Pierwsze wodowanie w Stoczni Nauta w Gdańsku

Kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba jednostki typu PSV Nauta zawarła w maju 2013 r. Realizacja projektu rozpoczęła się w połowie lipca 2013 r. i zakończona została w terminie ośmiu miesięcy

W piątek odbyło się pierwsze wodowanie na gdańskiej pochylni należącej do Stoczni Remontowej Nauta. Zwodowany został wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS. Wodowanie było otwarte dla publiczności.



Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi.
Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi. fot. T. Urbaniak
Ceremonia odbyła się w Gdańsku, na terenie Zakładu Nowych Budów na pochylni B1 zobacz na mapie Gdańska o godz. 13.

Kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba jednostki typu PSV Nauta zawarła w maju 2013 r. Realizacja projektu rozpoczęła się w połowie lipca 2013 r. i zakończona została w terminie ośmiu miesięcy. Statek powstał we współpracy z biurem projektowym Wärtsilä Ship Design.

Na statku zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Siłownia została wyposażona w napęd typu Diesel Electric z silnikami podwójnego paliwa Marine Diesel Oil oraz LNG. Wielofunkcyjna jednostka posiada również najnowocześniejszy system do zwalczania pożarów, obszerny pokład roboczy oraz kompletną instalację niezbędną do wykonywania przewidzianych dla niej zadań.

Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi. Ponadto będzie mógł być wykorzystywany do gaszenia pożarów na platformach i zbierania rozlewów olejowych. Operatorem statku będzie firma SIEM Offshore.

Budowa jednostki prowadzona była równolegle z odbudową infrastruktury stoczniowej na przejętym od Synergii 99 terenie pochylni w Gdańsku. W ciągu kilku miesięcy stocznia ożywiła tereny i infrastrukturę. Obecnie zatrudnienie znalazło tu ok. 300 osób. W miarę pozyskiwania kolejnych zleceń, Nauta planuje zwiększyć zatrudnienie nawet o następnych 300 pracowników.

Opinie (71) 5 zablokowanych

  • XXX (2)

    Oligarcho z Remontowej nie wykańczaj konkurencji , bo ujawnimy prawdę o zdobyciu Stoczni .

    • 42 22

    • No ujawnij Cwaniaku. (1)

      No ujawnij co wiesz o prywatyzacji. Jednej z najlepiej i najuczciwiej przeprowadzonych w Polsce. Dzięki której działa dzisiaj w Polsce jedna z najlepszych Stoczni remontowych Świata i jedna z największych stoczni produkcyjnych w Europie.

      • 17 27

      • RAFAŁ

        Ty chyba jesteś pie...!!!
        w tym kraju przekręty walą wszyscy !!!!!

        • 2 0

  • serio

    • 1 0

  • Kleven (2)

    Tego nikt nie wie ale nie sądzę by rozmyślil się tyle , że w Naucie nie ma poważnych ludzi do rozmów.Chociaż kto to wie? mewa kracze o reaktywacji Konremu ale to nie matrix. a może buc czyli nieuk chce wrócić ? Kleven to poważna firma a nie chłopaki z Nauty którzy czekają na to co powiedzą marsjanie.

    • 13 0

    • Konrem (1)

      Jaka reaktywacja??? Konrem to byli ludzie tam pracujący, ale 2lata temu.
      Nie ma z czego ani z kogo reaktywować. Taka prawda

      • 8 0

      • Lordzie - oczywiście nie ma mowy o jakiejś reaktywacji Konremu, bo niby kto to miał by zrobić ? buc zwany nieukiem - ten musi zbierać kasę by oddać wierzycielom , podobno juz się wyprzedaje i chowa majątek., gąsiory - chyba to jakiś żart, TW czyli oficer to już jakieś nieporozumienie byłoby. a skąd ludzi wziąć przecież rozeszli się a została garstka w Naucie.A sprzet skąd - Nauta przejęła maszyny i urzadzenia Konremu we władanie za pieniądze jakie dała Konremowi na wypłaty w październiku, listopadzie i grudniu 2013r. a to co zostało buc zwany nieukiem schował we wiadomym dla siebie celu i teraz rżnie głupa.Szkoda spółki, szkoda ludzi ....

        • 6 0

  • A jak tam Kleven

    Już sie rozmyślili , bo coś ucichło ostatnio

    • 2 3

  • o Naucie

    warto poczytać artykuł w dzisiejszej gazecie wyborczej o tym jak ARP " ratowała stocznie" - o roli marsjan w niszczeniu stoczni itp.

    • 10 2

  • rekord (2)

    a miało wodowanie być w styczniu tego roku. ciekawe jaki wynik finansowy ? a co z sejnerem jaki budowała śp.Konrem Nauta ? miał być gotowy w sierpniu 2013 roku?
    też będą trabić , że jest rekord tyle , że nieudolności. co się dzieje z bucem zwanym nieukiem , tym który doprowadził spółkę do upadłości ?

    • 39 12

    • rekord

      nie wiem co z bucem zwanym nieukiem i mało mnie to interesuje co ten nieudacznik i niszczyciel ( bierny, mierny ale wierny ) robi . w środowisku okrętowców wydał na siebie wyrok. a co do statku ? wazne, że buduje się statki w Gdańsku oczywiście zachodzi pytanie o opłacalność marsjanie zrobia wszystko by ukryć straty ale one i tak wyjdą i ujrzą światło stanie sie to po wyborach parlamentarnych i wtedy całe te towarzystwo : Piotr S. marsjanin, Andrzej Sz., Ewa J., Paweł M. , Stanisław F. bedą musieli wypić te piwo jakie nawarzyli.

      • 8 0

    • kto to filmował ????

      czmu nikt nie fimował z drugiego brzegu co ???? przeciez na tym filmiu nic się nie dzieje !!!! nudddda jak na polskim filmie. aż chce się wyjść

      • 6 5

  • Wdzięczny , jesteś pewny , że mam przekazać prawdę o zdobyciu REMONTOWEJ CBŚ

    • 15 2

  • (4)

    Jeszcze rok temu czytałem że pochylnie stoją puste, dźwigi rdzewieją itd.itd. i wszyscy narzekali, że rząd nic nie robi i marnuje się majątek. Dzisiaj na pochylni stoi kadłub zbudowany rękoma Polaków, którzy zakładam że nie zobili tego za darmo, ludzie mieli i nadal maja pracę itd,itd. i znowu czytam że rząd dotuje stocznię i to jest złe. Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób zadowolić niezadowolonych komentujących?

    • 18 12

    • Dotacje!!!!!! (3)

      Dotować można kogoś lub coś co ma sens.Natomiast trudno nazwać dotowaniem budowę statku który zamiast przynieść zysk przynosi stratę.A to wszystko idzie z naszych kieszeni.Najdroższy!!!Dotacja oraz wsparcie w każdym normalnym państwie polega na tym iż państwo udziela na przykład finansowania.Natomiast w tym szczególnym przypadku idzie to wszystko nikt nie wie gdzie!!!

      • 9 5

      • Dotacje (2)

        Też nie jestem zwolennikiem dotacji, ale trzeba popatrzeć na to w ten sposób. Ostatnio nie działo się dobrze w Polsce na rynku budowy nowych statków. Radzimy sobie z jachtami ale o dużych statkach już nikt nie chce z nami rozmawiać. Rynek Off Shore coraz szybciej się rozwija i jest coraz większe zapotrzebowanie. My aby pokazać, że coś potrafimy robić musimy jakoś się pokazać. Klienta najłatwiej ściągnąć niską ceną, stąd ta nierentowność. Na początku zawsze nie jest łatwo, ale jak znajdą się ludzie potrafiący myśleć i planować z wyprzedzeniem, oraz potrafiący docenić dobrych pracowników coś będzie można z tego zrobić.
        To jest moje zdanie. Dlatego uważam, że gdy ktoś stara się coś zrobić nie należy krytykować, kopać pod nim dołków już na samym początku. Czasem warto dać trochę czasu aby zobaczyć w jakim kierunku to zmierza. Nie trzeba tu 10 lat jaki było to z jedną z ostatnich budów (rządowych :) )

        • 4 1

        • TK

          a po co Nauta zlikwidowała spółkę Konrem nauta , która to specjalizowała sie od lat w budowach jednostek offshorowych i miała z tego zyski a nie jak teraz Nauta, która trzeba dotować z kasy Skarbu Państwa

          • 6 1

        • Dać mu wódki. Duuuuuuuuuuuuuuuuużo wódki. Już myslałem że na tym portalu piszą sami maruderzy ale po twojej wypowiedzi wraca mi wiara w ludzi. Szacun.

          • 5 0

  • kolega łubinskiego (10)

    jestem z łubinskim kolegami i pracuje u jego boku czasem załatwię mu trochę grosza jak mi dpisze kilka godzin ale nie o tym chciałem - czy wy wiecie że statek jest wodowany a zbiorniki nie zdane i nie pomalowane czy wy wiecie że zdjęc do poprawki po RTG było tyle ze ja sam chyba poprawiłem z 83 sztuki w tamtym miesiącu a inni tez poprawiali - czy wy wiecie że strata na tym statku wynosi tyle że jeszcze jeden można zbudować ale łubinski mówi że Szwarc dopłaci bo ma kase z ARP i ma w d*pie wynik i tak podatnicy dopłaca do tego - popracuje do końca miecha i spadam od niego bo stawki zaniża pozdrawiam

    • 37 11

    • poprawki po RTG

      Wydaje mi się że robiłeś poprawki po RTG ale w innej stoczni :) bo badania o ile mi wiadomo po RTg zostały zakończone pod koniec stycznia
      PS. Następny mitoman

      • 4 2

    • (6)

      No to super. Nie wiem kim jest ten Łubiński ale to chyba nie on tak kiepsko pospawał tylko ty lub twój kolega z brygady (pewnie pracujecie o dzieło więc sami poprawiacie swoje błędy_). Twoją wypowiedź traktuję jako samokrytykę i za to szacunek. W nagrodę dam ci dobrą radę" zmień zawód bo spawanie ci nie wychodzi".

      • 13 8

      • " No to super. Nie wiem kim jest ten Łubiński ale to chyba nie on tak kiepsko pospawał tylko ty lub twój kolega z brygady (pewnie pracujecie o dzieło więc sami poprawiacie swoje błędy_). Twoją wypowiedź traktuję jako samokrytykę i za to szacunek. W nagrodę dam ci dobrą radę" zmień zawód bo spawanie ci nie wychodzi ". JA BYM JESZCZE TYLKO DODAŁ ; .....kolego :D

        • 3 1

      • (1)

        Jak nie wiesz kto to jest Łubński to się nie wypowiadaj, ten gość położył już nie jedną firmę

        • 13 5

        • " ten gość położył już nie jedną firmę" może podaj chociaz jedną z nazwy. Jeżeli nie potrafisz to się nie wypowiadaj bo swoimi komentarzami puszczasz bąka i śmierdzi ale w zasadzie nie wiadomo czym. Wychodzi na to że tobie wali z ryja.

          • 7 6

      • ale ktoś za tą jakość odpowiada i nie jest to tylko spawacz. ktoś go zatrudnia, weryfikuje uprawnienia i sprawdza w realu - w normalnych firmach spawaczy zatrudnia się po teście, a nie na zasadzie jestem "spawaczem" bo mam książeczkę (czasami nawet jakiś certyfikat (często ksero)) ale płoty spawałem i mi się xx PLN nalezy

        • 2 1

      • spawacze (1)

        spawacze zawsze tak bredzą - sami spie...... robotę potem musza poprawić i chcą kasę w głowach im się przewraca a potem mówią ze chcą 40 pln/ godzinę

        • 9 6

        • Spawacz a już wynik zna i to przed zdaniem jednostki (kadłuba) - pewnie to ci sami z tej najlepszej prywatnej

          • 6 3

    • parszywa owca

      Jeśli ci się kmiocie nie podoba Łubiński, to zwolnij się i idź do Remontowej, tam zarobisz połowę i to ty będziesz musiał jeszcze komuś sypnąć , żeby zaliczyli ci pracę jak piszesz tak marnie wykonaną .

      • 12 8

    • zal

      zabawny wiechu jestes :)

      • 1 0

  • A Gdzie sie podzialy Stocznia Gdanska i Gdynska (1)

    Moze mi ktos wyjasnic co siet stalo ze Stocznia Gdynska (im.Komuny Paryskiej) i Gdanska (za komuny zwana Lenina). Co z nimi zrobiono ???!!!Zastanawia mnie to bo to byly swego czasu wspaniale prosperujace zaklady a Stocznia Gdynska naelzala do najnowoczesniejszych na swiecie.

    • 10 2

    • Stocznie

      W Chinach stało się taniej. Nie tylko w Polsce stocznie upadły. Armatorom opłaca się się budować w Chinach a po 5 latach grubo remontować. Stąd widać, że stocznie remontowe mają przyszłość.

      Ship Repair Yard Rules

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane