• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza lokomotywa wodorowa dopuszczona do ruchu

Robert Kiewlicz
9 czerwca 2023, godz. 08:35 
Opinie (123)

Pierwsza polska lokomotywa wodorowa.

Pierwsza polska lokomotywa wodorowa otrzymała dokumenty dopuszczające do eksploatacji. Teraz wyprodukowana przez Pesę lokomotywa manewrowa SM42-6Dn będzie testowana. PKN Orlen przeprowadzi jej próby na terenie zakładów. Lokomotywa będzie też testowana przy obsłudze manewrowej w portach.





Lokomotywa SM42 6Dn jest manewrową lokomotywą 4-osiową z silnikami trakcyjnymi o mocy 4x180kW. Za wytwarzanie energii odpowiedzialne są dwa ogniwa wodorowe o mocy 85 kW. Została również wyposażona w system jazdy autonomicznej, umożliwiający maszyniście jednoosobowe sterowanie radiowe pojazdem w czasie ustawiania składów oraz system rozpoznawania przeszkód /antykolizyjny/.

Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu

  • Dopuszczona do eksploatacji lokomotywa jest wyposażona w zero emisyjnynapęd wodorowy; za wytwarzanie energii odpowiedzialne są dwa ogniwa wodorowe o łącznej mocy 170 kW.
  • Dopuszczona do eksploatacji lokomotywa jest wyposażona w zero emisyjnynapęd wodorowy; za wytwarzanie energii odpowiedzialne są dwa ogniwa wodorowe o łącznej mocy 170 kW.
  • Dopuszczona do eksploatacji lokomotywa jest wyposażona w zero emisyjnynapęd wodorowy; za wytwarzanie energii odpowiedzialne są dwa ogniwa wodorowe o łącznej mocy 170 kW.

SM42-6Dn wyróżnia się designem, a istotnym elementem projektu jest usytuowanie kabiny maszynisty w części środkowej pojazdu, dzięki czemu lokomotywa zyskała nowoczesny wygląd, a obsługa większe bezpieczeństwo i komfort pracy.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (123)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane