- 1 Płace w budżetówce w górę. Czy 8 proc. wystarczy? (25 opinii)
- 2 Oferta: 10 mln zł za nabycie Arki (157 opinii)
- 3 Ogromny "statek dźwig" już opuścił Gdańsk (41 opinii)
- 4 Pierwsza lokomotywa wodorowa (110 opinii)
- 5 NIK krytycznie o państwowych stoczniach (102 opinie)
- 6 Jak może wyglądać tunel pod Motławą? (193 opinie)
Pierwsza dostawa diesla z USA dla Unimotu przypłynęła do Gdyni
Grupa Unimot sprowadziła do Polski pierwszy ładunek oleju napędowego ze Stanów Zjednoczonych. Tankowiec Eldia o pojemności 38 tys. ton przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie do portu w Gdyni, skąd za pośrednictwem hubu paliwowego PERN w Dębogórzu olej napędowy trafi do klientów Grupy Unimot.
Dostawy paliwa z Arabii Saudyjskiej i Indii
Grupa Unimot przygotowywała się do uniezależnienia od dostaw paliw z Rosji od momentu wybuchu wojny na Ukrainie. W związku z tym na początku kwietnia 2022 r. spółka wynajęła terminal w duńskim Gulfhavn, który umożliwia przeładunek oleju napędowego z największych tankowców przypływających do Europy z innych kierunków niż Rosja oraz dalszy transport paliwa do Polski, a także - w razie potrzeby - do wszystkich innych portów w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niemu do tej pory zrealizowane zostały trzy dostawy oleju napędowego - dwie z Arabii Saudyjskiej i jedna z Indii. Umowa dotycząca wynajęcia terminala została zawarta na rok z możliwością jej przedłużenia, z czego Grupa Unimot już skorzystała i przedłużyła ją o kolejny rok.
W latach 2021-2022 Unimot sprowadzał produkt również z rafinerii europejskich, w tym ze Szwecji, Finlandii, Niemiec i Holandii, bezpośrednio do portu w Gdyni. Są to kierunki, z których Grupa zamierza korzystać również teraz, po wprowadzeniu sankcji na produkty ropopochodne z Rosji.
Unimot przejmuje Lotos Terminale i Olavion
Przypomnijmy, że na początku lutego 2023 r. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej.
Grupa Unimot intensyfikuje inwestycje w logistykę kolejową, by możliwie szybko i efektywnie kosztowo transportować produkt drogą lądową. W I kwartale 2023 r. roku do Grupy dotrą ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja zainicjowanej pod koniec 2022 r. transakcji zakupu logistycznej spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli Grupie Unimot uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-18 16:03
W cenie zapewne sporo wyższej niż rosyjski? (11)
Dlaczego rządowe przygłupy nie potrafią wziąć przykładu np z Indii, które otwarcie mówią że interes ich obywateli ma priorytet, a wszelkie zrywy, sankcje i wyrazy oburzenia są na drugim miejscu?
- 11 21
-
2023-02-18 19:49
Mam wraźenie, źe aa okupacji bylbys szmalcownikiem. (3)
Jesteś w stanie sprzedać swoją i cudzą wolność za kilka świecidełek
- 8 7
-
2023-02-18 21:03
A ty zapewne jesteś tłukiem, który da umrzeć z głodu (1)
własnej rodzinie, bo jest moda na wtrącanie się w nie naszą wojnę?
- 5 5
-
2023-04-09 11:03
Indie
Indie nie graniczą z Rosją a więc to zły przykład. Popatrz na Hiszpanię która ma bardzo blisko do krajów afrykańskich z tania ropa a mimo to brali z Rosji. Nie chcieli uzależnienia od sąsiada.
- 0 0
-
2023-02-19 10:41
no lepiej za pomoca broni z usa zza wegla mordowac rosyjskojezycznych cywili. Tak czyni praFwdziwy i dobry czlowiek
- 2 0
-
2023-02-18 20:35
Bo indie nie są zagrożone atakiem ruskich (4)
- 1 5
-
2023-02-18 21:04
To zupełnie tak jak Polska. Dzięki członkostwu w NATO chociażby.
- 3 3
-
2023-02-19 06:36
(1)
Podaj powód , powody dlaczego Rosja miałaby zaatakować Polskę ??
- 5 1
-
2023-02-19 10:43
usa wymysla powod na dowolny temat wedlug 1 reguly CIA "wygrywa ten, ktory jako pierwszy klamie"
- 1 0
-
2023-02-19 10:42
najwiekszym zagrozeniem dla polski jest niski iloraz inteligencji jej obywateli wierzacych w to ze ukraina broni polski
- 4 0
-
2023-02-19 10:40
bo polska to jest koniec ukladu wydalniczego usa
- 2 0
-
2023-02-23 18:26
Bo w społeczeństwie też same przygłupy co widać po minusach...
- 0 0
-
2023-02-17 09:45
Kurczaczki powiedźcie mi bo ja czegoś nie rozumiem (6)
kiedyś firma np. LOTOS była całością, tzn. poszczególne działy były pod jednym dyrektorem/prezesem. Potem wydzielono poszczególne spółki asfalt, kolej, dystrybucja itd. a dziś się mówi o synergii. Przecież to wszystko rozpierdzieliły wszystko poprzednie zmiany a teraz chcą synergii?
- 30 10
-
2023-02-17 09:49
Chyba ominęło cię to, że PIS sprzedał Lotos (4)
Część Unimotowi
Sprzedający nazwa sie ojadek z Orlenu z nominacji PIS
Jakbyś zapomniał, to stocznię w Gdańsku tez sprzedał PIS - wtedy ukraińcom.- 17 7
-
2023-02-17 11:22
Ruski trolu tobie ktos zrobił krzywde i zprzedał twój mozg dlatego teraz brednie powielasz (3)
- 7 25
-
2023-02-17 12:25
takie są fakty - ty możesz za kopiejki pisać o mitach
- 11 3
-
2023-02-18 06:51
Prawda boli co?
PiS likwidował stocznie, kopalnie.
No i sprzedał Lotos, ruskim i arabom- 8 1
-
2023-02-19 02:22
to ty jesteś kacapskim trolem onucą
na szczęście Ukraińcy was elegancko biją i niedłiugo nie będziesz miał wypłaty bo kacapski budżet się kurczy i przegrywów życiowych ucinają
- 0 5
-
2023-02-17 09:56
Na tym polega bycie managerem
Manager który nic nie zmienia wydaje się być zbędnym kosztem, więc żeby utrzymać sensowność istnienia własnego stanowiska dokonuje zmian na miarę swoich ambicji. Im wieksze tym większe przekształcenia i tym więcej przecinania wstęg.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.