Pięć nowych lokomotyw dla Lotos Kolej

Najnowszy artukuł na ten temat

Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej

Pięć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce Lotos Kolej przez firmę Newag. Umowa warta ponad 80 mln zł jest wynikiem zakończonego sporu dotyczącego niezrealizowaniu umowy z 2015 roku.



Zgodnie z umową, Newag dostarczy dwie lokomotywy czteroosiowe Griffin oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2. Ponadto spółka będzie świadczyła usługi serwisowe przez siedem lat. Spółka Lotos Kolej posiada już w swojej flocie pięć lokomotyw typu Dragon pierwszej generacji.

Lokomotywa Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014), wyposażona w ETCS poziomu 2. Jest zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych, wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc. oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.

Lokomotywy zamiast do Lotosu trafią do Orlenu



Z kolei Griffin to czteroosiowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do przewozu składów towarowych i osobowych, wyposażona w ETCS poziomu 2. Modułowa konstrukcja lokomotywy Griffin pozwala na dostosowanie jej do specyficznych potrzeb poszczególnych przewoźników. Lokomotywy Griffin mogą być przeznaczone do prowadzania składów towarowych o masie do 3,2 tys. ton z prędkością do 160 km na godzinę oraz pociągów pasażerskich.

- Dbamy o komfort naszych maszynistów, którzy każdego dnia wyjeżdżają na tory nie tylko w Polsce, ale również w ruchu międzynarodowym i granicznym. Porozumienie z firmą Newag, na mocy którego włączamy do naszego taboru lokomotywy Griffin, o których myśleliśmy od dłuższego czasu oraz lokomotyw Dragon 2 - mówi Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.

Wartość umowy wynosi ponad 80 mln zł netto, na co składa się łączna cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługi serwisowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.

Zawarcie umowy nastąpiło w ramach ugody przed mediatorem w sprawie dotyczącej wzajemnych roszczeń stron związanych z umowami zawartymi w grudniu 2015 roku. Zawarcie umowy wyczerpuje wszelkie wzajemne roszczenia stron związane ze wskazanymi umowami.

Opinie (37) 2 zablokowane

  • A kiedy normalne drogi dla spółki Gdańsk Polska ??? (2)

    takie żeby nie zrywało podwozi ludziom ? w końcu XXI wiek !

    • 10 30

    • Zawsze możesz 112 pojechac tobie chodzi o pojezdzic na Pani co stoi w krzakach

      • 1 2

    • Nom, w XX wieku się transport indywidualny stawiało na piedestastale, teraz już tylko w krajach trzeciego świata.

      • 2 0

  • Nareszcie

    Świetnie ze się udało. Temat ciągnął się od ubiegłego roku, praktycznie został zastopowany. Zmiany w zarządzie i ruszyło.
    BRAWO! Bo szkoda spółki.

    • 33 10

  • nie ma przekrętów są inwestycje

    • 12 28

  • Lotos pod nosem a ceny paliw na ich stacjach z księżyca wiec tankuje na Luoil niech sobie Putin zarobi (5)

    • 29 18

    • Sprzedawca rosyjski a paliwo z Lotosu lub Orlenu... kupujesz wiec dajesz im tez zarobić ;)

      • 16 0

    • Haha (1)

      Lukoil to najgorszy badziew. 2 razy po zatankowaniu gazu zużycie magicznie wzrosło i za każdym razem silnik telepal się na wolnych obrotach. Nie trzeba tłumaczyć o co chodzi. Omijam Lukoil szerokim łukiem mimo ze mam stację blisko domu. Cena gazu dobra ale wolę zapłacić więcej gdzie indziej niż zajechać instalację A zwłaszcza reduktor. Poza tym nie będę wspierał ruskiego reżimu.

      • 8 1

      • Przecież biora od Lotosu i Orlenu o coś sie nie zgadza Chyba ze tankujesz na Shellu :)

        • 4 0

    • (1)

      Już od dawna nie ma w Polsce Lukoil :-)

      • 1 1

      • Lukoil jest,

        tylko należy teraz do Hiszpanów (Amic).

        • 1 0

  • Prezes Olechnowicz z podrzędnej rafineri zrobił z niej markowy LOTOS. (8)

    Szczerbata zmiana za to go po sądach ciągnie. Dlaczego nikt ze szczerbatej zmiany nie odpowiada za Możejki w które wpompowano miliardy zł?

    • 49 20

    • Anna ,,Rybie Oko" Fatyga przez 4 lata zadała w pe jedno pytanie. (2)

      W tych wyborach też kandyduje. Pewnie uda jej się zadać drugie pytanie!

      • 28 5

      • Nie znam Anny Fatygi (1)

        Może ty znasz taką napisz więcej o tej tajemniczej osobie

        • 2 6

        • Nie znasz pani minister spraw zagranicznych w latach 2006-2007. Nie pyta b nie dostaje instrukcji i pytań od Jarosława.

          • 4 2

    • To nie jest wytłumaczenie (1)

      Gdyby to była jego prywatna spółka to miał prawo przytulić te 250tyś a tak jak mu udowodnią to będzie zwykłym złodziejem. Zasługi się nie liczą złodziej to złodziej i nic więcej

      • 13 10

      • Nie ma różnicy czy spółka jest prywatna czy państwowa. Spółka akcyjna to spółka prawa handlowego podlegająca ochronie. Nawet jeśli jest tylko 1 właściciel to tez nie może sobie przytulać kasy bo jest to działanie na szkodę spółki. Właścicie, aby wydostać pieniądze ze spółki musi poczekać na dywidendę od której musi zapłacić podatek dochodowy. Życzę miłego dnia.

        • 9 1

    • Mozejki to inwestycja strategiczna (1)

      Nie musi się kalkulowac

      • 5 8

      • Tak tak, za waszego socjalizmu (PIS to partia socjalistyczna z wątkiem klerykalnym) nic się nie musi kalkulować, wszystko jest strategiczne. Możejki, porty centralne, przekopy itd. Jak socjlizm skończył - wiemy. I u nas skończy.

        • 4 2

    • Olechnowicz to chciał sprzedać Lotos Kolej

      Olechnowicz chciał sprzedać Lotos Kolej w prywatne ręce za małe pieniądze

      • 0 3

  • (2)

    Jakie nowe jak od 3 lat jeździły w IC oraz Orlenie. Cofneli liczniki? To nie NOWE Lokomotywy w znaczeniu NOWE tylko nowo zakupione lokomotywy. W 2015 miały poszerzyć park lokomotyw Lotosu ale : niby nie miały systemu EMCS i ich nie odebrano. Niby bez tego systemu nie mogły jeździć po liniach polskich. A Orlen i IC smigali nimi przez 3 lata. Dla nie znajacych tematów EMCS to system który ma być naliniach polskich , ale jego jeszcze nie ma.

    • 10 18

    • Janusz zabrał głos! :) (1)

      Coś tam gdzieś usłyszał i zgrywa eksperta. Jaki EMCS? System nazywa się ETCS i na poziomie 1 jest zastosowany na linii CMK oraz bodajże Poznań - Wągrowiec. Poziom drugi jest odpalany na linii Legnica - Bielawa Dolna/Zgorzelec oraz Warszawa - Gdynia. Docelowo będą w niego wyposażone wszystkie ważniejsze linie w Polsce.
      Co do Gryffinów, to pojezdziły w IC niecały rok a nie 3 lata. Newag doposażył je w ETCS-a i gra gitara, wreszcie się dogadali.

      • 14 0

      • EMCS :-) ekspert. Ten system o ktorym slyszales to ETCS jak kolega juz napisał. W ciagu 3 lat poziom 1 bedzie na linii 226 Pruszcz - Port Polnocny (wjazd do lotos). Poziom 2 jest na etapie odbioru od Wawy do Gdyni.

        • 4 0

  • Ryzy chcial Ruskim sprzedac tak? (2)

    • 18 14

    • (1)

      Nie udało się to szczerbaty odda za darmo sr*jtkowi z Pcimia

      • 3 7

      • ty Bolec?

        czy inny ...

        • 1 0

  • A gdzie głosy czemu nie z Pesy? (1)

    Zawsze pod takimi artykułami była burza pt. "a czemu nie polskie? widać komu służy ta wladza". Pozdrawiam

    • 5 8

    • A co Newag nie polski ???

      • 13 0

  • W koncu... (3)

    Widać efekt ostatnich zmian w zarządzie. Cieszy że firma wraca na drogę rozwoju, zarząd zakończył bezsensowny spór i pozyskał nowy tabor. Ile można jeździć na 50 letnich złomach.

    • 18 5

    • jeszcze pojezdzisz z 20 lat na czeskich traxxach, stare ale niezawodne mułki towarowe

      • 6 1

    • (1)

      żart ? Falandysz spowodował że lotos pozyskał "nowe " lokomotywy?
      Idą wybory i trzeba pokazać suwerenowi jak to dobrze zarządzają "swoi" prezesi i wiceprezesi.
      A prawda jest na stronie utk w dziale analizy i statystyki przewozów towarowych.
      I tam jest ciekawa linia pochyła
      Udział przewoźnika w wykonanej pracy przewozowej :
      2011 7,12%
      2012 8,21%
      2013 7,76%
      2014 8,87%
      2015 9,91%
      2016 10,20% Nastąpiła dobra zmiana. Odwołano prezesa i dyrektora a powołano nowych z dobrej zmiany!!! Sukces to ciężka praca poprzedniego zarządu LK.
      2017 9,76%
      2018 8,94%
      i ten rok nie będzie lepszy bo:
      Lotos Kolej 8,63% styczeń 2019 8,67% styczeń 2018 8,94% cały rok 2018
      Już widać spadek. cofają sie do 2012 roku .
      Brawo to ogromny sukces tak roz.... firmę !!!

      • 8 7

      • Dobra tam nie troluj bardzo dobrze skończyło się kolesiostwo z Kaszub nara

        • 4 9

  • Nie beczec

    Zawsze nie pasuje trolom z kod,pisu,psl,po itp w lato za gorąco w zimę za zimno zawsze coś nie pasuje mieszkac w Polsce pakować mandżur i wypi.....Zawsze znajdą się płaczki

    • 7 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane