• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy kadłub typu X-Bow i X-Stern ukończony

erka
20 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • W jednostce zastosowano unikatowy kształt dziobu typu X-Bow i innowacyjny kształt rufy X-stern.
  • W jednostce zastosowano unikatowy kształt dziobu typu X-Bow i innowacyjny kształt rufy X-stern.
  • W jednostce zastosowano unikatowy kształt dziobu typu X-Bow i innowacyjny kształt rufy X-stern.
  • W jednostce zastosowano unikatowy kształt dziobu typu X-Bow i innowacyjny kształt rufy X-stern.
  • W jednostce zastosowano unikatowy kształt dziobu typu X-Bow i innowacyjny kształt rufy X-stern.
  • W jednostce zastosowano unikatowy kształt dziobu typu X-Bow i innowacyjny kształt rufy X-stern.

Wielozadaniowa jednostka do obsługi morskich farm wiatrowych - NB309 - została wybudowana przez stocznię Crist. W jednostce zastosowano zarówno unikatowy kształt dziobu typu X-Bow, jak i innowacyjny kształt rufy X-stern. Projekt jest przygotowany w celu spełnienia wymagań dla branży morskiej energetyki wiatrowej. Częściowo wyposażony statek typu Offshore Service Vessel przeznaczony jest dla armatora z Niemiec.



Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom statek może pracować zarówno dziobem i rufą w kierunku wiatru, fal i prądów morskich, co ma niemały wpływ na wykonywanie prac przy bieżącej obsłudze morskich farm wiatrowych.

Jednostka NB309 napędzana jest za pomocą dwóch pędników rufowych, dwóch sterów strumieniowych oraz pędnika azymutalnego. Prędkość operacyjna jednostki to 13,5 węzła. Statek ma długość 88 m, szerokość 18 m i wysokość do pokładu głównego 8 m. Może pomieścić 60 osób w pojedynczych kabinach, z czego 40 miejsc jest przeznaczonych dla serwisantów wież wiatrowych.

Zakres prac podstawowych przy projektach NB309 i NB310 realizowanych w Crist objął cały częściowo wyposażony kadłub, wraz z głównymi urządzeniami i systemami rurarskimi. Natomiast dzięki zadeklarowanym przez klienta opcjom wyposażenia każda kolejna jednostka będzie przekazywana w stopniu bardziej zaawansowanym, tak by ostatnią wykonać w pełni wyposażoną.
erka

Miejsca

Opinie (33) 1 zablokowana

  • Polska w ruinie , polskie stocznie zostały zniszczone....... (14)

    żałosna propaganda obecnej dyktatury ciemniaków

    • 55 59

    • (9)

      Nie licząc Remontowej, to: Szczecin nie istnieje, Gdańska ledwo zipie, Marynarki w stanie upadłości, Nauta? Nie wiem co z nimi. W Criscie, ludzie którzy powinni pracować na umowę tyrają, na jakiś działalnościach, pokaż mi drugi taki absurd...?
      Żałosna propaganda o zielonej wyspie, drugiej Japonii partii oszustów jest śmieszna niczym benny hill...

      • 48 18

      • (1)

        jak dla Ciebie Gdańsk , to tylko była Lenina , to gratuluje rozeznania

        • 13 21

        • Czytanie nie jest twoją mocną stroną....

          • 8 3

      • Szczecin zniszczony przez PiS, Remontowa Rydzyka i zwiazki.

        • 16 9

      • Ja mieszkam na wyspie stoczniowej normalnie zwijają juz działalność, mysle ze po to te ogromne sekcje budują żeby na nich do Azji wyplynac z cala firma. Normalnie plajta. I biedni pracownicy zarabiający po 7 tys.

        • 12 1

      • Spawacz (2)

        Ja pracuje na dzialalnosci i nigdu nie przejde na umowe mimo , ze wiele razy mnie namawiano.

        • 4 7

        • panie prezesie,

          pana żarty i poczucie humoru nas nie śmieszy

          • 9 6

        • bos glupi..

          • 4 2

      • pustka (1)

        nic nie wiesz o obecnym stanie stoczni i shippingu na świecie, w Europie w Polsce

        • 2 2

        • A czy ja napisałem, że coś wiem na temat stoczni na świecie?! Potrafisz czytać ze zrozumieniem czy się przypie*dalasz dla zasady? Co do polskich stoczni napisz nam więcej alfo i omego...

          • 0 1

    • przemysł stoczniowy ma się bardzo dobrze... (2)

      ... od chwili kiedy upadły państwowe molochy. Jak stocznie przeszły w prywatne ręce, jakoś zaczęły zarabiać i to nieźle. Ludzie zarabiają po 20-30zł za godzinę (fakt faktem napracują się, ale zarobią) a nie po 1800zł na miesiąc. Kwestia kumatego zarządzania, nic więcej.

      • 30 9

      • Kolejny wielki kryzys (1)

        Od jakiegoś roku mamy kolejny wielki kryzys w branży okrętowej. Wszystko za sprawą bardzo niskich cen ropy naftowej. Przemysł offshore zawieszony w całej europie, jeśli nie na świecie. Dodatkowo rząd Norwegii przestał dotować okrętownictwo, więc teraz stocznie w Norwegii przestały być konkurencyjne cenowo, aby pozostać na poziomie opłacalności. Większość projektów została wstrzymana. Budowę prostych jednostek typu kontenerowce czy zbiornikowce przejęła Azja z powodu taniej siły roboczej, u nas był głównie offshore i jednostki specjalistyczne. Obecnie sytuacja delikatnie mówiąc jest nieciekawa i w dodatku nie ma perspektyw na poprawę w najbliższym czasie. Większość biur projektowych już zredukowała zatrudnienie z powodu niewystarczającej ilości pracy, więc nie wiem gdzie tu widzisz dobrą sytuację...

        • 14 7

        • Sytuacja jest zla noe ma co mydlic oczu.

          • 8 1

    • Dla naszych powinni coś takiego zrobić
      dla polskiej MW np zamiast Piasta, Arctowskiego albo Heweliusza

      • 7 2

  • To zaden unikat (4)

    Takich jednostek Offshore jest juz od groma since 2010

    • 26 22

    • ale nie z rufą typu x-stern

      • 14 1

    • W ABZ stoja takie AHTS

      Oczywiście rufa jest inna , ale to żadna nowość

      • 7 12

    • Tych jednostek jest dużo?

      Niestety, autor poprzedniego komantarza pomylił tą jednostkę z jednostkami dla oil and gas.Tych jednostek jest faktycznie dużo i mamy nadpodaż na rynku. Natomiast statek ostatnio zwodowany w Gdyni to jednostka o zupełnie innym przeznaczeniu i takich w dalszym ciągu brakuje. Ogłaszane są już następne przetargi.

      • 7 1

    • a o co chodzi z tymi sinicami w 2010r. ?

      to jakiś szczep

      • 3 2

  • Oprócz tego oraz kolejnego który jest w budowie...

    ... w kontrakcie jest klazula o możliwosci podpisania kontraktów na kolejne cztery w tym że dwa ostatnie będą już zrobione "pod klucz" w Gdyni.

    • 18 4

  • (1)

    Moje dziecko. Pozdro

    • 8 4

    • dziecko

      To musiałeć mieć twardego ch.....

      • 6 2

  • Kurs spawacza i jest praca:] (3)

    10 kola netto

    • 4 14

    • (2)

      za 350h miesiecznie i na dzialalnosci..huehuehue

      • 7 2

      • (1)

        I nie 10tyś netto tylko 5 brutto huehuehue

        • 9 0

        • mało?

          • 1 4

  • statek z cristu (2)

    przeciez to tylko kadlub z instalacjami rurarskimi i z zamontoewanymi pednikami i sterami strumieniowymi. statkiem to bedzie dopiero po wykonaniu prac wyposazeniowych. dobrze ze buduje sie chociaz kadluby bo ludzie maja prace. prawda jest taka ze najlepiej zarabia sie na wyposazaniu statkow. ale do tego trzeba miec firmy wykonujace takie prace a z tym w polsce trudno. zyczyc cristowi trzeba wytrwalosci i dalszych kontraktow bo kas potrzebuja jak ryby wody.

    • 24 4

    • (1)

      pracę... a gdzie umowa o pracę i bhp...

      • 7 5

      • Pozdro dla Ceista za piekne traktowanie pracowników. Jak był wypadek to pana wyrzucili za bramę. Żeby przypadkiem nie spadła na nich odpowiedzialnośc. No bywa kapitalizm. Spawacza w Polsce co zarabia 10 tysi na rękę nie widziałem.

        • 8 4

  • Stary

    ORP Bałtyk po liftingu?

    • 3 1

  • Jest tak dobrze w RP że 2 mln Polaków dało dyla z kraju dobrobytu

    • 1 1

  • historia

    znamy ten kształt - ORP Bałtyk ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane