- 1 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 2 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (212 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (130 opinii)
- 6 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej w poniedziałek przyjedzie do Gdańska
Pierwsza z pięciu nowych lokomotyw Dragon zamówionych przez Lotos Kolej w poniedziałek zostanie zaprezentowana na bocznicy kolejowej spółki. Dragon to pierwsza od ok. 30 lat lokomotywa elektryczna polskiej konstrukcji. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej producentem jest spółka Newag.
Dragon to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do polskiego rynku. Przystępując do prac nad nim założono, że charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty.
Głównym atutem Dragona jest bardzo wysoka siła pociągowa o wartości do 374 kN, która w połączeniu z masą lokomotywy wynoszącą 116 ton oraz indywidualnym napędem na każdą oś, pozwala na prowadzenie pociągów o masie do 4 tys. ton. System zasilania 3 kV prądu stałego, maksymalny nacisk na oś poniżej 20 ton oraz duża trwałość powoduje, że Dragon jest doskonale przystosowany do trudnych warunków użytkowania i bardzo dobrze sprawdza się w polskich realiach.
Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce (wg pracy przewozowej). Firma świadczy kompleksowe usługi przewozowe nie tylko dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, ale z powodzeniem pozyskuje nowych klientów zewnętrznych. Rokrocznie Lotos Kolej wypracowuje ponad 0,5 mld zł przychodów.
10 lutego 2014 Grupa Lotos podpisała z Lotos Kolej umowę na świadczenie usług przewozów kolejowych i innych usług związanych z transportem kolejowym na rzecz Grupy Lotos. Umowa zawarta została na lata 2014 - 2022, a jej szacunkowa wartość na dzień zawarcia wynosi 3 mld zł netto.
Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce
Miejsca
Opinie (32) 1 zablokowana
-
2014-02-27 14:28
nazwa tak wysublimowana... (1)
Wiecej zamówień dla polskich firm!
- 19 0
-
2014-03-04 07:37
jaka?
- 0 0
-
2014-02-27 13:26
Dobrze, że wybrali polskie. (2)
Dragony to bardzo udane konstrukcje.
PS: Gdzie jest kierownica do skręcania na zakrętach? ;-)- 113 1
-
2014-03-02 09:00
zrezygnowali z kierownic
na zakrętach i tak pociąg jedzie tak jak go szyny prowadzą, a kierownice jedynie na skrzyżowaniach były potrzebne, a że tych jest niewiele to postanowili zrobić je stacjonarne zamiast wozić nie potrzebne kilogramy.
- 0 0
-
2014-02-28 22:20
podłaczyc cos takiego pod osobowe i bedzie smigac lepiej niz Pseudolino :)
- 0 2
-
2014-02-27 13:19
brawo! (6)
brawo dla Lotos Kolej! Kupowac to, co polskie. Nasze spolki powinny sie wzajemnie wspierac!
- 202 2
-
2014-02-27 21:08
no własnie a jakis wałkoń od donaldinia z zegarkami kupuj jakis włoski szajs !! (3)
pseudolino jakoś tak i na dodatek okrojone!!A zapłacił jak za zborze !!
- 4 8
-
2014-02-27 21:14
(2)
A który polski producent startował do przetargu i ma podobne pod względem osiągów pociągi do Alstom ED250?
- 6 4
-
2014-02-28 08:35
(1)
Polska nie potrzebuje takich pociągów jak Pendolino. Nasz infrastruktura kolejowa jest nie dostosowana do prędkości jakie będzie rozwijać ten pociąg. Bez sens.
- 2 1
-
2014-03-01 13:04
Bez sens to kupno z Włoch, a nie z Polski! Jak kolega wyżej napisał, kupować to, co z Polski!
- 0 0
-
2014-02-28 09:53
popieram
Popieram
- 1 0
-
2014-02-27 16:00
wygląda jak za czasów gierka, myślałem że to trafiło do muzeum
- 0 28
-
2014-02-27 14:23
Ale on już jest od 19 lutego w Gdańsku (1)
Fotka z 19.02.2014 jak jedzie do Gdańska
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=697567280293902&set=a.645946728789291.1073741830.645768658807098&type=1&theater- 4 7
-
2014-02-28 14:56
gg
W Tczewie stoi jedna.
- 0 0
-
2014-02-27 15:22
Super ciesze sie bardzo. Teraz tylko odpowiednio zadbać trzeba o kontrakty (2)
dla Ukrainy. trzeba dać w łapę nowym tamtejszym marionetkom aby zamówiły nową flotę lokomotyw i innych polskich maszyn wpłacając zaliczki 90% wartości to jest super okazja ale trzeba mieć jaja. W końcu musimy coś mieć z "wyzwolonej" Ukrainy co nie????
- 8 10
-
2014-02-27 21:41
(1)
Ja bym raczej opchnął im wycofywane Konstale 105N oraz pochodne a także kilkunastoletenie autobusy. Za kilka lat będziemy mieć problem gdzie je zezłomować a u nich kilka lat pojeżdżą. W ich miejsce nowe Pesiaki i Solarisy można by trochę kasy z Unii dostać. Pesa i Solaris dostając takie zamówienie rozszerzyły by portfel i spokojnie można by walczyć o kontrakty na Zachodzie.
- 3 2
-
2014-02-28 09:00
To swoja drogą!!
.
- 0 0
-
2014-02-27 20:15
wszystko cacy (1)
ale czemu Dragon a nie Smok
- 7 1
-
2014-02-28 06:44
Dragon to nazwa jednostki wojskowej
strzelca poruszającego się (a w późniejszym okresie także walczącego) konno.
- 1 0
-
2014-02-28 00:19
Zajefajnie
szkoda ze dopiero teraz przejmujemy incjatywe kiedy tylu z nas musialo wyemigrowac za chlebem
- 0 0
-
2014-02-27 20:32
tego smoka chyba latwiej sie prowadzi od samochodu... dwie wajchy i naprzód,,,nawet kierunkowskazów nie ma ;)
- 3 0
-
2014-02-27 20:18
lokomotywa
żeby tylko nie ulegała tak ciągłym awariom jak SKM
- 3 0
-
2014-02-27 14:11
No nareszcie lok z prawdziwego zdarzenia z układem osi Co'Co' (3)
Następca "byka" ET22.
Jakoś irytują mnie Bo'Bo' ciągnące składy towarowe. Wyjątkiem są dwuczłonowce Bo'Bo'+Bo'Bo'- 25 2
-
2014-02-27 20:10
Bo? Co jest w tym irytującego?
Należy odróżnić przeznaczenie TIR-a od przeznaczenia samochodu dostawczego. Widać, że podejście bardziej pasją, niż realiami...
- 2 0
-
2014-02-27 16:37
ciekawe jak na zwrotnicach pod obciążeniem na haku? też wypadnięcia z szyn?
też wypadnięcia z szyn? ...Przystępując do prac nad nim założono, że charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty. CHYBA TO OCZYWISTE, ŻE NIE BĘDZIE MLEKA DAWAŁ
- 5 1
-
2014-02-27 14:36
ET-22 jest już przestarzałą konstrukcją w dodatku bardzo prostą i mało awaryjną, co niesie za sobą wiele lat bezproblemowej eksploatacji. Czy E6ACT naszpikowany elektroniką będzie nosił brzemię swojego poprzednika? Czas pokaże...
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.