• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Petrobaltic kupił platformę wiertniczą

erka
21 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa platforma Petrobalticu została zbudowana w 1986 roku w Japonii. Platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku.

Platforma o nazwie Giant, zakupiona od firmy Maersk, będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Spółka jako jedyna prowadzi poszukiwania i wydobycie węglowodorów w polskiej strefie Morza Bałtyckiego od blisko 30 lat.



Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. Obecnie przebywa w porcie Esbjerg, gdzie jest przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania. Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na linii Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk.
Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic.

Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.

Nowa platforma wiertnicza na Bałtyku



- Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji siedmiu odwiertów na złożu B3 (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15) - mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic SA.
Podstawowe parametry jednostki:

  • Długość: 84 m
  • Szerokość: 90 m
  • Długość nóg: 160 m
  • Wyporność: 24 284,6 t
  • Maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m
  • Maksymalna wysokość fali: 27 m
  • Średnia prędkość wiatru: 43,5 m/sec
  • Maksymalny prąd: 1,15 m/sec
  • Air gap: 21,2 m


Platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp (7620 m).

Morskie i lądowe koncesje Petrobalticu



Petrobaltic posiada koncesję na wydobywanie ropy naftowej i towarzyszącego jej gazu ziemnego ze złoża B3 oraz koncesję na wydobywanie ropy naftowej oraz współwystępującego gazu ziemnego ze złoża B8 (poprzez spółkę B8 Sp. z o.o Baltic S.K.A.). Spółka ma także trzy koncesje na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na obszarach morskich RP, o łącznej powierzchni 3177 km kw.

W 2013 roku Petrobaltic podpisał z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem porozumienie o współpracy w działalności poszukiwawczej, natomiast w 2017 r., dla koncesji Kamień Pomorski i dla koncesji Górowo Iławeckie, spółki Petrobaltic i PGNiG otrzymały od Ministerstwa Środowiska koncesje łączne na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na koncesjonowanych obszarach. Obecnie współpraca jest kontynuowana na koncesji Górowo Iławeckie.

We wrześniu 2016 roku Petrobaltic uzyskał pierwszą lądową koncesję na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w obszarze Młynary (woj. warmińsko-mazurskie) o powierzchni ok. 400 km kw., gdzie po przekształceniu koncesji planuje prowadzić dalsze prace poszukiwawcze.
erka

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • (4)

    Skąd wiadomo, który bok to długość, a który szerokość?

    • 1 4

    • Pokład o kształcie trójkąta patrząc z góry. (3)

      Wysokość trójkąta to długość pokładu a szerokość to jego podstawa. Postawą trójkąta jest rufa a jego wierzchołkiem dziób.

      • 2 0

      • a co to jest rufa? (1)

        • 0 1

        • Rufa to tak jak ta czesc ciala na której siadasz albo to po czym twoi koledzy cie po niej klepia

          • 3 0

      • Rufa czyli tył jednostki zazwyczaj jest tam gdzie wiertnia

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Piękna ta platforma była w 1986 roku (4)

    - czyli 31 lat temu. Dlaczego mam uwierzyć, że odmalowany i odpicowany "maluch" z 1986 jest tak samo dobry jak - nie obrażając - kijanka albo inne i20 z 2006? Czy Polska kupując złom musi ogłaszać, że to taki dobry interes?
    No, chyba że mamy w planach uruchomienie jedynego na świecie Miniskansenu Czynnych Platform Wiertniczych. Mini, bo np. w Zatoce Meksykańskiej jest grubo ponad tysiąc czynnych platform.

    • 26 23

    • (2)

      Porownywac zatoke meksykanska z morzem baltyckim to jak porownywac sopot z cannes pomysl przeanalizuj pozniej przelewaj mysli :)

      • 12 2

      • nawet meksykanie maja nowsza flote

        ale co ja tam wiem..

        • 5 3

      • czytaj ze zrozumieniem

        porównanie dotyczy malucha i np i20
        poza tym tam jest takie magiczne słowo "mini" - ale możną oczywiście wstawić mikro, nano, piko, femto itp.
        A Cannes jest przereklamowane - znam ciekawsze miejscówki

        • 1 2

    • nie znasz realiów to po co się wypowiadasz

      Wystarczy że zrobi te 7 rekonstrukcji i już się odrobi. Jak jeszcze coś powierci to będzie aż nadto.

      • 6 2

  • Nowa mało smigana. Rocznik 1986. Japończyk płakał jak sprzedawał. Do tej pory dzwoni czy nie odsprzedamy za 2x tyle

    • 20 6

  • Ten złom?

    Wyczuwam katastrofę ekologiczną na Bałtyku.

    • 14 7

  • My to sobie

    take Gadu-gadu,a nikt nic nie mówi i nie pisze o tym jak tam z rozliczeniem za dostarczoną "trefną" ropę naftową tankowcem M/T Mendeleev Prospect-który został zawrócony z powrotem do "producenta". Nie ma żadnych informacji czy to prawda,że ten ładunek odsprzedał koncern TOTAL za gotówkę z rabatem i czy za to zapłacono( nie daj "Boże") a może jeszcze nie ? A co z tym ładunkiem ropy naftowej dostarczonej kilka dni prędzej ( jakiej jakości produkt) wcześniej dostarczył również M/T Suvorovsky Prospect do Poru Północnego ? Wracał do Rosji rozładowany,a "tankował się" w tym samym porcie (terminal paliwowy Primorsk RU) co ten M/T Mendeleeve Prospect. z ropą naftową "zanieczyszczoną"... Przecież te transakcje finansowe opiewają na dziesiątki milionów $ . Konkretnie trzeba podać czy jesteśmy na tym interesie stratni czy nie ? A ten M/T Mendeleev Prospect cały czas jeszce stoi na redzie Portu Północnego z ładunkiem rosyjskiej ropy naftowej i nigdzie nie odpłynął pomimo komunikatów z dn.12.05.2019r......że wraca do "siebie"....

    • 14 0

  • patrzylem na tego zloma od dwoch lat

    powodzenia Lotos w przywracaniu jej do zycia..obstawiam, ze tanio nie bedzie

    • 16 2

  • Pamiętam czasy jak na

    przełomie grudnia 1980 roku i stycznia 1981r.- była eksplozja gazu i ropy naftowej w Karlinie k/Koszalina. Płonął szyb "Daszewo 1"-( poziom - 2800 metrów). Wtedy mówiono, że będziemy potęgą naftową bo rzekomo żyła na którą trafiono w Polsce na połączenie z Morzem Północnym. Ale już w 1983 roku zaprzestano wydobycia- bo "żródełko" wyschło.....A nawet "ruskie" w 1981 roku mówili, że tu w Karlinie haroszaja nieft i bolszoje diepozity....
    Ja bym się nie bawił w jakieś symboliczne wiercenia bo praktycznie całe przedsięwzięcie jest mało lub wręcz nieopłacalne. Gdybyśmy wydobywali z własnych żródeł więcej niż 20 % zapotrzebowania krajowego to owszem można się bawić w takie zakupy nawet takiego sprzętu używanego i do remontu...

    • 4 4

  • Kupiłem NOWY samochód, golf II

    • 13 1

  • Uwaga na zarobki ! (8)

    Nie dajcie się złapać . Za pracę na platformie wiertniczej stawka wynosi 2800zł brutto + 210zł brutto dodatku morskiego. Przecierałem oczy ze zdziwienia jak dostałem angaż .Początkowo myślałem ,że to w euro ,ale nie to w złotych. To jakieś jaja są . Po tygodniu zjechałem i good bay .

    • 28 3

    • Ciach (4)

      Czyli minimum 5750 brutto za sprzątanie kibli i zmiatanie podłogi bez wymaganego jakiegokolwiek doświadczenia i szkoły... Faktycznie przes*ane ;)

      • 2 9

      • I to tylko w 2 tygodnie :)

        • 3 0

      • No przesr (2)

        Wcale się nie dziwie, że zjechał. U mnie stewardesy z filipin maja po 2800 usd

        • 4 0

        • (1)

          Taki jesteś wspaniały i na wszystkich patrzysz z góry panie rzekomy pracowniku maerska brawa dla Ciebie polska cebulo. Tutaj natomiast pracują ludzie którym wciąż na tej pracy i firmie zależy. Nie mierz wszystkich swoją miarą panie jakitojaniejestemzajebisty

          • 1 0

          • Taki z ciebie patriota

            Ze jak ci pluja w twarz tymi zarobkami to jeszcze sie uśmiechniesz i powiesz jak tu pieknie pada. Super pogratulować. Mi bardziej zależy na rodzinie niż na firmie.

            • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Czyli podpisałeś kontrakt bez czytania ile będziesz zarabiał i dopiero na miejscu zrozumiałeś ile faktycznie zarobisz ...hehe nieźle

      • 3 0

    • W OSMie steward z HUETem ma 3036 dolarów za 4 tygodnie roboty. Ale to trzeba mieć HUET, doświadczenie i znać angielski w stopniu komunikatywnym.

      • 4 0

  • Nie ma nic do śmiechu (1)

    bo ja posiadałem VW Jette z silnikiem 1.6 D..... W 2007 roku zrobiłem remont podstawowy silnika+wtryski i po dotarciu silnika pojechałem na stację diagnostyczną w celu pomiaru emisji. A tankowałem głównie Bio=paliwo jak jeszcze było dostępne....Pojazd jak to były wszystkie produkowane w latach 80-90 nie posiadał katalizatora. Patrząc z perspektywy lat to silnik emitował bez katalizatora b.mało toksycznych związków co by odpowiadało nawet normie euro 3. Te współczesne super silniki po "wypięciu" katalizatorów i DPF-ów to by nie spełniały nawet normy euro 1.
    Co się stało z bio-paliwami ? Wiem, że obecnie są tylko b.małym dodatkiem do 7 % w paliwach oferowanych na stacjach.

    • 4 2

    • biopaliwa

      zatykały egr

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane