Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej w poniedziałek przyjedzie do Gdańska

Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku.
Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku. źródło: Newag

Pierw­sza z pię­ciu nowych loko­mo­tyw Dragon zamó­wio­nych przez Lotos Kolej w poniedziałek zostanie zaprezentowana na bocznicy kolejowej spółki. Dra­gon to pierw­sza od ok. 30 lat loko­mo­tywa elek­tryczna pol­skiej kon­struk­cji. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej producentem jest spółka Newag.



Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych lokomo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku. Przystępując do prac nad nim zało­żono, że cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami, dosto­so­wa­niem do pol­skich warun­ków trak­cyj­nych i wyso­kim kom­for­tem pracy maszynisty.

Głów­nym atu­tem Dra­gona jest bar­dzo wysoka siła pocią­gowa o war­to­ści do 374 kN, która w połą­cze­niu z masą loko­mo­tywy wyno­szącą 116 ton oraz indy­wi­du­al­nym napę­dem na każdą oś, pozwala na pro­wa­dze­nie pocią­gów o masie do 4 tys. ton. Sys­tem zasi­la­nia 3 kV prądu sta­łego, mak­sy­malny nacisk na oś poni­żej 20 ton oraz duża trwa­łość powo­duje, że Dra­gon jest dosko­nale przy­sto­so­wany do trud­nych warun­ków użyt­ko­wa­nia i bar­dzo dobrze spraw­dza się w pol­skich realiach.

Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce (wg pracy przewozowej). Firma świadczy kompleksowe usługi przewozowe nie tylko dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, ale z powodzeniem pozyskuje nowych klientów zewnętrznych. Rokrocznie Lotos Kolej wypracowuje ponad 0,5 mld zł przychodów.

10 lutego 2014 Grupa Lotos podpisała z Lotos Kolej umowę na świadczenie usług przewozów kolejowych i innych usług związanych z transportem kolejowym na rzecz Grupy Lotos. Umowa zawarta została na lata 2014 - 2022, a jej szacunkowa wartość na dzień zawarcia wynosi 3 mld zł netto.

Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.

Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce

Opinie (32) 1 zablokowana

  • brawo! (6)

    brawo dla Lotos Kolej! Kupowac to, co polskie. Nasze spolki powinny sie wzajemnie wspierac!

    • 202 2

    • wygląda jak za czasów gierka, myślałem że to trafiło do muzeum

      • 0 28

    • no własnie a jakis wałkoń od donaldinia z zegarkami kupuj jakis włoski szajs !! (3)

      pseudolino jakoś tak i na dodatek okrojone!!A zapłacił jak za zborze !!

      • 4 8

      • (2)

        A który polski producent startował do przetargu i ma podobne pod względem osiągów pociągi do Alstom ED250?

        • 6 4

        • (1)

          Polska nie potrzebuje takich pociągów jak Pendolino. Nasz infrastruktura kolejowa jest nie dostosowana do prędkości jakie będzie rozwijać ten pociąg. Bez sens.

          • 2 1

          • Bez sens to kupno z Włoch, a nie z Polski! Jak kolega wyżej napisał, kupować to, co z Polski!

            • 0 0

    • popieram

      Popieram

      • 1 0

  • Dobrze, że wybrali polskie. (2)

    Dragony to bardzo udane konstrukcje.

    PS: Gdzie jest kierownica do skręcania na zakrętach? ;-)

    • 113 1

    • podłaczyc cos takiego pod osobowe i bedzie smigac lepiej niz Pseudolino :)

      • 0 2

    • zrezygnowali z kierownic

      na zakrętach i tak pociąg jedzie tak jak go szyny prowadzą, a kierownice jedynie na skrzyżowaniach były potrzebne, a że tych jest niewiele to postanowili zrobić je stacjonarne zamiast wozić nie potrzebne kilogramy.

      • 0 0

  • No nareszcie lok z prawdziwego zdarzenia z układem osi Co'Co' (3)

    Następca "byka" ET22.

    Jakoś irytują mnie Bo'Bo' ciągnące składy towarowe. Wyjątkiem są dwuczłonowce Bo'Bo'+Bo'Bo'

    • 25 2

    • ET-22 jest już przestarzałą konstrukcją w dodatku bardzo prostą i mało awaryjną, co niesie za sobą wiele lat bezproblemowej eksploatacji. Czy E6ACT naszpikowany elektroniką będzie nosił brzemię swojego poprzednika? Czas pokaże...

      • 11 0

    • ciekawe jak na zwrotnicach pod obciążeniem na haku? też wypadnięcia z szyn?

      też wypadnięcia z szyn? ...Przystępując do prac nad nim zało­żono, że cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami, dosto­so­wa­niem do pol­skich warun­ków trak­cyj­nych i wyso­kim kom­for­tem pracy maszynisty. CHYBA TO OCZYWISTE, ŻE NIE BĘDZIE MLEKA DAWAŁ

      • 5 1

    • Bo? Co jest w tym irytującego?

      Należy odróżnić przeznaczenie TIR-a od przeznaczenia samochodu dostawczego. Widać, że podejście bardziej pasją, niż realiami...

      • 2 0

  • GPS

    O! widzę, że nawet ma ekranik z nawigacją, DVD i alusy!

    BIPP!!!

    Miło, że to polska konstrukcja. Dzięki temu jakaś część z nas nie musiała szukać szczęścia za granicą.

    • 44 0

  • Ale on już jest od 19 lutego w Gdańsku (1)

    Fotka z 19.02.2014 jak jedzie do Gdańska

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=697567280293902&set=a.645946728789291.1073741830.645768658807098&type=1&theater

    • 4 7

    • gg

      W Tczewie stoi jedna.

      • 0 0

  • nazwa tak wysublimowana... (1)

    Wiecej zamówień dla polskich firm!

    • 19 0

    • jaka?

      • 0 0

  • -"Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku."

    -A ET22?

    • 7 3

  • Zapewne fajna lokomotywa, ale...

    treść to typowe bla, bla reklamowe...
    ..."cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami"...
    Słusznie, ze chociaż napisane w czasie przyszłym, bo lokomotywa dopuszczona jest do ruchu dopiero od lekko ponad roku, czyli bardzo krotko.
    Poza tym trochę reklamy Lotosu- kolej....

    • 2 11

  • Ale on już jest w Gdańsku !!

    W zeszłym tygodniu przyjechał, nawet mam zdj. jak na bazie lotosu stoi.

    • 9 1

  • Super ciesze sie bardzo. Teraz tylko odpowiednio zadbać trzeba o kontrakty (2)

    dla Ukrainy. trzeba dać w łapę nowym tamtejszym marionetkom aby zamówiły nową flotę lokomotyw i innych polskich maszyn wpłacając zaliczki 90% wartości to jest super okazja ale trzeba mieć jaja. W końcu musimy coś mieć z "wyzwolonej" Ukrainy co nie????

    • 8 10

    • (1)

      Ja bym raczej opchnął im wycofywane Konstale 105N oraz pochodne a także kilkunastoletenie autobusy. Za kilka lat będziemy mieć problem gdzie je zezłomować a u nich kilka lat pojeżdżą. W ich miejsce nowe Pesiaki i Solarisy można by trochę kasy z Unii dostać. Pesa i Solaris dostając takie zamówienie rozszerzyły by portfel i spokojnie można by walczyć o kontrakty na Zachodzie.

      • 3 2

      • To swoja drogą!!

        .

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane