- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (81 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (128 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (185 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Bank wycofuje się z kredytów opartych o WIBOR. Nowy wskaźnik WIRON
ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce zawiesza sprzedaż kredytów hipotecznych ze zmiennym oprocentowaniem opartych o WIBOR do połowy 2023 r. Planuje wprowadzić oprocentowanie zmienne oparte o nowy indeks WIRON (Warsaw Interest Rate Overnight). Instytucje finansowe mogą wdrażać nowe produkty finansowe, w tym m.in. kredyty hipoteczne oparte na WIRON, już od grudnia 2022 r. Równolegle w ofercie mogą pozostawać te bazujące na wskaźniku WIBOR. Całkowite wycofanie wskaźników referencyjnych WIBOR i WIBID nastąpić ma na początku 2025 r.
Czym jest indeks WIRON? Jak wpłynie na raty kredytów?
Bank wprowadzając tę zmianę realizuje założenia Mapy Drogowej opublikowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego dla procesu zastąpienia WIBOR-u przez WIRON, czyli nowy wskaźnik typu Risk Free Rate. Zgodnie z tym dokumentem w przypadku istniejącego portfela detalicznych produktów hipotecznych opartego o WIBOR jego konwersja na nowy wskaźnik nastąpi w 2025 r. Wówczas w klauzulach odsetkowych zastosowany będzie WIRON powiększony o spread korygujący określony w planowanym Rozporządzeniu ministra finansów, które wprowadzi nowy wskaźnik referencyjny do umów kredytowych.
Jak zmniejszyć ratę kredytu hipotecznego?
Zamiast WIBOR-u oprocentowanie oparte o stałą stopę
Zdaniem dr. Remigiusz Stanka, eksperta BCC ds. prawa bankowego, zjawisko wprowadzenia stałych okresowo stóp procentowych wskazuje na to, że banki zaczynają powoli dostrzegać problem stosowania stawki WIBOR.
- Wyłączenie ze sprzedaży umów kredytowych ze wskaźnikiem WIBOR nie wydaje się przypadkowe. Duży wpływ na zaistniałą sytuację miało bez wątpienia postanowienie Sądu Okręgowego w Katowicach, które zawiesiło stosowanie wskaźnika WIBOR w drodze udzielonego zabezpieczenia kredytobiorcy na czas trwania sporu sądowego. Co więcej, coraz większa liczba ludzi składa pozwy i występuje przeciwko bankom, kwestionując wskaźnik WIBOR - tłumaczy dr Stanek. - W zamian za występujący dotychczas wskaźnik WIBOR bank będzie tymczasowo oferował oprocentowanie oparte o stałą stopę, a następnie oferował kredyty bazujące już na stawce WIRON. W związku z tym pojawia się coraz więcej głosów zarówno wśród klientów, jak i w kręgach bankowych, że wskaźnik ten może być niewystarczająco czytelny dla konsumentów.
Stopy procentowe bez zmian. Czy stopy osiągnęły już szczyt?
WIRON zastąpi całkowicie WIBOR w 2025 r.
Jak twierdzi mec. Remigiusz Stanek, może on z biegiem czasu budzić podobne kontrowersje, jak WIBOR. Z medialnych doniesień wiadomo, że banki proponują swoim konsumentom skorzystanie ze stawki WIRON i podpisanie aneksów do umów kredytowych.
Nowy indeks transakcyjny będzie opracowywany na podstawie transakcji depozytowych zawieranych przez podmioty przekazujące dane z instytucjami finansowymi oraz z dużymi przedsiębiorstwami. Wskaźnik ma okazać się korzystny dla kredytobiorców z uwagi na cykle obowiązywania. Dziś oprocentowanie rat kredytów reguluje się w zależności od wybranego WIBOR-u na okresy np. trzech lub sześciu miesięcy. Tymczasem WIRON ma być wskaźnikiem jednodniowym. Kredytobiorca pozna zatem ostateczną wysokość raty w dniu spłaty.
Opinie (130) 5 zablokowanych
-
2022-12-09 10:58
Opinia wyróżniona
Aktualne czasy to nie pora na zaciąganie kredytów. (14)
Rok temu z okładem zamknąłem wszystkie produkty kredytowe - kredyt mieszkaniowy, konsumencki, kartę, limit w rachunku. Da się bez tego żyć. Coś trzeba było sprzedać, zrezygnować z pewnych przyzwyczajeń. Pierwszy kwartał był trudny, ale obecnie nawet już mamy z żoną odłożoną mniej więcej półroczną pensję, na wypadek, ewentualnej utraty pracy. Trudno
Rok temu z okładem zamknąłem wszystkie produkty kredytowe - kredyt mieszkaniowy, konsumencki, kartę, limit w rachunku. Da się bez tego żyć. Coś trzeba było sprzedać, zrezygnować z pewnych przyzwyczajeń. Pierwszy kwartał był trudny, ale obecnie nawet już mamy z żoną odłożoną mniej więcej półroczną pensję, na wypadek, ewentualnej utraty pracy. Trudno - jest, jak jest - nie będzie planowanej wymiany auta po 10 latach, nie będzie wyjazdu na rocznicę ślubu, nie będzie remontu kuchni. Polecam zrewidować swoje finanse i nastawić się na trudne czasy. Nie jestem finansistą ani ekonomistą, ale przeżyłem stan wojenny, upadek komuny i galopujący bandycki kapitalizm. Mogę stwierdzić, że lepiej to już w Polsce było i zanim do tego się uda wrócić, minie kilkadziesiąt lat. Zapewne nie mniej niż 20-30. Do teoretycznej emerytury zostało mi 13 lat pracy, raczej nie liczę na państwo.
- 70 30
-
2022-12-10 04:06
Kredyt żądowy (1)
Obecnie oprocentowanie to szwindel Pis-u z bankami. Jeżeli żad chce pomóc, to NBP powinien udzielać kredytów hipotecznych z stałym oprocentowaniem Ok 4% w skali roku. I każdy polak czuł by się bezpiecznie zaciągając kredyt na 30lat. Tylko to było by zbyt proste i działało na szkodę łupiących nas banków zachodnich.
- 6 8
-
2022-12-10 09:33
Mam nadzieje, ze na gwiazdkę dostaniesz słownik ortograficzny. Bądź grzeczny.
- 13 0
-
2022-12-09 19:00
poczekaj az platforma wygra wybory i sie bedzie musiala odkuć po latach bez koryta...
- 16 10
-
2022-12-09 15:05
zgoda z większością tez
ale 20-30 lat to przesadziłeś, zauważ, że jeszcze w latach 90-tych była bieda, dopiero od wejścia do Unii skokowo szliśmy w górę, prawdziwy boom nastał po EURO 2012, ile tego dobrobytu mieliśmy, niecałą dekadę? Ten kryzys będzie potężny, ale nie będzie trwał kilkanaście lat, trochę więcej wiary i optymizmu, max. 7 chudych lat, liczone od marca 2020 i szybko w górę
- 13 1
-
2022-12-09 14:16
(1)
trzymanie pieniędzy przy tej inflacji to czysta rozrzutność, Za rok wystarczy ci na utrzymanie się przez 4 miesiące. A za 10 lat na waciki przy tej władzy
- 10 6
-
2022-12-09 17:28
nie rozumiesz że to było napisane dla żartu? gościu chciał zabłysnąć
- 4 8
-
2022-12-09 13:42
Jesteś oderwany od rzeczywistości (1)
Dla większości ludzi kredyt to jedyna droga do uniezależnienia się od rodziców i posiadania własnej nieruchomości. Mówisz z perspektywy osoby zamożnej, dla większości ludzi to o czym mówisz to mrzonki. Jaki wyjazd na rocznicę ślubu? Normalnych ludzi nie stać nawet na wyjście do knajpy na rocznicę.
- 41 3
-
2022-12-10 10:07
Jest też inna droga, znaczenie prostsza. Chcesz coś kupić, zarob na to.
- 3 12
-
2022-12-09 12:53
Mniej TVNu (2)
- 6 18
-
2022-12-09 13:16
Tak jest tylko TVP -cała prawda cała dobę . Inflacji nie będzie a może będzie stopy procentowe wzrosną albo nie wzrosną to cała prawda cała dobę
- 10 6
-
2022-12-09 13:12
co to za bank?
- 5 1
-
2022-12-09 11:13
No jakbyś miał potem płakać że nie wiedziałeś co to WIBOR i że zły bank chce odsetki to dobrze zrobiłeś (2)
Zresztą, kredyty generalnie są dla inwestorów, nie wiem czy ludziki powinny je dostawać - same problemy z tym później, windykacje, komorników trzeba nasyłać żeby dzieciom zabawki zabierał...
- 9 13
-
2022-12-09 11:50
Naprawdę (1)
Nie rozumiesz na czym działa struktura społeczna przecież bogaci sobie niczego nie sprzedają i z sobą interesów nie robią oni wykorzystują pracę biedoty żeby im wszystko sprzedawać co ta biedota wyprodukuje
- 20 4
-
2022-12-09 14:40
przestań być biednym
- 8 9
-
2022-12-09 11:51
Opinia wyróżniona
WIRON to dokładnie to samo co WIBOR tylko z inną nazwą. (5)
a "częściowo stałe" kredyty są również powszechnie dostępne od przynajmniej 5lat.
nic się więc nie zmieni- 53 7
-
2022-12-09 14:05
(1)
a w zacofanych krajach arabskich ile pożyczasz tyle oddajesz , bo inaczej mają cie za złodzieja i lichwiarza ... ale oni są zacofani
- 5 6
-
2022-12-09 14:43
Nieprawda, są opłaty za kredyt, ale nazywane inaczej, bo lichwa jest zakazana
- 9 0
-
2022-12-09 12:54
Głupi jesteś (2)
Lokaty będą lepiej oprocentowane i będzie się opłacać trzymać oszczędności w Banku a nie lokowac w mieszkania i nabijać kasę byłej WSI
- 2 14
-
2022-12-12 10:20
a jareczek i skabówka patrzy ...a później jarząb m owi że Polacy mają jeszcze sporo kasy na kontach wiec stopy w górę !!!! Tylko skarpeta waluty i zloto !! a na koncie tyle co by pis się nie przypie..ił
- 0 1
-
2022-12-09 14:48
Nie masz bladego pojęcia o czy napisales
- 10 0
-
2022-12-09 10:53
Opinia wyróżniona
Brawo ING - pierwszy bank który nie da się dymać (7)
Ludziki biorą kredyty, lecą, proszą, naginają rzeczywistość, czasami fałszują żeby tylko zdolność była, pędzą po kredyciki frankowe, złotowe, libor, wibor czytają z wypiekami a najczęściej w ogóle nie czytają a potem jak się okazuje że lewackie sądy rozp... system bankowy to ochoczo biegną unieważnić kredyt że nie wiedzieli co to frank, co to WIBOR
Ludziki biorą kredyty, lecą, proszą, naginają rzeczywistość, czasami fałszują żeby tylko zdolność była, pędzą po kredyciki frankowe, złotowe, libor, wibor czytają z wypiekami a najczęściej w ogóle nie czytają a potem jak się okazuje że lewackie sądy rozp... system bankowy to ochoczo biegną unieważnić kredyt że nie wiedzieli co to frank, co to WIBOR i pierwsze słyszą że jakieś odsetki należy płacić i to skandal i złodziejstwo i że ojej zły bank okrada.
No to sobie k... kupujcie za gotówkę kmioty, haha. Brawo ING!- 34 57
-
2022-12-11 18:18
Odliczales minuty az kostucha w koncu przyszedl po babcie, byle tylko moeszkanko dostac, a po innych ciśniesz. Tfu.
- 0 0
-
2022-12-10 22:35
Panie mądraliński. Zapisy w umowach frankowych są prawnie nie dozwolone. Banki zaczynają brać odpowiedzialność za toksyczne kredyty i podpisując ugody z klientami.
- 1 1
-
2022-12-10 21:13
Ale żeś ty głupi
- 2 0
-
2022-12-09 14:53
zgadzam się!!!!!
to jest czysta prawda!!!!
- 4 2
-
2022-12-09 11:47
Piramida (2)
Wszelkie kwestie życia społecznego kształtuje piramida pamiętaj żeby ci na szczycie się utrzymali ci na dole piramidy muszą mieć cały czas jakieś bodźce żeby na nich pracować jak niewolnicy nikt nie chce żeby to się odwróciło, bogactwo jedynych bierze się z biedoty innych
- 18 1
-
2022-12-09 12:10
W punkt (1)
Na 1 milionera musi pracować 100 tys biednych ludzi.
- 9 1
-
2022-12-12 10:21
trzeba było wciskać kredyty we frankach by kupić posadę premiera - prezes WBK - mateusz morawiecki
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-12-09 09:22
(4)
Banki bardzo dobrze wiedzą, o co chodzi. Wszak kierują się własnym zyskiem. Za kilka lat ofiarami kredytowymi będą ci, którzy mają stałą stopę.
- 50 3
-
2022-12-09 09:39
(1)
Czyli zawsze chodzi o to samo :)
- 16 0
-
2022-12-09 10:05
O jak najwyższy zysk banku.
- 12 0
-
2022-12-09 10:58
I znowu o "biednych ludziach" przymuszanych do wzięcia kredytu - jak gawiedzi nie pasuje to niech nie bierze po prostu. (1)
- 3 9
-
2022-12-09 11:53
Nie każdy z mamą może/chce mieszkać na 40m
wynajem też nie jest alternatywą bo jak kredyty drożeją to i najem też.
dom to nie samochód czy nowy smartfon.- 7 0
-
2022-12-09 09:27
Opinia wyróżniona
(5)
Co do ankiety to nowy wskaźnik nie poprawi sytuacji kretydobiorców. Przynajmniej nie tych, którzy obecnie spłacają kredyt. Prawo nie działa wstecz i jeśli ktoś brał kredyt na obecnych zasadach, powinien go na takich zasadach spłacać. Umowa nie była ściśle tajna, każdy widział co podpisywał. WIRON powinien obowiązywać tylko dla nowych kredytów.
- 10 31
-
2022-12-09 09:36
Aneks
Można poprosić o aneks do umowy, albo przenieść swój kredyt do innego banku.
- 15 2
-
2022-12-09 09:51
mylisz się...
już na wiosnę otrzymałem zmianę regulaminu/zapisów umowy kredytowej, że umowa będzie kontynuowana jeśli zmieni się podstawa wskaźnika zmiennego oprocentowania. Obecni kredytobiorcy świadomie lub nieświadomie zgodzili się kilka miesięcy temu, że jak będzie on ustawowo obowiązywał to wchodzi do kredytu zgodnie z regulaminem.
- 9 0
-
2022-12-09 10:07
żaden bank nie zrezygnuje ze swojego zarobku, nawet jeśli zarobi 2x mniej to wciąż zarobi, ocenili ryzyko i wiedzą, że lepiej pozwolić starym klientom przejść na wiron niż ich stracić
- 6 2
-
2022-12-09 10:40
Hahaha podpisałem zmianę wskaźnika wibor na wiron w mBanku we październiku tego roku
Kredyt mam 15 lat
- 0 2
-
2022-12-10 03:47
Wiron
Będzie można wziąć kredyt konsolidacyjny który będzie oparty o wiron. WIBOR nie jest zły tylko Rada polityki pieniężnej z jaszczębiem na czele i Żad który niszczy gospodarkę jest odpowiedzialny za obecny stan żeczy.
- 1 0
-
2022-12-09 09:30
(12)
A nie można uczciwie wprowadzić po prostu stałej stawki, powiedzmy 4% dla banku oraz 1% dla tego durnego państwa?
- 17 21
-
2022-12-09 09:39
Przy inflacji 20% ?
- 12 10
-
2022-12-09 10:57
Za resztę ma zapłacić bank? (1)
sam z siebie?
- 7 11
-
2022-12-09 12:34
a co ma do tego Bank? Bankowi koszty nie wzrastają wraz z wzrostem stóp
dla banków to po prostu marża większa.
- 10 0
-
2022-12-09 11:00
To pożycz mi w PLN na te "uczciwe" 5% - biorę każdą kwotę. (8)
Haha, skąd się tacy ludzie biorą, wytupy wypłosze, nie wiecie? Spod kamienia wylazł?
- 11 12
-
2022-12-09 11:08
a ty nie umiesz pospawać aluminium? (3)
skąd takie czopki sie biorą, życia nie znają
- 5 6
-
2022-12-09 11:23
Nie muszę, wystarczy że wiem gdzie szukać firmy która mi to pospawa ale nie piszę farmazonów o "uczciwych" 5% odsetkach przy (2)
17% inflacji
- 6 5
-
2022-12-09 11:46
(1)
Yhy, takich jak ty to moja firma z kwitkiem odsyła, nie bawimy się w detal... więc uważaj bo ten mietek, który umie spawać z pierwszego komentarza jeszcze ci się przyda.
- 3 2
-
2022-12-09 20:57
Oho, Nagły Atak Spawacza
- 2 2
-
2022-12-09 11:45
Dziwne, że tylko w polsce tak się łupi na kredytach hipotecznych...
- 6 2
-
2022-12-09 12:36
wbrew pozorom tak to działa w cywilizowanym świecie (1)
kredyty mają oprocentowanie stałe na cały okres kredytowania.
Ryzyko wartości pieniądza bierze na siebie państwo, a nie obywatel.- 8 2
-
2022-12-09 16:23
U nas nie, u nas dopóki Tobie jest gorzej bo masz kredyt a mnie lżej bo nie mam kredytu to się fakaj ;) i zryj gruz... taka jest mentalność Polaków.
- 5 1
-
2022-12-11 17:18
Oo, bankster zszedł ze swojego wora z kasą porozmawiać z gawiedzią, a to ci dopiero!
- 0 0
-
2022-12-09 09:40
(5)
Niestac cie na kredyt ??? Idź na wynajem:)
- 9 19
-
2022-12-09 10:20
Jestes d**ilem wybiez pis
- 6 6
-
2022-12-09 10:51
(3)
tym bardziej nie stać :) ratę mam rozłożoną na 20 lat, zostało mi 18 i płacę 2100, za wynajem byle czego musiałbym zapłacić co najmniej 2500 (rachunków i czynszów nie liczę bo i tu i tu się płaci), bez gwarancji, że za 9 miesięcy ktoś nie podniesie ci czynszu albo nie wyrzuci cie z domu, wolę spłacać kredyt, za 18 lat ( a może szybciej jak nadpłacę) będę wolny
- 9 1
-
2022-12-09 11:11
(2)
I 18 lat na łasce banków i RPP :D To już wolę najem. A za 2100 bez rachunków to da się wynająć w Trójmieście całkiem fajne 50mkw na dolnym tarasie, sam w takim mieszkam od pół roku. Więc jeśli nie masz tego kredytu na coś w środku trójmiasta, tylko na jakichś Jasieniach albo gorzej, na co wskazuje wysokość raty, to też wolę płacić za najem niż tam mieszkać.
- 2 7
-
2022-12-09 14:38
. (1)
Za to przez 18 lat na lasce wynajmującego, większość na starość dostanie głodową emeryture i gdzie będzie mieszkać. A tak masz coś swojego po tych 30 latach.
- 6 2
-
2022-12-09 15:16
Ale najpiękniejsze lata życia na wygwizdowie. To już lepiej na starość kupić sobie małe tanie mieszkanie w Polsce powiatowej, a za młodu mieszkać jak człowiek.
- 1 5
-
2022-12-09 09:51
Opinia wyróżniona
a w 3mieście 2 cyfrowe spadki cen mieszkań ! (8)
zaczyna się dokładnie to co każdy średniozorientowany w temacie mógł przewidzieć.
Sztuczny popyt wykreowany przez darmowe kredyty perzełożył się na absurdalne ceny mieszkań oderwane od rzeczywistości i możliwości finansowych Polaków. Inflacja 20% a ceny mieszkąń wzrosły w ostatnich latach o 100%.
Zaklinacze rzeczywistowści, janusze biznesu od kupię tanio drogo sprzedam, gdzie się podzialiście?- 9 7
-
2022-12-09 09:54
kupili mieszkanie/a 7 lat temu... (2)
... a teraz sprzedali i są milionerami, albo spłacili swój dom, który wybudowali 9 lat temu na tani wówczas kredyt.
Myślenie nie boli, na kryzysie zarabia się najwięcej.- 5 1
-
2022-12-09 10:46
a ci co kupili w latach 2020-2022 i których ogłoszenia wiszą od miesięcy? (1)
kupili bo "uciekali przed inflacją" albo dlatego, że miało cały czas rosnąć nawet jak już deweloper na przymorzu krzyczał 18k/m2
- 5 0
-
2022-12-09 12:08
To jest promil ze wszystkich kupujących
- 0 1
-
2022-12-09 10:45
Spoko ziomek (2)
Kupiłem mieszkanie za 400k w 2007, sprzedałem za 1300k, z tego były kredytu 200k do spłaty. Zostało mi 1100k za co wybudowałem i wykończyłem dom. Teraz mam dom i zero kredytu, a gdybym słuchał takich doradców jak ty to dalej pewnie na najmie w falowcu siedział z czynszem 3k
- 6 2
-
2022-12-09 10:53
dokładnie, ja pożyczyłem 250, kupiłem mieszkanie za 400, teraz warte jest 550 wiec jak bym sprzedał i splacil kredyt zostaje mi 300 przy włożonych 150
- 5 0
-
2022-12-09 11:01
2007 i to jest klucz
ludzie myślą, że na nieruchomościach zarabia się szybko, a tutaj potrzeba spokoju i cierpliwości. Oczywiście jak ktoś kupił badziewie w słabej lokalizacji i do tego na górce 2020-2021, to poczeka dłużej. O ile nie ma ciężkiego plecaka o nazwie kredyt hipoteczny.
- 2 0
-
2022-12-09 11:55
i tak są w lepszej sytuacji niż ci co trzymają gotówkę w skarpecie czy na lokacie
- 2 0
-
2022-12-09 12:11
Nie kłam
- 0 0
-
2022-12-09 09:59
Sformułowanie sprzedaż kredytu brzmi lepiej niż jego udzielanie (1)
może cześć niezorientowanych ludzi dwa razy by się zastanowiło przed podpisem umowy, gdyby pomyślało, że bank im ten kredyt sprzedaje i to za właściwie nieznaną cenę
- 17 0
-
2022-12-09 11:03
realizujemy marzenia
i małą czcionką - to będzie kosztować, oj będzie he he he
- 7 0
-
2022-12-09 10:00
(6)
to nie w wiborze jest problem a w prawie bankowym w polsce. w 3RP istnieje cos takiego jak lichwa bankowa i to jest calkowicie legalne. na zachodzie nie do pomyslenia jest aby zaciagnac kredyt ktory kosztuje 2x wiecej niz kwota pozyczana. u nas to standard ze pozycza sie z banku 400tys zl a po 20 latach oddaje 800tys. to jest nic innego jak lichwa w bialych rekawiczkach. na zachodzie nie do pomyslenia. u nas norma
- 47 2
-
2022-12-09 10:03
(1)
Lichwa - udzielanie nieetycznych pożyczek, z uwagi na zawyżone odsetki lub inne opłaty, w wyniku czego następuje nieuczciwe wzbogacenie się pożyczkodawcy.
Lichwa jest uważana za instytucję nieetyczną, której istotą jest czerpanie korzyści ze słabszej pozycji finansowej dłużnika. Jako niemoralną potępiają ją wszystkie główne religie: judaizm, chrześcijaństwo, islam i buddyzm.
Jednak sposób rozumienia lichwy, jak i grup osób, którym nie należy udzielać pożyczek na lichwiarskich warunkach, był zróżnicowany w poszczególnych religiach.
W judaizmie zakaz lichwy dotyczy jedynie osób wyznania mojżeszowego.- 11 1
-
2022-12-10 13:00
To pozycz mi dzis 400k, oddam ci po 30 latach 450k.
Zarobisz az 50k ... za 30 lat. Nie dziwie sie, ze pis rządzi.
- 2 2
-
2022-12-09 10:09
Przed wojną istniał w Polsce Urząd walki z lichwą i spekulacją, którego głównym zadaniem była walka z wszelkiemi przejawami lichwy i wszelkiego rodzaju spekulacją artykułami pierwszej potrzeby.
- 12 1
-
2022-12-10 09:44
Tani kredyt = ceny mieszkań w górę
Co z tego, że na zachodzie płacą mniejsze odsetki jak wejście w nieruchomość kosztuje 3x więcej niż w Polsce.
- 1 2
-
2022-12-10 12:58
Musisz wrocic do szkoly podstawowej jesli nie rozumiesz
roznicy miedzy pozyczeniem 400k dzis i oddaniu 400k po 30 latach.
- 0 1
-
2022-12-10 18:56
Pozycz 400k dzis, oddaj jutro 400,1k
Pozycz 400k dzis, oddaj za miesiac 403k.
Pozycz 400k dzis, oddaj za rok 430k.
Pozycz 400k dzis, oddaj za 10 lat 500k.
Pozycz 400k dzis, oddaj za 30 lat 800k.
Pozycz 400k dzis, oddaj za 100 lat 1,5mln.
Kto ci kaze brac kredyt na 30 lat? Wez na rok, oddasz 430k. Aha i naucz sie matematyki. Mlze zrozumiesz korelację miedzy kapitalem, a czasem splaty. Liczby są czysto teoretyczne i pogladowe aby zobrazowac mechanizm dzialania pozyczki.- 3 2
-
2022-12-09 10:02
Przecież stała stopa to złodziejstwo (1)
- 10 2
-
2022-12-09 16:05
zależy na jakim poziomie
- 5 0
-
2022-12-09 10:53
Opinia wyróżniona
Brawo ING - pierwszy bank który nie da się dymać (7)
Ludziki biorą kredyty, lecą, proszą, naginają rzeczywistość, czasami fałszują żeby tylko zdolność była, pędzą po kredyciki frankowe, złotowe, libor, wibor czytają z wypiekami a najczęściej w ogóle nie czytają a potem jak się okazuje że lewackie sądy rozp... system bankowy to ochoczo biegną unieważnić kredyt że nie wiedzieli co to frank, co to WIBOR i pierwsze słyszą że jakieś odsetki należy płacić i to skandal i złodziejstwo i że ojej zły bank okrada.
No to sobie k... kupujcie za gotówkę kmioty, haha. Brawo ING!- 34 57
-
2022-12-09 11:47
Piramida (2)
Wszelkie kwestie życia społecznego kształtuje piramida pamiętaj żeby ci na szczycie się utrzymali ci na dole piramidy muszą mieć cały czas jakieś bodźce żeby na nich pracować jak niewolnicy nikt nie chce żeby to się odwróciło, bogactwo jedynych bierze się z biedoty innych
- 18 1
-
2022-12-09 12:10
W punkt (1)
Na 1 milionera musi pracować 100 tys biednych ludzi.
- 9 1
-
2022-12-12 10:21
trzeba było wciskać kredyty we frankach by kupić posadę premiera - prezes WBK - mateusz morawiecki
- 0 0
-
2022-12-09 14:53
zgadzam się!!!!!
to jest czysta prawda!!!!
- 4 2
-
2022-12-10 21:13
Ale żeś ty głupi
- 2 0
-
2022-12-10 22:35
Panie mądraliński. Zapisy w umowach frankowych są prawnie nie dozwolone. Banki zaczynają brać odpowiedzialność za toksyczne kredyty i podpisując ugody z klientami.
- 1 1
-
2022-12-11 18:18
Odliczales minuty az kostucha w koncu przyszedl po babcie, byle tylko moeszkanko dostac, a po innych ciśniesz. Tfu.
- 0 0
-
2022-12-09 10:53
Bank i tak zarobi (1)
Bank zawsze wyjdzie na swoje. Jeszcze będą wszyscy ten WIRON za kilka lat przeklinać. Przypominam też, że WIRON wprowadza ten sam rząd, który m. in. przetarabanił 70mln na wybory, które się nie odbyły, przetarabanił nas nowym i nowym nowym oraz nowym starym ładem oraz setkami innych przykładów. Na koniec banki i tak wszystkich (...) żeby wyjść na swoje.
- 29 5
-
2022-12-09 11:04
Trudno żeby bank miał "nie wyjść na swoje" - jak ma tracić to po co w ogóle prowadzić działalność
I z czego to finansować? To nie dotcomy z rundami.
- 5 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.