• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Petrobaltic kupił platformę wiertniczą

erka
21 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa platforma Petrobalticu została zbudowana w 1986 roku w Japonii. Platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku.

Platforma o nazwie Giant, zakupiona od firmy Maersk, będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Spółka jako jedyna prowadzi poszukiwania i wydobycie węglowodorów w polskiej strefie Morza Bałtyckiego od blisko 30 lat.



Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. Obecnie przebywa w porcie Esbjerg, gdzie jest przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania. Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na linii Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk.
Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic.

Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.

Nowa platforma wiertnicza na Bałtyku



- Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji siedmiu odwiertów na złożu B3 (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15) - mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic SA.
Podstawowe parametry jednostki:

  • Długość: 84 m
  • Szerokość: 90 m
  • Długość nóg: 160 m
  • Wyporność: 24 284,6 t
  • Maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m
  • Maksymalna wysokość fali: 27 m
  • Średnia prędkość wiatru: 43,5 m/sec
  • Maksymalny prąd: 1,15 m/sec
  • Air gap: 21,2 m


Platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp (7620 m).

Morskie i lądowe koncesje Petrobalticu



Petrobaltic posiada koncesję na wydobywanie ropy naftowej i towarzyszącego jej gazu ziemnego ze złoża B3 oraz koncesję na wydobywanie ropy naftowej oraz współwystępującego gazu ziemnego ze złoża B8 (poprzez spółkę B8 Sp. z o.o Baltic S.K.A.). Spółka ma także trzy koncesje na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na obszarach morskich RP, o łącznej powierzchni 3177 km kw.

W 2013 roku Petrobaltic podpisał z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem porozumienie o współpracy w działalności poszukiwawczej, natomiast w 2017 r., dla koncesji Kamień Pomorski i dla koncesji Górowo Iławeckie, spółki Petrobaltic i PGNiG otrzymały od Ministerstwa Środowiska koncesje łączne na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na koncesjonowanych obszarach. Obecnie współpraca jest kontynuowana na koncesji Górowo Iławeckie.

We wrześniu 2016 roku Petrobaltic uzyskał pierwszą lądową koncesję na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w obszarze Młynary (woj. warmińsko-mazurskie) o powierzchni ok. 400 km kw., gdzie po przekształceniu koncesji planuje prowadzić dalsze prace poszukiwawcze.
erka

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Nasze stocznie nie mogą zbudować nowego (1)

    Znowu kupili szrot a Mearsk sie cieszy ze pozbył sie go....a.I za pare lat na złom

    • 6 2

    • A coś Ci mówi NPV?

      • 1 2

  • Na zatoce i pod Trójmiastem MUSZĄbyc złoża węglowodorów bo taka jest budowa geologiczna (1)

    tożsama z Zatoka Perską - czyli skały osadowe po staromorzu.
    Dowodem sa pokłady soli - rozpoczynają się na głebokosci ok 700 - 900 metrów i mają miąszność ok 800 metrów
    to pozostałóść postaromorzu z rejonu zwrotnikowego.
    Jak morze to glony i zooplankton - jak glony to ropa i gaz
    Agip miał robic odwiert w okolicach Gdyńskiego Chwarzna - ale mu"przeszło"
    Po prostu należymy do państw które "maja kupować" a nie eksportować
    Taka geopolityka ekonomiczna swiata.
    Ropa i gaz stały by sie zbyt tanie dla dzisiejszych producentów wiec lepiej zablokowac pretendentów "w kuluarach".

    Gdyby pieniądze z jednego roku "500+" przeznaczyc na badania geologiczne to bylibysmy Kuwejtem - i wtedy było by "2000+" ale wyborcy "myślą" tu i teraz a nie za 2 lata

    ja juz nawet o glebokiej geotermii (prof Zurkiewicz) czy zgazowaniu podziemnym węgla brunatnego i kamiennego nie wspominam... technologia jest ale "nie da się".

    WidacPolak lubi u niemca za 1/4 niemieckiej stawki pracować.... w "swoim kraju" lub z tego "swojego" emigrować....

    • 5 3

    • No i są

      • 0 0

  • Pracowałem na niej 2014-15 (5)

    Złom złom złom...

    • 9 2

    • Popracuj na polskich, a zmienisz zdanie (4)

      • 5 2

      • Desperaci albo ludzie bez znajomości języka (3)

        Pracuja na polskich platformach albo statkach. Pżm i smt gorąco nie pozdrawiam

        • 6 1

        • Bez znajomości języka i kursów OPITO.

          • 2 0

        • (1)

          Dobrze że Ty tam nie pracujesz Panie światowy - takich orłów nam nie trzeba.

          • 0 2

          • Urażony

            No w Petrobalticu same orły :)

            • 1 0

  • Informacja (1)

    Maersk niedawno wyszedl z tego biznesu sprzedajac cale Oil and Gas firmie Total. Platforme kupiono wiec od francuskiej firmy Total chyba ze deal zrobiono wczesniej.

    • 5 1

    • Coś tam wiesz ale nie do końa. Maersk sprzedał Totalowi spółkę Maersk Oil a nie Maersk Drilling - to różnica. Maersk Drilling 1 kwietnia 2019 zadebiutował na giełdzie w Kopenhadze a Ty piszesz o transakcji która miała miejsce 2 czy 3 lata temu.

      • 0 0

  • Brawo!

    rozwijać się nie narzekać .

    • 0 2

  • Czy na mechanicznym w petrobaltic nadal pracuje "OPÓJ" zwany chłopcem z plecakiem.

    Co za typ, wyżywał się na nas po pijaku w czasach gdy o prace było trudno a góra pozwalała mu na to.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane