• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze z obligacji na nowy terminal w Gdańsku

erka
18 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pozyskane z obligacji fundusze zostaną przeznaczone między innymi na budowę nowego terminalu pasażerskiego. Pozyskane z obligacji fundusze zostaną przeznaczone między innymi na budowę nowego terminalu pasażerskiego.

Bank Pekao SA oraz Port Lotniczy Gdańsk podpisały umowę programu emisji obligacji do kwoty 160 mln zł. Środki z tej emisji zostaną wykorzystane na finansowanie i refinansowanie zadań inwestycyjnych realizowanych przez spółkę w latach 2011-2016 o łącznej wartości blisko 520 mln zł.



Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone między innymi na budowę nowego terminalu pasażerskiego, rozbudowę płaszczyzn lotniskowych, budowę terminalu cargo oraz zmianę kategorii operacyjnej lotniska.

- Uzyskaliśmy nie tylko środki na finansowanie kolejnych naszych inwestycji, ale również zoptymalizowaliśmy koszty finansowania zewnętrznego. Cieszymy się, że w tym największym w historii gdańskiego lotniska procesie inwestycyjnym mamy tak doskonałego partnera, jakim jest Bank Pekao SA - powiedział Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Uwzględniając najnowszą umowę z Portem Lotniczym Gdańsk, Bank Pekao zorganizował dotychczas finansowanie siedmiu lotnisk na łączną kwotę blisko 1,5 mld zł. Do tej pory Pekao SA współfinansował rozbudowę lotnisk w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Modlinie, Rzeszowie.

- Mocno wierzymy w sens rozwoju lotnisk regionalnych, które są kluczowe dla polskich miast i regionów oraz stanowią okno na świat dla ich mieszkańców - powiedział Rafał Petsch, dyrektor zarządzający w Banku Pekao.

Port lotniczy w Gdańsku-Rębiechowie oddalony jest 10 km na zachód od Gdańska oraz 23 km na południe od Gdyni i zlokalizowany w pobliżu obwodnicy Trójmiejskiej. Port funkcjonuje od 1974 r., a od 1993 r. działa jako Sp. z o.o. Jest trzecim, po Warszawie i Krakowie, lotniskiem w Polsce pod względem liczby pasażerów (blisko 2,9 mln podróżnych obsłużonych w 2012 roku) oraz czwartym po Warszawie, Katowicach i Krakowie pod względem przeładunku towarów (4,8 mln ton przesyłek obsłużonych w 2012 roku).
erka

Miejsca

Opinie (24) 2 zablokowane

  • uwielbiam gdańskie lotnisko (2)

    wstaję o 6 rano, pakuję się do różowego wizira i już koło południa jestem na zmywaku, normalnie Europa !

    • 32 26

    • Co ja Ci poradze, nie każdy może być zwycięzcą

      Muszą też być na tym świecie nieudacznicy:)

      • 13 3

    • Widzisz - trzeba było choć 8 klas skończyć

      Znać chociaż jeden język obcy i nie zamiatałbyś ulic.
      A tak nawet bilet kupić ci muszą bo z czytaniem i pisaniem masz kłopoty.

      • 3 6

  • Dziekuje za rozbudowe lotniska! (1)

    Dzieki temu moge szybko wrocic do normalnego kraju czyli Irlandii gdzie nikt nie patrzy na mnie jak na zlodzieja i wszystko jest w zasiegu reki, Polacy nie dajcie sie dalej oszukiwac, kino jest luxusem, restauracja jest luxusem, wakacje to extra luxus, Dlaczego ceny sa "europejskie" a place glodowe. ipozdrawiam kierowcow ktorzy nie szanuja swojego i innych zycia, takich w Polsce miliony.

    • 32 15

    • lotnisko gdańsk

      Jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy za młodu kamieniami rzucali w szkołę. Panowie czy nie łatwiej wziąć się do roboty i przestać biadolić. Pozdrawiam wszystkich Frustratów.

      • 13 8

  • port lotniczy nie jest oddalony od Gdańska tylko znajduje się w Gdańsku (1)

    10 km to moze być oddalony od Głównego Miasta

    • 37 3

    • To samo chciałem napisać.

      Ja rozumiem skrót myślowy, ale bez przesady.

      • 3 0

  • a kosakowo na to:
    niemożliwe!

    • 25 3

  • "obligacji do kwoty 160 mln zł" (3)

    Czyli jednak Gdańsk boi się decyzji Komisji KE? Szkoda, bo można było negocjować, a wcześniej przedstawić prawdę w dokumentach aplikujących o środki unijne. Komisja niepokoi się, że warunki terenowe, czterokrotna wielkość i dwa pasy oraz publiczne finansowanie dałoby Gdyni nadmierną przewagę wobec konkurentów, w szczególności Portu Lotniczego Gdańsk.

    Trudno, Gdyni nie pozostaje nic innego jak alianse, choćby z Dmitrijm Kamienszczikiem, - właścicielem m.in. Domodiedowa, lub innych zainteresowanych?

    • 6 24

    • Jak zwykle brednie...

      Jeden pas wystarcza spokojnie do obslugi do 20 mln roczniealbo 60-80 operacji lotniczych na 1h. Zamiast porownywac powierzchnie obu lotnisk proponuje porownac infrastrukture....

      • 2 1

    • Jakie dwa pasy?

      Akredytacja ma tylko jeden, więc to drugie to kawałek betonu w poprzek lotniska a nie pas startowy.

      • 2 0

    • Kilka uwag co do lotniska pod Gdynią

      - pas jest jeden a nie dwa, to drugie coś jest za krótkie.
      - pas jest krótszy
      - nie ma drogi kołowania
      - przepustowość terminala na poziomie 1-2% tej z Gdańska, do tego koszt rozbudowy do poziomu z Gda, byłby gigantyczny
      - marna infrastruktura wspierająca lądowanie, ILS itd.
      - beznadziejne dojazdy i lokalizacja względem okolicznych miast. Nawet z niektórych Gdyńskich dzielnic szybciej jest dojechać na lotnisko w Gdańsku niż do tego w Gdyni

      ... i tak wymieniać można dalej, i dalej, i dalej....

      W skrócie, w Gdańsku mamy ECS, w Gdyni macie lotnisko. Różnica jest jedna, do ECS UE się ma ochotę dokładać, a dokładanie do lotniska potępia, więc będzie ono droższe dla Gdyni niż ECS dla Gdańska.

      • 4 0

  • strata kasy (2)

    Wkrótce cały ruch lotniczy z gdanska przeniesie się do naszej Gdyni.

    • 6 41

    • tak beda startowac z estakady !

      • 14 2

    • Nie karmić TROLA!

      • 6 1

  • Po takim artykule Szczurek dostanie zawalu serca ! (3)

    Teraz Szczurek bedzie po nogach calowal Adamowicza aby ten doplacal do Kosakowa.
    Panie Adamowicz niech Pan nie macza palcow w Gdynskim lotnisku. Chcieli konkurencji? To niech sobie o swoje lotnisko sami dbaja!
    Jako mieszkaniec Gdanska nie chce doplacac do gdynskiej megalomanii !

    • 35 3

    • Więc będziesz spłacać dwukrotnie wyższy kredyt bankowy z powody budyniowej megalomanii (1)

      • 2 5

      • Ale my dostrzegamy, że ECS jest bez sensu.

        I denerwuje nas to.

        Tylko nie wiem w jaki sposób dokładanie się do długów Gdyni ma nam pomóc obniżyć długi za ECS czy też stadion?

        • 4 0

    • Zabraniam!

      Kategorycznie nie życzę sobie aby jakakolwiek część moich podatków została kiedykolwiek przeznaczona na jakiekolwiek wsparcie dla gdyni, zwłaszcza na jej cudowny pomysł budowy lotniska. Jak chcieli mieć lotnisko to nich mają ale niech za nie sami płacą, najwyżej zbankrutują, niewielu będzie płakać...

      • 5 1

  • lotnisko (1)

    dodajcie techniki aby było super. warszawa to nie mocarstwo. parę groszy a pasażer będzie wiedział że leci z lotniska najbardziej bezpiecznego. tego sobie życzę

    • 6 1

    • ILS będzie podniesiony do cat II

      Chyba na wiosnę prace mają startować o ile mnie pamięć nie myli.

      • 0 0

  • A Józef Bąk vel Tusk ile z tego będzie miał?

    ????

    • 9 3

  • A dlaczego Szczurek nie emituje obligacji pod SWOJ terminal w NIESWOJEJ miejscowości Kosakowo

    Przecież Szczurek ma taki wspaniały biznesplan i tyle banków na ul. Swietojanskiej

    • 8 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane