Pierwsze wodowanie w Stoczni Nauta w Gdańsku

Kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba jednostki typu PSV Nauta zawarła w maju 2013 r. Realizacja projektu rozpoczęła się w połowie lipca 2013 r. i zakończona została w terminie ośmiu miesięcy

W piątek odbyło się pierwsze wodowanie na gdańskiej pochylni należącej do Stoczni Remontowej Nauta. Zwodowany został wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS. Wodowanie było otwarte dla publiczności.



Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi.
Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi. fot. T. Urbaniak
Ceremonia odbyła się w Gdańsku, na terenie Zakładu Nowych Budów na pochylni B1 zobacz na mapie Gdańska o godz. 13.

Kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba jednostki typu PSV Nauta zawarła w maju 2013 r. Realizacja projektu rozpoczęła się w połowie lipca 2013 r. i zakończona została w terminie ośmiu miesięcy. Statek powstał we współpracy z biurem projektowym Wärtsilä Ship Design.

Na statku zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Siłownia została wyposażona w napęd typu Diesel Electric z silnikami podwójnego paliwa Marine Diesel Oil oraz LNG. Wielofunkcyjna jednostka posiada również najnowocześniejszy system do zwalczania pożarów, obszerny pokład roboczy oraz kompletną instalację niezbędną do wykonywania przewidzianych dla niej zadań.

Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi. Ponadto będzie mógł być wykorzystywany do gaszenia pożarów na platformach i zbierania rozlewów olejowych. Operatorem statku będzie firma SIEM Offshore.

Budowa jednostki prowadzona była równolegle z odbudową infrastruktury stoczniowej na przejętym od Synergii 99 terenie pochylni w Gdańsku. W ciągu kilku miesięcy stocznia ożywiła tereny i infrastrukturę. Obecnie zatrudnienie znalazło tu ok. 300 osób. W miarę pozyskiwania kolejnych zleceń, Nauta planuje zwiększyć zatrudnienie nawet o następnych 300 pracowników.

Opinie (71) 5 zablokowanych

  • A jak tam zarobki w Naucie? (5)

    Czy faktycznie tyle płacą co obiecują?

    • 12 43

    • Płacą ale minimalne stawki ustalone przez związki zawodowe, tak że da się nieźle wyżyć. Do tego musisz mieć oryginalne papiery.

      • 7 6

    • ?

      a ile obiecują?

      • 6 4

    • płaca

      tak dobrze płacą, że się zwolniłem. OBÓZ PRACY

      • 20 5

    • za wikipedią (1)

      Propaganda sukcesu rodzaj propagandy wyolbrzymiający sukcesy ekipy rządzącej. Wszystkie problemy zostają zminimalizowane, a odpowiedzialność za nie zrzuca się na poprzednią ekipę, wrogie siły

      • 12 4

      • Znaczy wsio do kitu?

        Eksperci od zatapiania

        • 5 0

  • ale ubaw!!! (2)

    Rekordowy termin ha ha ha 8 miesięcy na kadłub????
    A może jeszcze napiszcie jaka strata na nim będzie? Też rekordowa !!!

    • 40 38

    • będzie duzy zysk (1)

      niestety , pracowniku stoczni Remontowej

      • 6 15

      • zysk

        zysk bedzie bo ARP i MARS dadza kasę

        • 15 5

  • REKORD!! (2)

    Dlaczego nie napiszecie,że podczas budowy zginęła jedna osoba!!!!!! A termin 8 miesięcy to żaden rekord. Propaganda

    • 41 22

    • 1 osoba (1)

      nie wruci zycia nawet tysiac statkow ale ntermin sie liczy pozdro dla bhp kturego nie ma

      • 10 12

      • Chłopie, lekcji polskiego też nie było chyba :D

        • 17 5

  • rekord (2)

    a miało wodowanie być w styczniu tego roku. ciekawe jaki wynik finansowy ? a co z sejnerem jaki budowała śp.Konrem Nauta ? miał być gotowy w sierpniu 2013 roku?
    też będą trabić , że jest rekord tyle , że nieudolności. co się dzieje z bucem zwanym nieukiem , tym który doprowadził spółkę do upadłości ?

    • 39 12

    • kto to filmował ????

      czmu nikt nie fimował z drugiego brzegu co ???? przeciez na tym filmiu nic się nie dzieje !!!! nudddda jak na polskim filmie. aż chce się wyjść

      • 6 5

    • rekord

      nie wiem co z bucem zwanym nieukiem i mało mnie to interesuje co ten nieudacznik i niszczyciel ( bierny, mierny ale wierny ) robi . w środowisku okrętowców wydał na siebie wyrok. a co do statku ? wazne, że buduje się statki w Gdańsku oczywiście zachodzi pytanie o opłacalność marsjanie zrobia wszystko by ukryć straty ale one i tak wyjdą i ujrzą światło stanie sie to po wyborach parlamentarnych i wtedy całe te towarzystwo : Piotr S. marsjanin, Andrzej Sz., Ewa J., Paweł M. , Stanisław F. bedą musieli wypić te piwo jakie nawarzyli.

      • 8 0

  • dobrze że podatki Nauta płaci w Gdyni ;) (2)

    • 15 3

    • (1)

      A Crist w Gdansku

      • 2 1

      • Siedziba Cristu została przeniesiona do Gdyni na ul. Czechosłowacką

        • 4 1

  • Ledwie kadłub. (7)

    Z potężnym opóźnieniem zwodowany zostanie kadłub a nie statek. Wyposażenie zaawansowane technologicznie wbrew temu jak Pan Redaktor wprowadza czytelnika w błąd, nie jest jeszcze zamontowane. Będzie zamontowane w norweskiej stoczni. Dopiero to uczyni z tego kadłuba statek. Nauta z potężną stratą zbudowała najgorszą część. Ale co tam podatnik dopłaci do zabawy w stocznie w wykonaniu chłopców z MARSA.
    Zamiast udawać, że się robi coś na wzór prywatnych firm tej branży, trzeba to sprywatyzować na prawdę i niech się broni samo.
    Fachowcy znajdą sobie zatrudnienie sami bo mówienie o tym, że Nauta i Crist stwarzają miejsca pracy to tylko oczywista propaganda.

    • 47 10

    • HHEHE (2)

      Miejmy nadzieję że się nie złamie podczas wodowania. Spawać styki automatem, nie wybijać szlaki, tysiące walniętych prześwietleń spawów, itp. kwiatki :-) Aha zapomniałem kasa dla podwykonawców rozliczana przez Konrem , wypłaty dla ludzi nigdy nie zatrudnionych w Konrem .

      • 18 8

      • (1)

        dlatego Konrem musiał paść by Ewa J. i buc mieli się dobrze.ale i nanich znajdzie sie kij - są juz odpowiednie kroki by ustalić co sie stało...

        • 12 2

        • Spisek

          Spiskowe teorie dziejów zawsze miały wielu zwolenników...

          • 4 6

    • Sam jestes potężny ale debil. O ile dobrze pamiętam kilka tygodni temu jakiś
      'branżysta" pisał komentarze na ten sam temat podając planowany termin wodowania na koniec lipca. Jak widać twoje informacje są do d... więc nie zabieraj głosu.

      • 5 12

    • Maritim (2)

      A czy nie jest to przypadkiem kontrakt który miał wykonać Maritim? Z tego co słyszałem w przetargu Nauta zaoferowała o 6 miesięcy szybszą realizację niż pozostali oferencni, z góry zakładając strate w myśl zasady nie ważne jak , ważne że o nas piszą. Podobnie jak Sejner. Dział Nowych budów w Naucie potrzebował jakiegokolwiek kontraktu nawet ze stratą. Investa marine .

      • 12 2

      • Mało wiesz.

        • 2 12

      • maritim

        to ten kadłub. wszystko to jest powiazane buc zwany nieukiem, pani Ewa J. z Inwesta M. - to ta sama Ewa J. z Nauty itd.itd. reka reke myje.

        • 13 0

  • Norwegowie nie są głupi

    Budują kadłuby tam gdzie najtaniej a wyposażenie montują u siebie, bo do tego dostają potężne dofinansowania od państwa. 8 miesięcy to kupa czasu. W Rumunii budowali kadłuby dla większych jednostek przez 5 miesięcy.

    • 17 7

  • kolega łubinskiego (10)

    jestem z łubinskim kolegami i pracuje u jego boku czasem załatwię mu trochę grosza jak mi dpisze kilka godzin ale nie o tym chciałem - czy wy wiecie że statek jest wodowany a zbiorniki nie zdane i nie pomalowane czy wy wiecie że zdjęc do poprawki po RTG było tyle ze ja sam chyba poprawiłem z 83 sztuki w tamtym miesiącu a inni tez poprawiali - czy wy wiecie że strata na tym statku wynosi tyle że jeszcze jeden można zbudować ale łubinski mówi że Szwarc dopłaci bo ma kase z ARP i ma w d*pie wynik i tak podatnicy dopłaca do tego - popracuje do końca miecha i spadam od niego bo stawki zaniża pozdrawiam

    • 37 11

    • (6)

      No to super. Nie wiem kim jest ten Łubiński ale to chyba nie on tak kiepsko pospawał tylko ty lub twój kolega z brygady (pewnie pracujecie o dzieło więc sami poprawiacie swoje błędy_). Twoją wypowiedź traktuję jako samokrytykę i za to szacunek. W nagrodę dam ci dobrą radę" zmień zawód bo spawanie ci nie wychodzi".

      • 13 8

      • spawacze (1)

        spawacze zawsze tak bredzą - sami spie...... robotę potem musza poprawić i chcą kasę w głowach im się przewraca a potem mówią ze chcą 40 pln/ godzinę

        • 9 6

        • Spawacz a już wynik zna i to przed zdaniem jednostki (kadłuba) - pewnie to ci sami z tej najlepszej prywatnej

          • 6 3

      • (1)

        Jak nie wiesz kto to jest Łubński to się nie wypowiadaj, ten gość położył już nie jedną firmę

        • 13 5

        • " ten gość położył już nie jedną firmę" może podaj chociaz jedną z nazwy. Jeżeli nie potrafisz to się nie wypowiadaj bo swoimi komentarzami puszczasz bąka i śmierdzi ale w zasadzie nie wiadomo czym. Wychodzi na to że tobie wali z ryja.

          • 7 6

      • ale ktoś za tą jakość odpowiada i nie jest to tylko spawacz. ktoś go zatrudnia, weryfikuje uprawnienia i sprawdza w realu - w normalnych firmach spawaczy zatrudnia się po teście, a nie na zasadzie jestem "spawaczem" bo mam książeczkę (czasami nawet jakiś certyfikat (często ksero)) ale płoty spawałem i mi się xx PLN nalezy

        • 2 1

      • " No to super. Nie wiem kim jest ten Łubiński ale to chyba nie on tak kiepsko pospawał tylko ty lub twój kolega z brygady (pewnie pracujecie o dzieło więc sami poprawiacie swoje błędy_). Twoją wypowiedź traktuję jako samokrytykę i za to szacunek. W nagrodę dam ci dobrą radę" zmień zawód bo spawanie ci nie wychodzi ". JA BYM JESZCZE TYLKO DODAŁ ; .....kolego :D

        • 3 1

    • zal

      zabawny wiechu jestes :)

      • 1 0

    • parszywa owca

      Jeśli ci się kmiocie nie podoba Łubiński, to zwolnij się i idź do Remontowej, tam zarobisz połowę i to ty będziesz musiał jeszcze komuś sypnąć , żeby zaliczyli ci pracę jak piszesz tak marnie wykonaną .

      • 12 8

    • poprawki po RTG

      Wydaje mi się że robiłeś poprawki po RTG ale w innej stoczni :) bo badania o ile mi wiadomo po RTg zostały zakończone pod koniec stycznia
      PS. Następny mitoman

      • 4 2

  • Inowacyjne rozwiazania (3)

    Na statku zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Siłownia została wyposażona w napęd typu Diesel Electric z silnikami podwójnego paliwa Marine Diesel Oil oraz LNG

    To jest w tej chwili standard: diesel eletric. Z LNG rezygnuje sie juz bo na PSV nie spelniaja sie ze wzgledu na brak miejsca na przechowywanie LNG na statku ktory w stand by przy zlej pogodzie czasem muis czekac pod platforma tydzien lub dwa. panie Kiewlicz, bzdury Pan piszesz...

    • 19 4

    • (1)

      co??2 tygodnie? a statek ty widzial chociaz raz na oczy?

      • 1 1

      • w Angoli tak:)

        • 6 1

    • Chyba cos ci sie kolego pomylilo. Diesel electric jest standardem ale swiat idzie w strone LNG. W modzie jest teraz ekologia a ze Norwegia jest proekologiczna, USA maja bardzo duzo LNG z łupkow dlatego coraz wiecej statkow bedzie wyposazony w silniki na LNG i MDO.

      Co do pozycjonowania, skoro statek jest na gaz i rope nikt nie powiedzial ze w trybie DP bedzie pracowal na LNG.

      • 2 2

  • jaki teraz statek? (1)

    bo kurs się marnuje,pomorzecie?:]

    • 3 2

    • Pomorze, Kujawy, Mazowsze...

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane