu nabycia, tj. do momentu tzw. zamknięcia transakcji, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa jest zobligowany do zachowania poufności szczegółów transakcji - odpowiedział Mariusz Rytel.
Miejsca
Opinie (40)
-
2020-11-03 14:56
Sasin
Sasin to załatwi razem z Horałą i będzie git
- 0 0
-
2020-10-29 13:53
(4)
Jeżeli ma to działać i być rentowne to na boga nie może być państwowe...
- 51 10
-
2020-10-29 19:43
tak nam ciągle to powtarzacie od 30 lat (2)
telekomunikacja i wodociągi sprzedane francuskiemu państwu, komunikacja miejska niemieckiemu państwu, ale jest dobrze, bo nie jest państwowe
- 3 3
-
2020-10-30 06:44
Nie - jest dobrze, bo jest rentowne
- 0 2
-
2020-10-29 23:52
Tak właśnie tak
- 2 1
-
2020-10-29 18:13
"działać i być rentowne"
dla kogo rentowne?
- 2 2
-
2020-10-29 13:12
(1)
Komuna wraca , wałach z Żoliborza jest szczęśliwy
- 60 12
-
2020-10-30 00:46
Jo
Lepiej sprzedac wszystko jak za pO...
- 1 4
-
2020-10-29 19:55
oczywiście (1)
że takie rzeczy powinny zostać w polskich rękach, jest budowana trasa via Carpatia, czyli szlak północ - południe i głupotą by było sprzedawanie tego w obce ręce, to państwo polskie ma zarabiać na swoim położeniu geograficznym a nie jakieś obce biznesy
- 7 5
-
2020-10-29 23:20
Na via Carpati to zarobią
litwini, lotysze, Estonczycy, Finowie ale nie Polacy. mogliśmy z bialorusinami interesy robić. to nie. a port w Klajpedzie kasę trzepie na interesach z Białorusią. DLA Polski via Carpati jest bez sensowna damy tylko Litwie dobra drogę by Słowacy czy Węgrzy przez Klajpede towary wysyłali a nie przez Polskie porty w Gdyni i Gdańsku. sami sobie strzelamy w kolano.
- 1 0
-
2020-10-29 13:22
"Krajowy Ośrodek..." wcale nie musi oznaczać że to firma państwowa (3)
jak z mennicą narodową...
- 18 22
-
2020-10-29 23:11
piszę jak byk
Że 100% udziałów ma Skarb Panstwa
- 1 0
-
2020-10-29 14:44
i
nie myl mennic
- 4 0
-
2020-10-29 14:43
to była
AWRSP
- 3 0
-
2020-10-29 14:31
Autonomia (3)
Handel zbożem jest zmonopolizowany przez rodzinę Cargill i Dreyfuss, potem są inni. Oni nie zapewniaja nam korzyści z tego handlu. Więc, jak ktoś tego nie rozumie niech nie narzeka na PiS bo to nudne. Nie tylko Izraelici mają prawa do korzyści.
- 19 24
-
2020-10-29 21:47
Glencore przede wszystkim
- 4 0
-
2020-10-29 20:15
Hehehe,jasne, misiewicz znowu jakis utopi kase....
Ale za 3 miechy będzie następny,jeśli Ty tego nie rozumiesz to nie narzekaj na Tuska bo to nudne
- 2 2
-
2020-10-29 19:26
Cargill i LD w PL to mali gracze
- 0 0
-
2020-10-29 21:19
Mój Tata tam pracował ,z pracy wykształcił 4 dzieci wszyscy wyższe wykształcenie.Praca to nie tylko zysk dla pracodawcy ale rozwój pracownika i ich dzieci.
- 6 0
-
2020-10-29 21:18
Nie dopuścić do sprzedaży, bo amatorzy z państwowej spółki rozwala terminal zbożowy a najpierw wydoją pieniadze.
- 6 3
-
2020-10-29 19:55
Epidemia szaleje
demonstracje na ulicach itp. Na prawdę nie ma na co kasy wydawać?
- 4 2
-
2020-10-29 19:48
Centralizacja komuna wraca
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.