• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć nowych Griffinów trafi do Lotos Kolej

erka
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.

Lotos Kolej wzbogacił się o pięć nowych, czteroosiowych lokomotyw typu Griffin E4DCU-DP. Umowa, którą Lotos podpisał z producentem lokomotyw, spółką Newag, przewiduje dzierżawę lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez Lotos Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez Newag.



Pojazdy przeznaczone dla Lotos Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy Griffin i zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy dual power o mocy 350 kW.

- Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa. Dzięki lokomotywom Griffin będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji Lotos Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU. Pozytywne wyniki  tych testów przyczyniły się do zawarcia dzisiejszej umowy - podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny Lotos Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na  pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw Griffin. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku Dragona, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji, w sposób znaczący przyczynią się do poprawy efektywności operacyjnej Lotos Kolej - mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. operacji Newag.
Przypomnijmy, że od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to sześcioosiowe lokomotywy Dragon E6ACT, dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5 proc.

Od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to sześcioosiowe osiowe lokomotywy Dragon E6ACT.

erka

Miejsca

Opinie (50)

  • Można ? (5)

    • 50 6

    • można, ale wszyscy dostają s*aczki, gdy nie wygrywa firma na P

      jak widać - ktoś jest w stanie zrobić w Polsce dobry pojazd szynowy o bardzo niskiej awaryjności.

      • 27 7

    • Pesjanizm (1)

      Niestety Newag ma po górkę ze względu na narodowy pesjanizm. W Nowym Sączu nie mają politycznych pleców, ale i tak dzielnie sobie radzą.

      • 14 2

      • Bez przesady

        PESA jest w Polsce bardzo znana bo produkuje również tramwaje - w branży kolejowej Newag jest traktowany jako równorzędny producent.

        • 8 0

    • (1)

      Na miejscu LK zakupił bym nowa wersję dragona wyposażoną w dodatkowy silnik spalinowy, który znacznie ułatwi pracę na szlakach niezelektryfikowanych i na bocznicy grupy lotos. Oczywiście w sytuacji poprawy klimatyzacji, ktora w pierwotnej wersji w ogóle nie działa. Jak wiadomo klima to postawa bezpieczeństwa.

      • 0 0

      • Jednak DP w nazwie lokomotywy oznacza dual power czyli ten silnik bedzie...

        • 1 0

  • a PKP Cargo... (12)

    ...a PKP Cargo wyciąga z "krzaków" ET-42

    • 41 5

    • Kupili 15 Vectronów (2)

      Siemensa.

      • 6 5

      • coś bliżej można o tych lokomotywach Siemensa?

        • 3 3

      • Patologia

        Czyli lepiej oddać kasę na zachód, niż dać zarobić swoim.

        • 2 0

    • http://www.rynek-kolejowy.pl/60843/pierwsze_vectrony_dla_pkp_cargo_juz_po_testach_fabrycznych.html
      Na dniach będą nowe Vectrony. Co do ET42 to bardzo sobie je chwalę jeśli chodzi o niezawodność.
      Czyli chyba nie tak źle... :)

      • 6 0

    • mają to wyciagają, jeżdżą i zarabiają (5)

      każdy ma swoją politykę - Lotos ma kasę

      • 10 2

      • Lotos Kolej (4)

        ma kasę? Jeśli ma, to sobie sama zapracowała bez pomocy spółki matki i uważnie ogląda każdą złotówkę.

        • 7 1

        • Proszę cię... (3)

          90% zleceń LK to zlecenia transportu paliwa na rzecz koncernu, spółka matka nie tyle co pomaga - dzięki niej LK w ogóle istnieje. Natomiast dla Cargo przynależność do Grupy to raczej same problemy...

          • 3 1

          • Skąd to wiesz? (1)

            Nie żadne 90 a 50 procent. Nie wiem skąd wziąłeś 90 chyba koniecznie chciałeś skłamac. Lk na wszystko zarobił sam, poza tym co roku swój zysk musi oddać grupie, poza tą częścią która grupa zgodzi się przeznaczyć na inwestycje. Tak na przyszłość, jak się nie znasz to nie pi***ol głupot. Nie pozdrawiam

            • 3 1

            • Najpierw piszesz, że połowę sprzedaży zapewnia mu spółka-matka, a potem, że na wszystko zarabia sam?

              Niech będzie i 50% - w dalszym ciągu mają w portfelu dojną krowę.

              • 0 0

          • 50% zleceń transp. ma od grupy Lotos a 50 od klientów zewnetrznych - kontenery , kruszywo, złom itp. I nie kupiło tylko dzierżawi na okres 7 lat z możliwością przedłużenia dierżawy lub wykupu tych lokomotyw ( info rynek kolejowy)

            • 4 0

    • PKP już dawno wyciągnął z krzaków ET42...

      Ale co jak co, "Ruski" dobrze się sprawują...

      A PKP Intercity będzie modernizowało EU07... do standardu EU07A...

      • 8 0

    • A co to, wyścig piękności?

      Cargo ma dużą flotę, od tak sobie jej nie wymienią.

      • 4 1

  • (1)

    Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka....

    • 13 3

    • Konduktorze łaskawy...

      Byle nie do Warszawy!

      • 5 0

  • Powinny być na rope (2)

    wkońcu to lotos !

    • 8 12

    • Diesel

      Spoko, będą miały pomocnicze silniki na ropę :)

      • 3 0

    • "uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW"
      i to jeszcze hybryda

      • 1 0

  • (5)

    Jarka szlag trafi, pewnie w nocy jakąś ustawę przepchnie, żeby je oddać.

    • 27 24

    • Ustawę nie ale prezes Lotosu pewnie już profilaktycznie spakował swoje rzeczy kartonika. (2)

      • 7 2

      • a zakład, że Gruca zostaje?

        dobrych się nie zmienia, teraz mamy myślących patriotów, a nie złodziei popaprańców

        • 1 8

      • ale Newag to polska firma?

        • 1 0

    • Kompletna bzdura (1)

      Przecież Jaro jest patriotą, więc jak najbardziej jest za tym żeby polskie firmy kupowały polskie lokomotywy.

      • 4 1

      • może nie wiedział że te cacka

        Dragony i Gryffiny robią w Polsce. Każda sztuka cieszy
        Dlaczego PKPcargo nie kupuje z Gliwic tylko siemensy? Gliwice się nie wyrabiają czy siemens jest tańszy?

        • 1 1

  • Polska w ruinie (2)

    kamień na kamieniu

    • 25 6

    • Jak mawiał poeta w Sowie (1)

      .... i kamieni kupa. Takie standardy były, ale to już przeszłość

      • 4 1

      • Wydaje się, że niestety "poeta" miał rację skoro system prawny tego kraju

        dopuścił do władzy imbecyli.

        • 0 0

  • No!

    Lepszy Newag za pół ceny niż Pendolino za dwa razy więcej (plus zegarek dla początkującego podbiurkowego szczurka)...

    • 26 15

  • Szok (4)

    Polska wśród 20 najbardziej okradanych państw świata

    Trudno tolerować sytuację, w której około 100 mld zł rocznie wypływa poza granice naszego kraju

    • 25 13

    • Ciekawe co swetru na to"

      "Według najnowszego raportu Global Financial Integrity (międzynarodowej organizacji zajmującej się nielegalnymi przepływami finansowymi) Polska należy do pierwszej 20-stki krajów (jest w tej grupie jedynym krajem należącym do UE), najbardziej wyzyskiwanych krajów przez zagraniczne korporacje. Raport GFI stwierdza, że z Polski zagraniczne firmy nielegalnie wyprowadzają corocznie około 90 mld zł czyli około 5% naszego PKB i dotyczy to głównie oszustw związanych z podatkami VAT i CIT oraz cłami." Ciekawe co swetru na to"

      • 14 4

    • szokujący szok (2)

      Ale co to ma wspólnego z polską firmą Newag i i polską firmą Lotos?

      • 7 1

      • A jakie to ma znaczenie ? Dzień bez agitki to dzień starcony ! (1)

        • 4 1

        • Przeczytał w Prezesowej broszurce,

          że złodzieje, kradzież, Targowica i kraj w ruinie, więc powtarza. A nuż coś takiemu pieskowi skapnie z Prezesowego stołu?

          • 2 1

  • czy autor jest w stanie choćby tytuł napisać po polsku? (3)

    jeśli te wagoniki trafiłyby nie do spółki córki, to też "redaktor" napisałby "Pięć nowych Griffinów trafi do Lotos" czy jednak odważyłby się na odmianę - do Lotosu?

    Jednakże jeśli odmiana stanowi taki problem, to poprawny tytuł może brzmieć np.: "Pięć nowych Griffinów trafi do firmy Lotos Kolej"

    tak po inżyniersku polonistka uczyła

    • 9 2

    • nie dziwota

      przecież to trójmiasto.de

      • 2 1

    • (1)

      Jaki kraj takie dziennikarstwo - ten portal dotuje obcy kapitał z za zachodniej granicy.

      • 0 2

      • Tak?

        Masz na to jakiś dowód? Czy to raczej twoje przemyślenia po porannej lekturze partyjnej broszurki dla wyznawców PiSlamu?

        • 0 0

  • pkp energetyka sprzedana i prad wylaczom to nie pojadom prze po milicjie obywateskam

    • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane